29

1.6K 122 18
                                    

Perspectief Nassim
Ik heb net Amina, onze moeders en Saloua naar huis gereden. Ik ben nu onderweg naar het pand. Mijn vader heeft me nodig voor een klus. Samira vermoorden. Ik fantaseer over hoe ik dat ga doen en voor ik het doorheb ben ik aangekomen bij het pand. Oké yallah Bismillah..

Ik loop gelijk door naar de kamer waar Samira zit en zie mijn vader al op me wachten. We geven elkaar een mannelijke knuffel. 'Hoe wil je het doen, zoon?' 'Kalasjnikov.' Kort en krachtig. Hij drukt er een in me handen. 'Veel plezier.' En hij loopt weer naar buiten.

Ik loop naar Samira. Er zit tape op haar mond en ze probeert zich huilend los te rukken. 'Weet je nog in het huis van Issy toen ik tegen je zei iedereen gaat dood?' Ik haal de trekker over. Samira knikt bang. 'Jou dag is vandaag.' En ik schiet in haar hart. 'Oeps. Sorry.' Kijk ik het bebloede lijk aan. Ik begin te lachen. Ik hou van mijn baan esah. Wollah pure liefde.

Ik loop weer naar buiten en kijk naar me handen. Clean handen maar geen clean money.

Perspectief Nordine
Ik heb het verpest met Saloua, helemaal verpest. Ik snap gewoon niet waarom ik erin meeging. Waarom ben ik zo dom? Ze wilt sowieso niks meer van mij weten nu, dat is begrijpelijk ook nog. Het word maar weer eens tijd om wat aan de zaken te gaan doen, zoals aanslag plegen op de vijanden zoals ze bij ons wilde doen. Even afgeleid zijn van de 'liefde' wat een kutwoord met kut betekenis, liefde is nutteloos en bestaat niet.

Ik bel Nassim om te vragen waar hij is, heb zin in shisha lounge. Hij neemt gelijk op.

Nordine: ewa bro, waar jij?
Nassim: Ewaa, heb net je nichtje vermoord esahbi
Nordine: haha aino, zin in shisha meh?
Nassim: kan niet, Saloua en amina willen stad, mogen niet alleen
Nordine: owww, is goed, Beslama bro
Nassim: Beslama

Weggehangen.

Samira is dood. Mag ik dansen? Was dat wijf zo zat.

Ik stap in me auto om naar lounge te rijden en even poffen. Ik ga wel alleen, zijn sowieso jongens daar die ik ken dus ik vermaak me wel. Ondanks dat ik z'n zusje 'pijn' heb gedaan (wat hij niet weet) blijft hij natuurlijk me bro.

Perspectief Saloua
Ik walg van hem. Hij heeft me ook niet meer geappt gewoon, helemaal geen moeite gedaan. Wat een flikker. Vandaag ga ik met Amina naar de stad, even winkelen, maar we mogen niet alleen, dus Nassim gaat mee, maar dat vind hij volgens mij niet eens erg hij vind Amina kapot leuk en als hij gaat ontkennen ga ik hem niet geloven. Ik loop naar beneden waar ze op me aan het wachten zijn en zie ze diep in gesprek, ik vlucht snel naar de keuken en pak een ijskoude redbull uit de koelkast.

Liefde is niks voor mij, ik nam die internet contacten al serieus laat staan hoe ik ze in het echt zou behandelen ik zou doordraaien wa haqq Allah, als ik je app en er komt 1 vinkje word ik al gek.

Maar weet je, Nordine is niks van mij. En ik niks van hem. Dus laat hem maar gewoon z'n gang gaan, het zou me geen moer moeten schelen eigenlijk.

Ik neem een slok van mijn redbull en zie Amina met blozend gezicht naar de keuken lopen. 'Hier ben je dus.' Brengt ze uit. 'Je bloost schat.' Lach ik terwijl ik de laatste slok van mijn redbull neem. 'Echt niet.' Ontkent ze. Nassim komt de keuken ook binnen. 'Yallah we gaan naar stad.' Bromt hij

Perspectief Nassim
Ik heb shisha lounge met Nordine afgezegd omdat Saloua en Amina naar stad wilde, en ik moet mee. Maar ik vind het niet erg, ik vind het juist leuk. Ik heb een gekke oogje op Amina.

Ik sta samen met Amina beneden terwijl Saloua boven nog bezig is. 'Hoe gaat het met je?' Kijk ik met doordringende ogen naar haar. 'Ik weet het niet, goed denk ik?' Ze kijkt verward. 'Wat is er?' Ik kijk haar bezorgd aan. 'Gewoon, ik mis me vader man.' 'Ja, ik begrijp je, het komt goed ja? Je ziet hem binnenkort dat beloof ik je.' Ik til haar kin met mijn hand op zodat ze in mijn ogen kijkt. 'Ik beloof het.' Herhaal ik. Ze slaat haar ogen neer en zet een stap achteruit. 'Dankjewel Nassim.'

Saloua is inmiddels beneden, ik zag haar wel de keuken invluchten. Ze heeft me al allang door. Ik glimlach. We lopen samen naar de auto om er een gezellig dagje stad van te maken.

Perspectief Nordine
Ik ben in de shisha lounge aan het chillen. Ik zie een inkomend gesprek, het is Saloua's vader. Ik neem op en loop weg van de drukte.

N: ja baas is er iets?
Vader S: kom naar het pand, we hebben aanwijzingen wie het plan leidt,nog even en we weten het zeker.
N: ben onderweg

Ik hang weg en leg 50 euro neer. Ik haast me naar buiten om naar het pand te rijden. Ik rij volgas de snelweg op. Wie zou het zijn? Wie haat ons zo erg van hun dat ze met zo'n idee kwamen? Wij werken snel. Qua achterkomen, plannen maken, maar ook qua moorden. Kom maar op met die dader. Mijn handen tintelen.

Je zou ze3ma veranderen yek a Nordine. 'Fuck veranderen, ik ben toch niet serieus in dat zogeheten Liefde.' Zeg ik hardop tegen mezelf.

Aangekomen bij het pand loop ik gelijk door naar het kantoortje van Saloua's vader. Ik sluit de deur achter me. 'Ga zitten.' Ik ga zitten tegenover hem. 'Er is onderzoek gaande, we weten 99% wie het is.' 'Mooi nieuws.' 'We willen natuurlijk controleren of hij het echt is.' 'Hoe?' Antwoord ik nieuwsgierig. 'Anass komt terug van z'n rustweekje en die gaat die persoon 24/7 volgen. Jij neemt dat in weekenden over, mede omdat je nog studeert en Saloua in de gaten moet houden.' Antwoord Saloua's vader. 'Akkoord.' Antwoord ik. We schudden elkaar de hand. 'Je kunt weer gaan.' Bromt hij.

Saloua & Nordine Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu