We zijn gezellig met z'n allen op de bank aan het zitten en bij aan het praten. Het is inmiddels al avond. 'Mama, Anass en ik gaan de kleren naar hun huis brengen en daarna even naar vrienden.' Nassim en Anass staan op. 'Is goed, voorzichtig he!' 'Laat Anass niet rijden als je levend wilt blijven Nassim.' Lacht Zoulikha. 'Komt goed getchi Zoulikha.' Nassim geeft een kus op het hoofd van onze moeder en die van Zoulikha. Anass is al in de gang. Even later gaat de deur dicht. 'Meidenavondddd' lacht Amina. De huistelefoon gaat. Ik loop naar de telefoon en neem op. 'Hallo? Met Saloua?' 'Saloua, benti, weet je waar Samira en Siham zijn?' Hoor ik de moeder van Samira. 'Nee? Weet ik niet?' Ufff zijn ze weer weggelopen. 'Weet je zeker benti?' Ik hoor de gebroken stem. 'Ja 100%.' 'Is goed sorry dat ik jou heb gestoord.' 'Maakt niet uit, in sha Allah komen ze te terecht. Beslama.' 'Beslama benti.' Ik hang weg. 'Wat is er?' Zegt Zoulikha. 'Ken je die mfelles meisjes nog met wie Amina en ik omgingen?' Ik ga zitten. 'Ja, Samira en Siham?' 'Ja hun, ze zijn vermist voor de 1000ste keer.' Ik pak een handje popcorn en begin te eten. 'Ga je nog met ze om?' Amina kijkt me aan. 'Ja, tenminste, nu minder. Alleen op school tho, maar ik heb beseft dat alleen zitten veel beter is dan met zulke meisjes.' En ik prop het handje popcorn in me mond. 'Goedzo dochter.' Glimlacht me moeder. 'Ewa Me3lish ik ben er binnenkort weer, laat hun maar met haitam, Omar en weet ik veel wie allemaal chillen, wij hebben hun niet nodig man, troep.' En Amina pakt ook een handje popcorn. 'Ja preciesss'
Perspectief Nassim
Ik heb zojuist de kleren met Anass afgezet bij hun nieuwe huis en we rijden nu met z'n tweeën op de snelweg. Skiezo chillouh studiosessie staat op en we rappen mee. 'Voelt goed om weer terug te zijn in de business wollah, in Arnhem was niks, alleen Nederlandse junkies.' Lacht Anass. 'Hahaha broer, in Arnhem en die omgeving zijn ze niks gewend wollah. Ben blij dat je terug bent in Rotterdam, back to real business. Je was een goede werker wollah, mijn vader en jou vader waren trots op je man.' Ik begin gas te geven en rijd op de linkerbaan. 'Jaa, precies broer, ik heb geld nodig man wollah heb je niet Shi zaak lopen nu.' Anass zet de muziek wat zachter. 'Jawel bro, mijn vader is naar Colombia om paar mannen om te leggen die niet op tijd hebben betaald. Hij heeft dat lang niet meer gedaan Ewa die gek gaat nu deze zaak zelf afhandelen omdat hij omleggen mist haha.' Ik pak een sigaret. 'Verder is er nog een zaak met mensen uit Den Haag. Daar rijden we nu ook naartoe, je moet me helpen. Heb Noord ook al op de hoogte gebracht. Heb je je clannie telefoon nog?' En ik steek me sigaret op. 'Ja niffo tuurlijk, noord heb ik lang niet meer gezien man bro, hoe gaat met hem?' Anass steekt ook sigaret op. 'Alhamdullillah bro, hij zit nog op school enzo, hbo dingen.' 'Wollah? Jou zusje doet ook hbo toch?' Anass doet zijn raam beetje open. 'Jaa, ze zitten bij elkaar op school, volgens mij zien ze elkaar vaak.' 'Aiii bro goeie. Wat moeten we in Den Haag precies doen?' 'We gaan naar de stad, je hebt er een casino, daar chillen elke zaterdag avond altijd 4 mannen die werken voor de vijand van mijn vader. Het zijn de sterkste werkers van de vijand en we moeten 1 van ze uitschakelen als waarschuwing voor de rest.' Ik kijk gericht naar de weg. 'Is goed bro, heb je wapens?' 'Ja we hebben genoeg kalashnikov's en andere shit in de achterbak en wanneer er versterking nodig is bellen we paar andere mannen van me vader die in de buurt zijn. 'Klinkt als een goed plan bro. Hoeveel staat er op zijn hoofd geschreven. '5 miljoen' We rijden Den Haag binnen en zijn 5 min later bij de casino. 'Oké Shouf, die mannen hebben alle 4 een gouden ketting om met een kleine pistooltje als hangertje.' Ik pak mijn telefoon erbij terwijl ik Anass informatie geef. Ik ga naar de chat met Noord. 'Hier een paar foto's. We moeten die met die baard en tattoo hebben. Er komt sowieso chaos als de rest iets doorheeft dus ik bel Noord dat hij moet komen. 'Is goed bro, ik begrijp het.' Anass pakt 2 kalashnikov's uit de achterbak en stopt ze onder z'n t shirt voor het geval hij zelf wordt aangevallen. Hij trekt zijn Canada goose jas er nog overheen aan anders valt het teveel op. Ik heb al mijn shit al klaar en we lopen samen naar binnen. We scannen om ons heen en binnen 2 minuten hebben we de 4 mannen gevonden. Ik app Noord dat hij moet komen en we gaan achter een fruitautomaat zitten totdat ik Noord zie.De mannen zijn nog steeds op dezelfde plek gebleven. 1 van de 4 word verleidt door een bediende en loopt met haar naar de nooduitgang. Het is de man die we moeten omleggen. Mooi dit. Ik loop onopvallend achter ze aan en sein naar Noord dat hij alert moet blijven. Ik zie de man en het meisje naar buiten lopen en ze beginnen klef te doen. 'Wist je dat je echt mooi bent?' Zegt de man met een dronken stem. En hij begint haar te betasten, ik wacht even 1 minuut. Vieze man deze wollah, hij is even oud als me vader en dat meisje is even oud als Saloua. Shit Ey. Zijn gezicht staat na 1 minuut helemaal gekeerd, dus hij merkt me sowieso niet meer op. Ik doe mijn bivakmuts op en ik sluit de deur van de casino. Ik pak mijn kalashnikov en loos 4 schoten op zijn rug en voeten. Hij valt bloedend neer op de grond en het meisje hapt naar adem. Ik loop naar haar toe en doe mijn vinger voor mijn mond als een teken van stil zijn. Ik sleep de man mee naar de auto die net naast de nooduitgang staat. Ik bind zijn voeten en armen vast en plak tape op zijn mond. Ik trek een soort pak voor hem aan waar geen bloed door heen kan komen, waarschijnlijk is deze man dood. Ik sleep hem mee de auto in en rijd in volle gas weg. Ik zie dat ik word gebeld. 'Fakka Noord? Hoe is het binnen?' 'Goed neef, heb je hem?' 'Ja bro ik rij nu richting IJsselmonde, ik dump hem daar in die vrieskast.' Ik kijk achterom en begin te grijnzen. 'Ewa weet je wat, dit is een waarschuwing voor hun, of de rest van het geld binnen een week, of ze liggen allemaal bij mij op de achterbank richting icey.' Ik concentreer weer op de weg. 'Precies neef, ik rij Anass zo naar huis Saffi. Goed gedaan, qa ze hebben nog niks door.' 'Ook niet door die wijf? Deze ouwe was met een wijf, is ze nog niet naar binnen?' Ik pak de linkerbaan zo ben ik er sneller. 'Nee bro, waarschijnlijk flauw gevallen ofzo, mohim tot straks' 'ai Ciao.' Ik kom aan in IJsselmonde bij een klein gebouwtje waar een grote vrieskast ligt. Hier dump ik wel vaker vijanden van mijn vader. Ik kijk om me heen en zie dat niemand er is en sleep de man het gebouw binnen. 5 min later sta ik weer buiten en ik besluit naar huis te gaan.
JE LEEST
Saloua & Nordine
RomanceIk zie Nordine beschamend naar me kijken, hij had duidelijk niet verwacht mij te zien met een zak wapens bij de deuropening. Pijnlijk, deze blik. Hij heeft door dat ik de situatie weet en geen andere keus heb. Waarschijnlijk dacht hij Amina te zien...