Even later gaat de bel. Ik hoor mijn moeder de deur open doen. Ik pak snel de 50 euro die ik van Nassim had gekregen van mijn bureau want volgens mij is het Nordine. Ik bind een doek om mijn hoofd. 'SALOUAA' hoor ik mijn moeder. 'Jaahaa, ik kom.' ik loop naar beneden en zie mijn moeder met Nordine praten. Nordine heeft een Albert Heijn zak in zijn hand die helemaal vol zit met eten. Mijn moeder kijkt me lachend aan. 'Is dit je koerier omdat je zelf niet naar buiten kan?' Lacht ze. 'Ik heb het zelf aangeboden.' Antwoord Nordine. 'Shukrane weldi, ik had het er net nog over met Saloua dat we morgen langs je moeder wilde gaan, zou dat kunnen?' 'Tuurlijk.' Nordine's blik is op mij gevestigd. 'Mooi, hoe voelt ze zich?' Vraagt mijn moeder door. 'Alhamdullillah, ze is stabiel en voelt zich steeds beter.' Hij richt zijn blik tot mijn moeder. 'Alhamdullillah.' Zeggen mijn moeder en ik tegelijkertijd. 'Ik ben aan het koken weldi, wil je mee eten?' 'Nee ghalti, hoeft echt niet ik moet er weer vandoor.' Zegt Nordine. 'Wacht dan schep ik wat op voor je moeder.' en ze loopt naar de keuken.
'Uhh. Dankjewel.' Ik neem de zak van hem over. 'Geen probleem, hoop dat ik de juiste snoep heb gekocht.' Lacht hij. Ik kijk in de zak. Juiste snoep gekocht? Hij heeft volgens mij elke zak die je kan krijgen daar gekocht + zeker 15 redbulls. 'Ja zeker.' Lach ik. Ik haal de 50 euro tevoorschijn en zie Nordine verward kijken. 'Hier heb je 50 euro, voor de snoep, redbull en de moeite.' Glimlach ik. Ik reik het tot hem toe maar hij neemt het niet aan. 'Wollah meh dat ik dat aanneem Saloua ben je gek? Dit gaat over snoep en je kan niet naar buiten, dan is het normaal dat iemand het voor je haalt toch?' Spreekt hij me tegen. 'Waarom moet je wollah zeggen?' 'Waarom daarom, heb je trouwens al die foto met die lepel op mijn hoofd verwijderd wella?' Veranderd hij het onderwerp. 'Nee heb hem uitgeprint eigenlijk.' Nordine kijkt me geschrokken aan. Ik begin kei hard te lachen. 'Ja heb hem verwijderd.' 'Oh gelukkig.' Lacht hij mee. Mijn moeder komt weer bij de deuropening staan met een bord met folie erover heen. 'Geef dit maar aan je moeder, is marmita.' ze overhandigd het bord aan Nordine. 'Hoefde echt niet ghalti.' 'Jawel joh.' 'Shukrane bezaf.' En hij geeft een kus op haar hoofd. 'La shukran weldi.' Ze groeten elkaar nog met de salaam en ze loopt weer naar binnen. 'Nou Saloua, ik moet er weer vandoor, zaken gaan door he, app me maar als je nog wat nodig hebt.' Nordine's blik word weer serieus. 'Is goed, dankjewel voor de moeite, Beslama.' 'Beslama.' Ik doe de deur dicht en draai me om. Ik zie mijn moeder in de deuropening van de keuken staan. 'Yekkk, Nordine?' Kijkt ze me mysterieus aan. 'Hij moet gewoon op mij letten nu iedereen druk is en het gevaarlijk is buiten, meer niet.' Mijn moeder weet dat ik letterlijk nooit met jongens praat, nu ziet ze me lachen met eentje in de deuropening. Big step you know. 'Jaajaa, is goed.' Kijkt ze me ongeloofwaardig aan. Ze kijkt naar de tas en begint te lachen. 'Nordine is echt lief meskine.' En draait weer naar de keuken. 'Eten is trouwens klaar.' 'Isgoeddd' ik loop met de zak snoep naar boven om daarna weer naar beneden te lopen om te eten.
Het is inmiddels al avond en ik zie een inkomend gesprek van Amina. Ik loop naar me kamer en neem op.
A: Ola chickaaaa, hoe gaat het?
S: goeddgoedd, met jou?
A: alhamdullillah, morgen naar moeder van Nordine?
S: jaaaman, hij stond hier vandaag voor de deur, heb hem naar de appie gestuurd kreeg een hele zak snoep en redbull
A: neeeeee, serieus? Hahaha Omg strijder.
S: hhaha, jaaa man maar ik wil meer weten over hem weetje, heb je niet wat te vertellen over deze Nordine?
A: hij heet dus Nordine, z'n ma had kanker is genezen, zusje Mayssa andere zusje Liyana, Liyana is onze leeftijd, verloofd, goed meisje. Nordine heeft eigen huis, alles op orde en 1 van de beste werknemers van onze vaders, hij is wel van het uitgaansleven en meisjes.
S: owhhh, Okee dan
A: wil je nog iets weten? Whahahaha
S: Hahah neeee is goed zo
A: haha hmmm.. oké dan, ik ga ophangen en me moeder helpen met chebekia maken
S: is goed, trouwens, Nassim en ik gaan je ophalen elke schooldag van huis, OV in de ochtend is dikke hoofdpijn gek, mohiem zine veel succes, doe groeten aan je ma
A: Isgoed echt lief, loveyouuu
S: toooJammer van dat stukje van de meisjes, maar was te verwachten Nassim is ook zo. Elke maand komt er wel een meisje boos langs die om alimentatie eist van Nassim omdat hij zogenaamd de vader is van die kinderen. Achjaaa.
Het is al laat en ik wil gaan slapen tot mijn telefoon aanspringt. Berichtje van Noord. Ik ga naar whatsapp
N: slaap lekker moge Allah over je waken💤
S: Ameen, insgelijks🌸Ik sluit me ogen en val gelijk in slaap.
Perspectief Nassim
De vader van Nordine en Nordine zelf zijn er dus we kunnen overleggen wat er gebeurd met Samira. Ik laat ze binnen in het kantoor van me vader en we gaan zitten. Me vader kijkt koud voor zich uit. 'Het is en blijft jullie nicht en ze heeft ons aanwijzingen gegeven die blijken te kloppen uit onderzoek, wat gaan we nu met Samira doen?' Begint mij vader. 'Het interesseert me geen fuck wat er met haar gebeurd, toen mijn vrouw in het ziekenhuis lag met kanker was ze niet eens 1x gekomen, de disrespect die ze toen heeft getoond vergeef ik haar nooit meer, ze is alleen maar een schande voor onze familie, schande voor de status en naam waar we naartoe hebben gewerkt. Als ze wordt omgelegd zou het me niks doen.' Antwoord Nordine's vader. 'Duidelijk.' Antwoord ik. 'Wie gaat haar omleggen?' Vraagt Nordine. 'Wil jij dat doen Noord?' Vraagt mijn vader. 'Liever niet.' Zegt Nordine zenuwachtig. Nordine die geen moorden wilt plegen? Ki to the fesh? Normaal staat ie te springen van blijdschap wanneer hij weer een moord mag plegen. Raar. 'Oké goed, dan doe jij het Nassim.' Ik knik. 'Wanneer?' 'Zo snel mogelijk.'
JE LEEST
Saloua & Nordine
RomanceIk zie Nordine beschamend naar me kijken, hij had duidelijk niet verwacht mij te zien met een zak wapens bij de deuropening. Pijnlijk, deze blik. Hij heeft door dat ik de situatie weet en geen andere keus heb. Waarschijnlijk dacht hij Amina te zien...