Del 1

8.9K 110 20
                                    

Okej så till att börja med, jag kommer att använda engelska dialoger och varför jag till en början valde att göra det är för att jag inte har så bra betyg i engelska, så hela idén med wattpad var enbart för att öka mina "skrivkunskaper" (jag skriver ju på mobilen, och inte skriftligt men ändå) i både svenska och engelska. Så jag kommer tyvärr inte att byta till svenska dialoger, hoppas ni förstår❤️❤️ Och egentligen skulle hon heta Hope, eftersom flest tyckte det, men jag började skriva innan och då fick hon heta Allison så länge, men nu har jag liksom kommit in i att hon heter Allison (jag har skrivit några kapitel) så jag hoppas det är okej med alla, annars kan ni skriva det om ni verkligen inte vill att hon ska heta det, för då byter jag❤️❤️ Började skriva 25 okt 2016

Allisons perspektiv

Jag studsade glatt upp ur sängen och sträckte på mig med ett leende. Idag ska jag börja på gymnasiet, det ska bli jättekul!! Utan att fixa mig eller något sprang jag ner som en elefant för trappen och det slutade med att jag snubblade och ramlade på golvet. Vår schäfer Aaliyah kom springandes fram och började slicka mig i ansiktet, vilket fick mig att skratta.

Mamma kom ut med höjda ögonbryn och ett flin på läpparna. "You two" suckade hon och skrattade sen till. "Goddmårgån" sa jag på väldigt dålig svenska och mamma skrattade. Jag satte mig på knä och började klappa den hysteriska hunden på magen och ställde mig sen upp och mötte mamma i en snabb kram.

Pappa hade redan åkt till jobbet och mamma var påväg ut. "I have to go, but have fun today honey" sa hon och pussade mig på kinden och gick sen ut. "I love you" ropade jag efter henne och då stannade hon upp och vände sig om med ett leende och kom fram och drog in mig i en megakram. "I love you too honey" sa hon och pussade mig i hårbotten innan hon gick ut.

Jag hoppade vidare in i köket med en hoppande hund efter mig. "Oh you're so fluffy" sa jag och satte mig på huk och kramade om henne. Sen ställde jag mig återigen upp och backade mot hennes mat. "Do you want some food" sa jag och hon snurrade glatt runt på stället. Jag skrattade och började hälla upp mat åt henne och medans hon började äta tog jag fram mat åt mig själv.

När jag la fram brödet såg jag en lapp på bordet, så jag läste den. "Hi sunshine, you weren't up when I left so I didn't get to say goodbye, but have a great day honey, I love you//dad"

"It's not goodbye, just see you later" sa jag tyst för mig själv och log åt lappen. Med ett leende fortsatte jag att plocka fram resten.

När jag ätit klart gick jag upp och bäddade sängen, som Aaliyah förstörde direkt när hon hoppade upp i den. Jag suckade men tittade på henne med ett leende och fortsatte sen att göra mig iordning. Jag satte mig ner och sminkade mig lite och bytte sen om (det på bilden). Sen gick jag och borstade tänderna och mitt bruna långa hår.

Efter det var jag klar så med Aaliyah bakom mig gick jag ner för trappan och satte på mig skorna. Efter att ha kramats lite mer med henne gick jag ut och låste. Jag började gå mot bussen och vid busshållsplatsen såg jag min gamla skola lite längre bort. Med blicken fäst på den väntade jag på bussen som kom ungefär fem minuter efter att jag kommit dit.

Jag gick in och hälsade glatt på busschauffören som hälsade lika glatt tillbaka och sen satte jag mig ner och tog ut mina hörlurar ur fickan.

Det tog 20 minuter att åka till skolan, vilket var lite mer än jag trodde. När jag kom fram iallafall gick jag av och kollade mot skolan. Den var lite större än jag trott. Jag började gå mot dörrarna och precis när jag skulle ta tag i handtaget slogs dörren upp rakt i mitt ansikte. Jag ramlade bakåt och tog emot mig med händerna, och kände hur de skrapades upp, men huvudet gjorde ondare, så jag satte handen på pannan.

"Oh shit" hörde jag nån säga och jag kollade upp. En kille stod och tittade på mig och när jag kollade upp stirrade han bara på mig. Vi kollade på varandra en stund innan jag tog bort handen från pannan för att kolla på mina händer och då väcktes han ur sitt lilla stirrande. "Oh god you're bleeding" sa han och skulle hjälpa mig upp, och sträckte ut sina händer, men mina sved så mycket så det skulle göra ont.

Han förstod det och tog försiktigt tag i mina handleder istället och hjälpte mig upp. Vi stod helt plötsligt väldigt nära varandra och tittade in i varandras ögon. "I'm so sorry" sa han efter några sekunders tystnad och då väcktes jag också ur min lilla bubbla och tog ett steg bak.

"Don't be, it was my fault" sa jag och tog återigen upp min hand på pannan. "Oh right" sa han och kom på igen att jag blödde. Han kliade sig i nacken och blundade hårt en stund som att han försökte koncentrera sig. "I'll take you to the schoolnurse" sa han och öppnade dörren igen för mig och jag gick in och tog ett djupt andetag. Vad hände nyss?

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now