Del 32

3.3K 71 15
                                    

Zachs perspektiv

"How's she doing?" Sa jag och Sofia ryckte lätt på axlarna. "Well yeah, you know Allison, she acts like everything is fine and she's still happy and sees everything positive, but she has been like low on energy lately and as soon as she doesn't think anyone is looking her smile disappears..." sa hon och jag skakade på huvudet. Jag klarar inte av det längre. Jag klarar mig inte utan henne. Jag älskar henne så jävla mycket.

Jag ställde mig upp för att gå och hitta henne och Sofia tittade på mig. "Do you fully trust her? Are you ready to put everything aside? Do you believe what she's saying? Because if not, then you shouldn't go now. Wait until you fully trust her or you'll hurt both of you" sa hon och gick sen ut ur korridoren vi satt i. Jag satte mig ner igen och suckade.

***
Senare i livet hahah

Allisons perspektiv

Jag la mig utmattat ner på min säng. Jag kom precis hem från skolan och var som vanligt ensam hemma. Skillnaden på idag och alla andra dagar var bara att idag så kommer de inte hem förens väldigt sent.

Jag tittade upp i taket och suckade. Vanligtvis hade jag ringt Zach nu...

Jag suckade återigen och bestämde mig sen för att göra något så att jag blir glad. Sagt och gjort satte jag på musik, men dessvärre gjorde det mig inte glad. Varje låt påminde om Zach. Varför vet jag inte. Eller hah, jo det vet jag, Zach är det enda jag tänker på.

Jag stängde av musiken och la mig ner på sängen igen. Jag orkar inte vara glad nu. För första gången i mitt liv, orkar jag inte vara glad. Jag tog upp mobilen och ringde mamma. "Hi, I'm sorry honey I don't have time to talk now, we'll catch up later, love you bye" sa hon stressat och la på utan att jag sagt nått. "....bye...mom" mumlade jag och började sen gråta. Exakt varför vet jag inte, jag orkade bara inte med något.

***

Sofias perspektiv

"Come oooon Victoria why are you taking so long?!" Ropade jag och la mig på hennes säng. Hon har varit inne på toaletten aslänge nu. Bajsar gör hon säkert.

Jag tog upp hennes mobil och gick in på den och började svara på hennes snapchats, vilket vi alltid brukar göra. När jag svarat på alla kastade jag den bredvid mig igen och just då plingade den till. Jag tog upp den för att kolla vem det var, och såg Aubreys namn?

Vanligtvis hade jag inte gjort såhär men nu gick jag in på hennes sms och läste det från Aubrey. "Did you delete it?" Jag rynkade ögonbrynen. Radera vad? Jag scrollade upp lite och såg deras konversation. Vafan?

Jag gick in på hennes bilder och hoppades verkligen att det inte var sant. Jag började scrolla och hittade sen bilden och skakade på huvudet. Det var hon som tog den. Bredvid fanns dock en video. Jag gick in på den och såg att videon också var på Allison och Ryan. Jag satte på den och spärrade upp ögonen. Man kunde tydligt se att Allison knuffade bort honom.

Då kom Victoria in i rummet. Jag tänkte precis få ett utbrott men kom sen på att det inte skulle löna sig. Jag måste till Zach.

"How could you do that to her? You know how much Zach and Alli loves eachother, and she was so sad because Ryan kissed her, because she knew that she'd hurt you" sa jag och då började hon gråta. "I was going to show it it's just..." "just shut up" avbröt jag henne. "I'm going to Zachs house right now, then to Allison" sa jag och gav henne en sista besviken blick och skakade sen på huvudet och gick ut.

***

Jag sprang upp mot Zachs hus och började ringa på. Tillslut öppnade hans mamma och kollade förvånat på mig. "Is Zach home?" Sa jag snabbt och hon blev ännu mer förvånad "Uhm who are you?" Sa hon och försökte att inte låta otrevlig. "I'm Sofia, Allisons friend, I need to talk to Zach" sa jag och då såg hon lite tveksam ut. "Good news or bad news? Because I don't think Zach can handle any bad news right now..." sa hon och då log jag "It's great news" sa jag och då nickade hon och log tillbaka och släppte sen in mig.

"Upstairs to the left" sa hon och jag nickade och sprang upp. Jag knackade inte ens på dörren utan stormade bara in. Zach satt på sin säng med mobilen och blev lite förvånad över att se mig. "Hi" sa han men jag brydde mig inte om att svara utan tog bara upp Victorias mobil och gick in på videon och sträckte fram mobilen. Han tog emot den och tittade på videon.

Zachs perspektiv

Jag är så dum. "I need to go" sa jag och hon log stort. "I think you do" sa hon och sen sprang jag ut ur rummet och nerför trappen. Vad fan har jag gjort?

***

Allisons perspektiv

Jag böjde mig ner och tog upp lite snö och gjorde till en snöboll medans jag andades in den friska luften. För några dagar sen hade jag en väldigt dålig dag, men det var okej nu. Inte helt såklart, men bättre iallafall. Och det kommer bli bättre, jag känner det på mig.

Jag fick sen för mig att bygga en snögubbe, så jag gjorde det hahah.

När jag var klar fattades det bara en morot. Jag gick in och kollade i kylskåpet, men vi hade inga. Då sprang jag istället upp på mitt rum och hämtade min plånbok. "I'm going to the store to buy some carrots" sa jag och skrattade till lite på det sista. "Uuuuhm ok" svarade pappa och skrattade och jag log för mig själv. "See you later" ropade jag och gick sen ut och började gå mot affären.

Hela grejen med snögubben var bara för att hålla mig sysselsatt, och snö gör mig glad, så varför inte.

Zachs perspektiv

Jag sprang så fort jag kunde. Hur kunde jag inte ha trott på henne? När jag var framme sprang jag fram till dörren och knackade och ringde på minst 30 gånger innan Austin öppnade. "What do you want?" Sa han irriterat och tänkte säkert stänga igen dörren på mig.

"I need to talk to Allison" sa jag och han tittade uttryckslöst på mig. "You're the first one that has ever made her this sad. I don't think you need to do anything" sa han och skuldkänslorna blev större. "I know and I'm so sorry, I made a huge mistake by not believing her and I know that, I just really need to talk her, like literally right now"

"She's not home" sa han bara. "Where is she?" Frågadäe jag stressat. "At the store to buy..... carrots..... she should be home soon" sa han och jag log lite och nickade sen. Morötter...

"I'll just wait..." han stängde dörren och jag flinade lite "...here" avslutade jag min mening och vände mig om för att vänta vid gatan. Då såg jag anledningen till morötterna. En snögubbe. Jag la huvudet på sne och log. Sen gick jag ganska sakta fram till den och studerade den.

"Isn't it cute" jag vände mig om och såg Allison. Hon såg så liten och oskyldig ut. Vilket var precis vad hon var. Oskyldig. Jag bara tittade på henne. Jag kan inte ens beskriva hur mycket jag älskar henne.

"I'm sorry" sa jag utan att släppa blicken från hennes ögon. "What do you mean...?" Frågade hon lite oförstående. "It was a tape. Of you and Ryan. You can see you didn't kiss him. I don't even know what to say...... I just...... I love you, and I'm so sorry"

Hon tittade ner i marken och nickade sakta och log lite och vände sig sen om och tog fram en morot och satte den i ansiktet på snögubben och vände sig sen om igen. "Forced love I guess" mumlade hon och kollade upp och log så att hennes tänder syntes.

.........................................................................

Okej till att börja med förlåt för krångligt kapiteeeel:((((( MEN HALLÅ JFFKDKIERKKFKFF MY BADBOY HAr 100 000 VISNINGAR ALLTSÅ AAAAAAEARRATAH JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD JAG KAN INTE BESKRIVA DET TACK SÅ ASMYCKET❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now