Selam,ben geldim.Mezuniyet fotoma bakıp bakıp gülüyorum İşte ne diyim.Cidden hoş çıkmışım ama böyle 32 diş güldüğüm bi tane var aa Gökçe de gülebiliyormuş dedirten cinsten.Hepsi fotoğrafçı abinin suçu.
Son aldığım istek bölümü hala yazamadım.Çok özür diliyorum.Farkettim ki uzun süredir tavsiye yazmıyorum.Ortaya karışık bişeyler dökeyim dedim.Ee mezun olmuş,liseye geçerken de bir lise tavsiyeleri vereyim dedim.
Biraz saçma olacak olabilir çünkü ben de daha liseye geçmedim ama gözlemlediğim kadarıyla acımasız bir ortam var Ve ben seneye tüm çömezler için bu ortama kolayca alışabilmek için tavsiyeler vermeye karar verdim.Cümlenin uzunluğu Peki.Neyse.
1-Sevgili çöm kızlar.Çok korkmayın çünkü başta 10.sınıflar olmak üzere üst sınıfların oğlanları sizi büyük heyecanla bekliyor.Hoş ve dikkat çeken bir kızsanız yani öyle buluyorsa insanlar sizi,ohh ilk sene tamamdır.Kolay kolay
oğlanlar tarafından sıkıntı yaşamazsınız.Yani flörtleşmek isteyenlerle uğraşırsınız Belki ama yine öyle bir dalga geçme vs.olayları şanslısınız Ki yaşayacağınızı sanmıyorum.Ancak özellikle üst sınıf kızlarının kötü yönde dikkatini çekecek,belki çok kendinize güveniyorsanız daha ilk günden bikaç laf atışması falan yaşayacaksınız.
2-Toplum sizi güzel bulmuyorsa kilolu,kısa boylu,sivilceli gibi konumlandırıyorsa işiniz üstte belirttiklerimden tabiki daha zor.Bi kere üst sınıf oğlanları size büyük ihtimalle çok bulaşacak.Kızlar sizi tehlike olarak görmediği için o konuda çok sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum.Ama dış görünüşünüz beğenilmiyor diye ezik ezik takılacağınızı ,size edilen laflara sesinizi çıkarmayacağınızı düşünenler olacaktır Ki,en iyi cevap ilk günden kendinize laf söyletmemek,tavrınızı koymak olacak böylelerine.
3-Şimdi biraz daha detay giriyorum.Bu maddede dış görünüşten bahsedeceğim.
Elinizden geldiğince bakımlı görünmeniz gerekebilir.Bundan kastım makyaj falan değil.Temiz saçlar,temiz bir cilt Bunun başlarında geliyor.Okul formanız etekse onu tercih etmenizi,boyunu dizinizin 5-6 parmak üzerinde(maksimum)kullanmanızı tavsiye ederim.Altına giyeceğiniz ayakkabı mutlaka şu olmalıdır diyemem.Ama spor her türlü ayakkabı,mesela Converse olabilir.Benim tavsiyem siyah spor ayakkabısı çünkü her şeyin altına,her şekilde kullanabiliyorsunuz ama size kalmış.Çorap olarak mutlaka siyah rengini tercih edin.Özellikle de eteğiniz lacivertse.
Çantanız tek renk,ya da olabildiğince şade bişey olsun Ki önümüzdeki seneler de kullanabilesiniz.Rozet ya da bileğinize kadar bilekliklerden vazgeçin.Makyaj konusunda ayrı bir bölüm yazabilirim ama olabildiğince yapmamaya,doğallığınızı korumaya çalışın.
Özellikle ağır ten ürünlerinden koşarak kaçın.
Temiz,doğal kokan bir parfüm kullanın.
4-Arkadaşlık ilişkileri.Belki de lise denince akla gelen ilk şey.Bununla ilgili de ayrı bir bölüm yazabileceğim için buraya özet geçeceğim.
Herkese güvenmemek ve ön yargılı davranmamak bunların başında geliyor.
Kimseyle hemen bff ayaklarına girmeyin.O ayaklar göt ayağı.O sıralar yakın bulduğunuz arkadaşınıza hemen beğendiğiniz çocuğu anlatmayın.O konularda asla renk vermeyin.
O Ya da başka birisi x kişisi yakışıklı mı sence falan derse de çok yorum yapmayın.Belki beğendiyseniz en fazla hoş çocuk yeterlidir.Ya da yani daha kötülerini de gördüm,daha iyilerini de cevabını verin.Bu hem kurtarıcı Hem de baya sağlam bir cevaptır.Arkadaşlıkta popülarite,dış görünüşü baz almayın.Sonra pişman olmayın.
5-Sevgili meselelerine girecek olursam değineceğim ilk şey ilk teklif edene hemen olumlu bakmayın.Bi bekleyin aradan 2-3 ay geçsin.Herkesten önce sevgili yapmak bi halt değil.Çok popüler kişilere iyice tanımadan çok yaklaşmayın bu konuda.Gerçi kimseye iyice tanımadan yaklaşmayın da hani.Genelde bu çok tanınan oğlanlar gözünüze bir yakışıklı gelir falan.Bunlar hep göz yanılması deyip geçin.Elleşmeyin,öpüşmeyin,yiyişmeyin ve bunun gibi şeylerden uzak durun.Hani zaten bence genel olarak lisede yapmayın bunu ama yine de buraya da yazayım dedim.Hatta hiç yapmayın mümin bir kız olarak devam edin.İddia olaylarına dikkat edin.Hani aşırı aşırı yakışıklı bir çocuk gelip size ilk haftadan açılıyorsa renk vermeyin,sulanmayın,temkinli davranın.Biraz da aklınızı kullanın.Benim bu maddeyle ilgili genel tavsiyem mesafenizi korumanız,karakterli davranmanız Ve kimseye yavşamamanız açısında.
6-Dersler ve hocalar konusunda aşırı rahat olmayın.Havalı olacam diye saygısızlık yapmayın.Yeteri kadar çalışın.Lisede zaten not beklentiniz düşüyor.Bizim temel kuralımız kendinizi kurtaracak kadar çalışmanız.Not dilenmeyin Sonra hocalardan.Öyle ay şu notum 5 gelmiyor da demeyin.Bir gülesim geliyor bir de tahtayı ağzınızdan sokup beyninizden çıkarmak.Hocalarla saygınızı koruyarak arkadaş olun.Çok çok çok yardımı oluyor.Not konusundan tutun da yeri gelince arkanızı korumalarına kadar.Olabildiğince sosyal aktivitelere katılın.Ama becerebiliyorsanız katılın.Sonra bir gülüyorum bilemezsiniz.
7-O bi dal sigara olaylarına girmeyin.Özellikle bu bölümü kızlar İçin yazıyor olduğum İçin bağıra bağıra söylüyorum.Nereden göt buluyorsunuz siz.Sağlık,şu bu geçtim.Aileniz duysa Ne olacak.Oturup ilk seneden tuvaletlerde havalı olacam diye sigara tüttürmeyin.Hele bunu havalı olacağım diye hiç yapmayın.İlk haftalar havalı gelir Sonra zulüm.Bir de şey var şu erkeğin gözüne girecem diye içme olayları.Sizi seksi ve ateşli değil karaktersiz ve kezban buluyorlar Ki böyle yaparsanız ben de size karaktersizzzzsinizzzZ derim,Kusura bakmayın.
7 maddede liseyi özetledim yine harikayım.
Harika yorumlar Ve istek bölümler bekliyorum.Seviyorum hepinizi💓💓💓