Jag satt och tittade på honom.
"But what if it was you? What if it was you, Nathan, or Kacy that got hurt? Do you think Alexa wouldv'e forgiven herself? Because I sure don't" jag satte mig lite rakare. "Your dad, is a horrible man. He doesn't deserve the beautiful family he once had. But don't let him ruin it now. It happened again. But instead of blaming yourself for it, just accept the fact that a child got scared of his abusive father. It's not weird at all. It is all his fault. Not yours. You protect your mom just by not getting hurt. The worst thing you could do to her would be getting into a fight with your dad, and get hurt. She loves you and would protect you at any cost. And vice versa. But this was something you or she couldn't prevent"
Han svarade inte på det. Efter det satt vi bara där. Jag tog tag i hans hand och pussade den och höll dem sen mot mitt lår.
Efter ca 10 minuter kom alla Zachs kompisar och mina kompisar och satte sig lite runt om oss. Ingen sa någonting. Vi satt där och tittade på solnedgången väldigt länge, utan ett ord.
Vi satt där i minst en timme innan William ställde sig upp och flinade. Han drog av sig sin hoodie och sina jeans och skor och nu stod han bara i kalsonger. Alla tittade på honom väldigt oförstående.
Sen vände han sig om och tog sats innan han hoppade i vattnet. Då ställde sig Jacob upp och gjorde samma sak och hoppade i han också. Jonna flinade och hoppade i hon också.
Efter det hoppade alla i, förutom jag och Zach, och de började skratta och plaska runt. Jag tittade leendes på Zach som log lite han också.
"You have to come with me, or else I'll die" sa jag och flinade och han tittade på mig men svarade inte.
Då ställde jag mig upp och tog av mig kläderna jag också med ett flin. Sen utan förvarning vände jag mig om och sprang och hoppade i.
Jag försökte sparka mig mot ytan, men det gick inte så bra. Det tog dock inte alls lång tid innan någon tog tag runt min midja och började dra upp mig.
När jag kom upp till ytan började jag skratta och tittade på Zach som såg helt förskräckt ut. "That was so stupid and dangerous?!" Utbrast han vilket fick mig att skratta ännu mer medans jag höll mina armar runt hans nacke för att inte sjunka.
Han hade fortfarande sina kläder på sig. Alla runt om skrattade då också och fortsatte sen ha vattenkrig. Jag tittade på Zach och log och böjde mig sen fram och kysste honom.
-
Zach och jag hade inte badat något mer utan vi satt bara och tittade på de andra. "I should go home" sa han och jag tittade upp. "Yeah" sa jag och log lite. Vi har varit här i flera timmar, så jag borde nog gå hem snart jag också.
Eftersom jag antog att han ville vara själv med Alexa nu så lät jag honom bara gå själv.
Han gick dock inte långt innan han kom tillbaka igen. "I love you" sa han och kysste mig mjukt på läpparna. "I love you too" svarade jag och log och sen gick han.
-
Nu var klockan väldigt mycket och vi började gå hem. När vi kom ut ur skogen så ringde min mobil. "Hi Alli, I just wanted to see how it's going, how is he feeling" det var Alexa. Jag rynkade ögonbrynen. "What do you mean? He said he went home like an hour ago?" Sa jag och hon var tyst ett tag.
"We need to talk, can you come here?" Sa hon och jag blev genast väldigt orolig. "Yeah, I'll hurry" mumlade jag och la sen på.
*** (förlåt att jag hoppar så mycket mellan tiderna)
Alexa satte sig ner mittemot mig. "Okay so there are some things you need to know about Zachs dad..." sa hon och jag kunde se att dethär var jobbigt för henne.
"I know, Zach told me he...hit you when he was younger" sa jag och nu fylldes hennes ögon med tårar. "That's the thing...." sa hon och en tår rann ner för hennes kind.
"There's more to that than what he told you" Jag satte mig upp lite rakare och hon tog ett djupt andetag.
"Zach...." började hon men avbröts av att honom började gråta. "Oh my god" mumlade hon och satte ansiktet i händerna medans hon grät ännu mer. "Hey, it's okay" sa jag lugnt.
"He hit him too" sa hon och kollade upp på mig. "And I really did everything I could, but I couldn't stop him" Jag svalde hårt och försökte dölja mina känslor.
"But that's still not all" klumpen i magen växte.
"I was with him for many years, and he never touched Zachary. But then the last year until I finally was able to leave him, he..." hon drog in snor i näsan.
"He had a really bad day, and he was drunk. The food wasn't ready when he wanted it to be, so he got really upset and mad. And then Zach came down..." hon tog ett djupt andetag.
"And he started crying and screaming on him to stop, and that's when he started hitting him instead. And when I tried to stop him, he hit me so hard that I got unconcious. Later when I woke up at the hospital I paniced. I found out that Zach was.....alive"
"But he wasn't okay" hon började gråta ännu mer. "After that Zach never got the same. You know how he's over all a calm person? He wasn't like that before this. And it's my fault"
Jag drog in henne i en kram och började gråta lite jag också. "It wasn't your fault" sa jag i kramen. Efter en stund drog jag ifrån.
"I need to talk to Zach" sa jag och hon nickade. Jag ställde mig upp och gick mot hallen. När jag kom ut lutade jag mig mot dörren. Helvete.
När jag tagit mig samman igen började jag gå mot lekparken. Jag vet inte om han är där, men jag tror det.
.....................................................................
Jättedåligt kapitel jag veeeeeet
YOU ARE READING
My badboy 2 (REDIGERAS)
Teen Fiction(Uppföljare av my badboy) Allison Garcia är 16 år gammal och bor med sina föräldrar i ett hus i Florida. Hon ska precis börja gymnasiet, och stöter på 17-åriga Zachary, som lyckas gå den vanligtvis positiva och glada Allison på nerverna. Men ändå ä...