28

1.8K 131 10
                                    

Perspectief Amina
Ik ben bij Saloua thuis en zie een inkomend gesprek, het is anoniem. Ik loop naar de kamer van Nassim en neem op.

A: Hallo? Met Amina.
Anoniem: Amina, mijn dochter..
Het is papa
A: papa? Ben jij dat?
Anoniem: ja mijn meisje, hoe gaat het met je?
Ik begin te huilen
A: Papa ik mis je, jou stem enzo, waarom bel je nu pas? Mama en ik hebben het moeilijk zonder jou.
Anoniem: yedyi, het is moeilijk wollah. Dat weet je. Vooral nu er rwina is rondom het pand in Nederland, een lichtpuntje is dat het hier in België goed gaat, bij die van Arnhem gaat het ook perfect en we verdienen veel geld. Als dit voorbij is gaan we met z'n alle ergens naartoe, ver van alle stress, oké?
A: Ik hoef je haram geld niet...
Anoniem: Amina luister, het leven is eenmaal zo, accepteer het. Ik stuur elke dag geld naar jou en je moeder, deze hectische situatie gaat over wollah. Sabr.
A: Dat zei je 3 jaar geleden ook al

Puur uit pijn en van alle tranen hang ik weg. Ik kan niet aanhoren hoe mijn vader haram geld belangrijker vind dan zijn gezin, natuurlijk had hij geen keuze, maar even serieus, je had het kunnen verwachten, toch? ...

Ik veeg mijn tranen weg en loop terug naar Saloua. Zij heeft dit ook alleen ziet ze haar vader wel 1x in de week. Ik 1x per jaar met geluk. Ik voel de tranen weer opkomen.

Perspectief Saloua
Op mijn beginscherm kan ik het bericht al lezen

N: verslapen en toen geen zin meer in school gehad, was er wat gebeurd op school vandaag waarbij je me nodig had?

Jaja, verslapen met die flessen drank zeker. Ik leg mijn telefoon weg en besluit hem nog niet te antwoorden. Hij is immers nog niks van mij. Amina komt betraand mijn kamer binnen. 'Is er wat aan de hand?' Ik sta verschrikt op en veeg Amina's tranen weg. 'Nee, het is gewoon, ik belde net met mijn vader en hij kan voorlopig niet naar Nederland komen en zijn stem, zijn stem Saloua ik had het zo gemist, maar tegelijkertijd walg ik ervan. Ik weet het niet meer.' Ze veegt haar opkomende tranen weg. 'Ik weet hoe je je voelt Amina, het komt goed fa inna ma'al usri yusra, inna ma'al usri yusra.' Ik geef haar een knuffel.

'PIZZAAAA!' Horen we Nassim vanaf beneden. We stormen de trap af en gaan zitten aan de tafel. Onze moeders staan nog in de keuken de laatste dingen af te werken voor ze komen eten. 'Gehuild?' Nassim kijkt Amina bezorgd aan. 'Nee is niks, heb na lange tijd gebeld met me pa.' Antwoord Amina zwak. Nassim knikt begrijpend. Eerlijk? Hun 2 zouden wel goeie koppel zijn.

Tijdens het eten lachen we even en ruimen we af, daarna vertrekken we naar Nordine's moeder. Voor ik het huis verlaat reageer ik op Nordine.

S: Nee, vroeg het me gewoon af, niks belangrijks!

Ik zie dat hij de drank etc van zijn verhaal heeft gehaald, mongooltje.

We stappen de auto in richting zijn moeder, ben benieuwd of hij daar is.

We lopen naar het huis en zijn zusje Liyana doet open. Ze groet uitbundig en lijkt een lieve meid. We lopen naar binnen en ik kus de voorhoofd van Nordine's moeder. We gaan in de woonkamer zitten en praten even bij. Wat een lieve familie.

Perspectief Nordine
Tfoe Tfoe tfoeeeee... wat heb ik gedaan. Ik heb de drank op mijn verhaal verwijderd maar tot mijn spijt zie ik dat Saloua het al heeft gezien. Ze heeft me geappt waar ik ben dus heb ik maar een smoes verzonnen. Ik gooi me telefoon in mijn lv tasje, geen zin om die nog maar aan te raken. Wat gaat ze wel niet van mij denken?

Ik trek een PSG trainingspak en air max 2017 en vertrek richting mijn moeder. Ik kijk in de auto spiegel en zie dat ik rode ogen heb. Heb ik geblowt? Ik weet niet meer wat er gister allemaal is gebeurd...

Aangekomen bij me moeder spray ik een halve flesje deo over me heen en loop ik naar binnen. Mijn moeder, die van Saloua en die van Amina staan in de keuken. Ik geef ze alle 3 een kus op hun hoofd en loop door naar de woonkamer. Daar zie ik haar, ze kijkt op uit een gesprek met Amina en kijkt me koud aan. Ze heeft me door, wat nou verslapen heb gewoon gefeest en met meisjes dingen gedaan. Ik groet ze allemaal en ga tussen Nassim en Saloua zitten om een gesprek te kunnen voeren met Nassim. Ik kan mijn concentratie niet op het gesprek met hem houden maar alleen op Saloua. Als ik haar zo graag wil waarom ga ik dan naar de club met andere wijven.

'Nordineee' roept mijn moeder. 'Jaa?' Ik leg mijn telefoon naast mij neer en loop naar de keuken. 'Je moet voor mij naar de winkel extra drinken kopen.' 'Is goed mama.' Ik loop weer naar binnen om mijn telefoon te pakken en zie Saloua met een nog koudere blik als daarvoor. Wat is er met haar? Ik pak mijn telefoon, groet ze allemaal, loop naar de gang en zie waarom Saloua koude blik had. Kechs appen me omdat ze me missen, tfoeeee.

Anissa: Nordineee,is lang geleden zeg. Vanavond club blu?😜
Nawal: Nordine man, was ik een maandje geleden maar een one night stand ofzo, beter voor je kom je morgen No limit😝
Soraya: Nordine, sorry dat ik vreemdging, ik mis je ❤️
Aya: ik zag jou gisterrr, Kifesh je nam andere chickie mee naar huis ipv mij?😨

Tfoeeeeee.. wat gaat zij wel niet van mij denken, Tfoe Tfoe Tfoe.. ik heb het verpest. De meisjes die me hebben geappt zijn niet eens 1% van de vrouwelijke contacten in mijn lijst. Maar ik wil ze niet, ik wil ze allemaal niet, ik wil SALOUA.

Perspectief Saloua
Wauw. Hij heeft allemaal hoeren in zijn telefoon zitten man, en dan wilt hij mij leren kennen? Nou het eerste wat je van mij moet weten is dat ik walg van leugens. Vooral als ik je vraag waar je bent of was en je bedenkt een smoes.

'Saloua, Saloua.' Amina schud me op en neer. 'Waar zit je toch met je gedachtes?' 'Nergens joh. Zei je iets?' 'Nee niks belangrijks.' 'Oké dan.'

Later die avond
Amina gaat bij mij slapen en we zijn inmiddels al thuis. Nordine probeerde de hele tijd contact te maken maar ik sta er niet voor open contact te leggen met een player, en vooral niet als die player de beste vriend van je broer is. Ik heb Nordine dus de hele avond ontweken. Voor de rest was het wel gezellig, zijn zusjes en moeder zijn echte schatjes.

Saloua & Nordine Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu