Del 29

2.9K 58 12
                                    

Jag gick tillbaka in i skolan och såg att alla elever tittade på någon. Jag började gå dit och såg då att det var Allison alla kollade på. Jag förstod på hennes hållning att något hänt och att hon försökte visa att hon inte påverkades av det. Några började titta på mig, visste de om vad som hänt?

Det var först då jag hörde vad de sa. De kallade henne äcklig och hora. Jag rynkade ögonbrynen och kollade mig omkring. Skojar dom? Jag kollade på Allison igen som gick mot sitt skåp och folk fortsatte kalla henne saker medans jag fick medlidande blickar.

"What's wrong with you people?" Ropade jag och allas uppmärksamhet vändes mot mig. "You can't just call someone a whore or disgusting when you first of all, have nothing to do with it and second of all, don't know anything about it? Leave her alone" sa jag irriterat och då ropade någon tillbaka "Dude come on, she cheated on you, you should be the one calling her a whore"

Hade jag sett vem det var hade jag slagit ner honom direkt. "She's not a whore? Just shut the fuck up, just because we broke up, which btw has nothing to do with anyone here, doesn't mean I don't love her..." sa jag och klarade sen inte av allt dethär längre så jag gick ut ur skolan och gick runt till mina kompisar.

Allisons perspektiv

Jag skakade på huvudet och facepalmade mig själv och skyndade mig sen efter Zach. Nu sa ingen någonting mer. När jag kom ut stannade jag och tog ett djupt andetag och tänkte lite innan jag tänkte gå runt skolan och se om han var här någonstans. Jag började gå och när jag kom runt hörnet stod han och hans kompisar en bit bort. När jag såg vad de gjorde spärrade jag upp ögonen lite. De rökte. Det har hans kompisar gjort förut, men aldrig Zach.

Då sket jag i allt och gick, ganska argt faktiskt, emot dem. När jag kom tillräckligt nära kollade de på mig och när Zach såg mig såg jag att han blev lite nervös. Och det borde han vara. Jag gick fram och log mot honom. "Should we... go on a walk" sa jag sammanbitet och log för att dölja min ilska, vilket nog inte gick så bra.

Vi började gå och så fort vi kom runt hörnet vände jag mig om mot honom. "What the fuck are you doing?" Väste jag och han mötte inte min blick. "Zach seriously, this isn't about us, this is about you" sa jag och då vände han blicken mot mig. "Then why do you care" sa han och jag suckade.

"Because I care about you, you can be as mad at me as you want, but don't ruin your life" sa jag och hans hållning sjönk ihop och han lutade sig mot väggen. "I love you, and I can't be mad at you. And that's why I need to ignore you, but I can't do that either, and smoking makes me just forget everything"

"If that's how you feel, then I don't want to bother you. I love you too and that's why I'll shove that cigarette up your ass if I see you smoke again just so you know" sa jag och han flinade lite och jag fortsatte. "But again, I don't want to make this harder for you, so..." jag tog ett djupt andetag. "So goodbye Zach" sa jag och pussade honom på kinden och vände mig sen om och gick.

Hela dagen var bara jobbig, så jag valde att gå hem istället.

(Okej en liten reminder, Victoria är Allisons kompis som om ni kommer ihåg tyckte att Ryan var väldigt snygg och hon gillade honom väldigt mycket, det står i början av del 20❤️❤️)

Victorias perspektiv

"I can't do it anymore, I'm showing him the full tape" sa jag och fick en mördarblick ifrån Aubrey. "She took your guy, she knew you liked Ryan but of course she had to take him, aren't you tired of everybody wanting her and not you? She took Zach from me and Ryan from you, so now it's our turn to get what we want"

Jag tvekade lite. "Okay" sa jag sen och nickade och hon såg väldigt lättad ut.

.......................................................................

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now