Zachs perspektiv
Vi satt helt tysta och bara tänkte i säkert 10 minuter.
"I didn't do anything with Aubrey" sa jag tillslut och hon vände blicken mot mig. "Atleast be honest" muttrade hon. "Honest?" Sa jag och ställde mig upp. "Well yeah, it wo..." "I love you" sa jag och hon stelnade till och tittade på mig. "I love you. I can't deny it anymore. I'm so inlove with you Allison. I can honestly say that I've been inlove with you since I slammed the door in your face. I've been trying to push the feelings away by being with other girls. But I can't......."
"But I didn't do anything with Aubrey. She came over to tell me that if I don't break this whole thing up with you, then she would..." jag tvekade lite. "Can I talk to your mom first?" Sa jag och hon som fortfarande var chockad över vad jag sa först nickade bara.
Jag gick ut ur hennes rum och stängde dörren och tog ett djupt andetag. Sen gick jag ner för trappen och kollade in i deras vardagsrum. Kaylie och Austin satt där. "Uhm hi" sa jag och de tittade på mig. "What's up?" Sa Kaylie och när hon såg att jag såg ledsen ut tittade de på varandra.
"Is something wrong?" Sa hon och jag ryckte lätt på axlarna. "Well yeah" sa jag och de tittade återigen på varandra. "Well sit down, here" sa hon och jag satte mig försiktigt på fåtöljen och kollade snabbt mot ingången så att inte Allison var här.
(för er som inte har läst "My badboy" så var Lucas typ Kaylies kompis som sen försökte våldta henne och han var lite obsessed över henne, så ni vet vem han är hahah)
Jag tog ett djupt andetag. "Lucas" sa jag och de båda stelnade till. "Lucas" upprepade jag med en suck och lutade mig tillbaka i fåtöljen. "How do you know..?" Frågade Austin. "Does Allison know?" Sa Kaylie och jag skakade på huvudet.
"You know Aubrey, right?" Sa jag och de nickade. "She told me. And she said that if I didn't stop talking to Allison, she'd tell Allison and everyone at school what happened with you and Lucas. And I don't know what to do. At first I was planning on actually stop talking to her. But I can't. Even though I want to, and know I have to. I know it's for her best, and I'd do anything for her, but I can't just let her go. I love her. I really, really love her. But I know how much this is going to hurt her if she finds out, and I can't do that to her"
"Oh honey" sa hon och la huvudet på sne. Hon tittade på Austin som såg lite chockad ut. "What are we going to do?" Sa hon. " I don't know" mumlade han.
"I do"
Allas blickar vändes framåt. Allison. Jag växlade blickar med Kaylie och Austin och sen tittade vi på Allison igen. "Honey this is complicated" sa Kaylie försiktigt.
"I know about Lucas" sa hon och nu var alla förvånade. "Aubrey talked to me too, she said that if I didn't stop talking to Zach she'd tell the whole school about it. But I told her that I'd report her about that bracelet thing, and she just walked off"
"What bracelet thing?" Hon kollade på mig, det märktes att hon inte orkade förklara. Jag nickade lätt och berättade sen allt som hände.
"Why didn't you tell us?" Frågade Austin Allison och hon kollade på mig. Vi kollade på varandra sådär igen och jag glömde bort de andra. "I didn't want to worry you" sa hon utan att släppa blicken från mig.
De svarade inte på det. De var nog förvånade över allt som hänt. Eller så svarade de. Men det vet jag inte, allt jag fokuserade på var Allison.
Ett tag senare väcktes vi ur denhär lilla bubblan. "Hello?" Sa Austin lite högre och då, fortfarande utan att släppa blicken från varandra nickade vi sakta som att vi lyssnade.
"Why are you two looking at eachother like that?" Sa Kaylie vilket fick oss båda att le. "Sometimes you just need to forget everything" svarade jag och sen kollade vi båda leendes på tillbaka på dem.
"Okay anyways, you guys obviously didn't hear what I said, we are going to talk to Aubreys parents, you two shouldn't have to deal with this" sa Austin.
Jag tror inte att det kommer att fungera. Men eftersom jag inte såg nån annan lösning på problemet antar jag att det är så vi får göra. "I think we'll go right away, it's best" sa Austin och ställde sig upp. Jag nickade och sa vart hon bodde och sen åkte de.
Jag stängde dörren och vände mig om mot Alli. Hon kollade på mig en stund. Hon la huvudet på sne och suckade. "I love you too"
YOU ARE READING
My badboy 2 (REDIGERAS)
Teen Fiction(Uppföljare av my badboy) Allison Garcia är 16 år gammal och bor med sina föräldrar i ett hus i Florida. Hon ska precis börja gymnasiet, och stöter på 17-åriga Zachary, som lyckas gå den vanligtvis positiva och glada Allison på nerverna. Men ändå ä...