Del 10

3.9K 99 22
                                    



6 månader senare

"Allisoooon" Jag öppnade sakta ögonen och såg mamma. Hon var väldigt glad. "What" sa jag lite misstänksamt. "You need to get uuuuuup" sa hon och log stort. "Why?" Sa jag trött och då skrattade hon. "Becaaaause, you know what day it is today?"

"What do you mean, it's not like I would forget that" sa jag trött. Det var sista dagen innan jullov idag, fyi. "You should get up, just telling you" sa hon och log stort. Vad är det med henne?

Hon backade ut med ett stort leende och jag ställde mig trött upp och gick fram till spegeln. Jag spärrade upp ögonen och vände mig om med uppspärrade ögon. "OH MY GOOOOOOOD IT'S SNOWING" skrek jag av glädje och sprang fram till fönstret. Jag sprang fram till garderoben och gled sista biten dit på golvet. Jag slet av mig tröjan och satte på mig en annan och tog av mig shortsen och innan jag ens fått på mig jeansen sprang jag mot trappan.

Jag måste ha sett väldigt konstig ut när jag sprang nerför trappan och samtidigt drog på mig byxorna. När jag kom ner kom jag på att jag måste borsta tänderna, så jag sprang lika snabbt upp igen. Jag var fort inne på toaletten och borstade tänderna, vilket var svårt då jag inte kunde sluta le. DET SNÖAR!!!!!!!!!!!!

När jag var klar sprang jag ner igen och slet åt mig en mössa påvägen in i köket. Aaliyah hoppade på mig och då blev jag ännu gladare. Mamma och pappa var i köket och de var också jätteglada, för att jag var så glad. "I'm going out" sa jag och de skrattade. "Of course you are" sa pappa och jag log exakterat och sprang sen mot hallen. Jag hade förberett allt för den här dagen. Jag tog på mig mina vinterskor, vinterjacka, och vantar och sen öppnade jag dörren.

Jag gick sakta ut och tittade mig om. Det var magiskt, det var som ett vinterland. Jag log stort och kollade på alla snöflingor. Jag började skratta och hukade mig ner och tog upp snö i händerna och kastade upp i luften och snurrade sen runt och kände snön lägga sig i ansiktet.

Helt plötsligt kände jag hur jag fick JÄTTEMYCKET snö i nacken. "Ooooh shit" sa jag medans jag börja kravla som en larv för att få ur snön. Nu förstördes ju hela mitt moment. Någon började asgarva och precis när jag vände mig om föll jag omkull.

Det var Aaliyah som hoppat på mig. Och det var pappa som kastat snöbollen. "Oh you're so dead" sa jag och samlade ihop till en snöboll och kastade den skrattandes på honom, men han vek undan, och den hamnade istället på mamma som precis kommit ut. Jag och pappa tittade på varandra och försökte hålla oss för skratt.

"Oooh you think that's funny?" Sa hon och tittade på oss. "Yes" sa jag och vi började skratta. "Okay suit yourself" sa hon och i nästa sekund hade hon kastat en snöboll mot mig. Sen kastade hon en på pappa, och mer behövdes inte förens ett snöbollskrig hade börjat. Aaliyah sprang efter oss och hoppade i snön, och vi sprang runt och kastade på varandra och skrattade ihjäl oss.

Pappa tog upp så mycket snö han kunde i sina händer och sprang sen fram mot mamma och tröck upp allt i hennes ansikte. Hon ramlade ner i snön och vi började asgarva. Då drog hon ner honom också så att han låg överst, och seeeen kysstes de. "Oooh" sa jag och vände mig skrattandes om, det var inget jag kände för att se.

Efter ett tag fick jag JÄTTEMYCKET snö över mig, och jag vände mig om. Där stod båda två med en hink som de hade hällt över mig. Jag började genast att springa efter dem och snubblade, och hamnade med ansiktet ner i snön. Lyckat.

Nu skrattade de jättemycket. Jag reste mig upp och blundade eftersom snön täckte hela mitt ansikte. Jag tog bort det och tog snabbt upp snö och gjorde det till en boll, och kastade mot mamma.

"Oh shit" sa jag. Vad är klockan?! Jag sprang in och kollade på klockan. Bussen hade redan gått. Jag sprang ut igen "Can someone give me a ride to school? I missed the bus" sa jag och de tittade på varandra och skrattade. "What?" Sa jag och då skrattade de ännu mer. "Oh nothing, let's go" sa mamma och började gå mot bilen. Jag tittade misstänksamt på pappa som ryckte på axlarna, med ett stort flin.

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now