Selam.Bugünki konumuz akne ve siyah noktalar.Bu yazımda akneler neden oluşur ,
siyah noktalar neden çıkar gibi bilimsel konulardan bahsetmeyeceğim.Bu konuda tamamen kendi tecrübelerimi size aktarmak istiyorum.Bu arada çok akneli ve yağlı bir cilde sahip değilim.(Genelde çok stresli dönemlerde tek tük çıkar bende.)Eğer sizin çok yağlı ve akneli bir cildiniz varsa bir dermatoloğa danışmanız en iyisi olacaktır.
Sivilceler yani akneler hepimizin en büyük belası.Ergenlikte çok fazla karşılaşıyoruz zaten.
Peki sivilceler için ben ne yapıyorum?Öncelikle eğer cildimde akne oluşacaksa o bölge kaşınır ve kızarır.(Kabul ediyorum garip bir insanım.)
Ve tabi yeni bir akne baş gösterir.Ben elimden geldiğince ellememeye çalışıyorum,çünkü ellediğiniz takdirde mikrop kapıp tüm cildinize dağılma olasılığı çok yüksek.Eğer daha önce kullanıp memnun kaldığım bir yüz jeli vs.varsa ve sivilcelerimi kurutuyorsa uygularım.Onun dışında en iyi çözüm kendi haline bırakmak.
Ama okula gideceksiniz,arkadaşlarınızla buluşacaksınız ya da hoşlandığınız çocuğun sizi alnınızda Kocaman bir sivilceyle görmesini istemiyorsunuz diyelim.İşte o Zaman yapmanız gerekenler:
1-Hemen bir buz parçası alıp peçeteye sarın.
Minik hareketlerle Sivilcenizin üzerine uygulayın.Ama bastırmamaya dikkat edin.Bu sayede hem kızarıklığı hem de şişkinliği azalacaktır.
2-Birkaç damla limon suyunu pamuklu kulak çubuğuyla akne üzerine uygulayın.Sivilcenizi çok kısa sürede kurutacaktır.Limon suyu hafif kaşıntı yapabilir ama yıkayınca geçer.
3- Gül suyunu tonik olarak kullanın.Ben Rosense markasının gül suyunu kullanıyorum.Doğal bir ürün ve bu yüzden kokusu pek hoş değil.Ama sivilceler için bir mucize.Kesinlikle tavsiye ediyorum.Akşam yatmadan önce bir Pamuk'la tüm cildime sürüyorum,biraz bekledikten sonra yıkıyorum(kokusuna dayanamadığım için 😁)sabah kalktığımda tüm sivilcelerim kurumuş,cildim canlı ve yumuşacık oluyor.
Siyah nokta problemim çok yoktu ama şu sıralar başladı diyebilirim.Özellikle burun bölgemde.Onlar için bence en kesin çözüm siyah nokta bantları.Ama kendiniz de yok edebilirsiniz.Birçok yöntem var.Ben şimdi denediğim ve memnun kaldığım yöntemi anlatayım hemen:
1-Çene bölgemde çok sinir bozucu bir siyah nokta oluşmuştu ve ne yaparsam yapayım çıkmıyordu,çok derindi çünkü.Bir gün cımbızla sıktım.(Sakın yapmayın bunu!)Ve bu siyah nokta yaraya dönüşür gibi oldu.
2-Taktım tabi ben buna.Duştan çıkınca üzerine limon suyu sürdüm.Limon suyu sayesinde iyice yumuşadı ve kolayca çıktı.Yani limon suyu garip bir şekilde benim çok işime yaramıştı.
3-Burnumdaki siyah noktalar için henüz birşey yapmadım.Siyah nokta bantları alacağım.Tabi bir çok yöntem var evde yapabileceğiniz.Ama ben hiç uğraşmak istemedim.Daha kötü olurlar diye korktum aslında.(Güzel bir bant bulursan yazarım mutlaka.)
Not:Bu yazdığım yöntemlerin hepsi benim yaptığım ve işime çok yarayan yöntemler.Ama tabi cildiniz farklı olabilir.Sivilceleriniz farklı olabilir.Bu yüzden denemeden önce bir büyüğünüze ya da dermatoloğa danışın mutlaka.Onlar en etkili ve sizin için en iyi yöntemi biliyorlardır.
Lütfen beğenmeyi ve yorum atmayı unutmayın.Teşekkürler,Öptümm 😘