Del 7

3.9K 98 25
                                    

Allisons perspektiv

När jag hade räknat till 7 minuter och 42 sekunder knackade det på dörren. Jag reste mig hastigt upp men vakten satte armen framför mig och gav mig en blick som att jag skulle stanna, sen gick han ut. Ett tag senare kom Zach in.

"What's going on?" Sa han och jag suckade och sjönk ner i stolen. "I don't know, they found a bracelet in my bag, and they think I stole it" sa jag och han spärrade upp ögonen lite. "Did you?" Sa han och jag suckade. "Of course not" han nickade. "Good"

"I'll ask them to watch the security camera" sa han och gick sen ut. Jag satt kvar och tänkte på tjejerna. Det kan väl inte ha varit dem? Fast nej såklart inte, jag vet inte ens vilka de är, jag har bara sett dem i korridoren en gång förut.

Zach kom in igen och satte sig på en stol. "They're watching it now"  "thank you" sa jag och han log. Vi satt och pratade en stund tills vakten kom in igen. "We're sorry ma'am, on the tape you can see three girls putting the bracelet in your bag, could you follow us please and see if you recognize them?" Både jag och Zach nickade och reste oss upp och följde efter vakterna.

Vi gick in i ett litet rum och fick kolla på en dator. Han tryckte på play, och där kunde man se tjejerna som knuffade till mig lägga ner armbandet. När de vände sig om och kollade på mig såg man deras ansikten och Zach spärrade upp ögonen. "No way" sa han och skakade på huvudet. "Do you know these girls sir?"

"Unfortunatly" sa han och suckade. "Why would they do something like this? Not that it surprises me, but to you" sa han och facepalmade sig själv. "They told me to stay away from you..." Sa jag och han tittade på mig.

Sen såg det ut som att han kom på något. "Aaaargh of course" sa han suckade. "She's been obsessed with me since we started in this school. She's crazy, Allison I'm so sorry this is my fault" sa han och vakterna tittade på honom.

"We should report them right away" sa vakterna. "And we're sorry ma'am for the circumstances". Jag tittade på Zach och skakade sen på huvudet. "There's no need to report them...so I guess I'm free to go now?" Sa jag och alla blev förvånade. "Are you sure?" Sa ena vakten och Zach ryckte in. "Uhhm, no? Of course you need to report them?" Sa han men jag skakade på huvudet. "It's fine, but before I go, I want to buy that bracelet" sa jag och pekade på armbandet de lagt ner i min väska.

Nu fattade ingen någonting. "Okay..." Sa ena vakten sakta och gav mig armbandet. "Thanks" sa jag och gick sen ut. Zach skyndade sig efter mig medans jag gick mot kassan. "Well if you don't report them, you atleast need to get revenge" sa han och jag höjde ögonbrynen och flinade. "You sound like you're 5, of course not, but could you give me a ride home?" Sa jag och han nickade. "Of course"

När jag betalat armbandet gick vi ut och satte oss i hans bil. "Why did you even buy that?" Sa han och jag flinade bara och ryckte lätt på axlarna.

Han flinade också och började sen åka. "Thank you, for coming" sa jag och han ryckte på axlarna. "No problem" sa han och jag log mot honom. "But don't take it too personal that I called you, I just couldn't call my parents, they wouldv'e killed me" han skrattade och tittade på mig.

"Well that one hurt, I actually thought you liked me" sa han och jag skrattade till. "Yeah weeeell no" sa jag och han flinade mot mig och fortsatte sen kolla rakt fram.

Dagen efter

Jag valde att inte berätta det som hände igår, eftersom de bara skulle bli oroliga. Jag satt iallafall på bussen nu och höll i armbandet. Jag fattar inte varför de gjorde det? Jag har bara pratat med Zach några gånger? De gick väldigt långt, så det är nog bäst ändå att jag håller mig borta från Zach.

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now