Några timmar senare"Thank you for coming, it's probably the nicest thing someone's done for me" sa jag och log. Han log tillbaka. "I'm glad I came... are you sure your parents are here soon though?" Sa han och jag nickade. De skulle ju komma hem till middagen. "Yeah" svarade jag och han log och nickade.
"Good, well see you later then" sa han och blinkade med ena ögat mot mig. Jag skrattade till och la sen huvudet på sne och log. "See you later" svarade jag och då böjde han sig fram och kysste mig.
Han drog sakta ifrån och gick sen ut och jag stängde sakta dörren efter honom. Jag log lite för mig själv och tog sen upp mobilen och kollade på klockan. Den var fem i sex, och vi äter alltid middag sex, så jag bestämde mig för att plocka fram maten och göra iordning lite då de kommer snart.
-
När jag värmt maten och dukat fram så kollade jag återigen på klockan. Nu var den 10 över. Jag tände lite ljus och satte mig sen ner och väntade, de ska ju komma snart.
10 minuter senare
Jag tog upp mobilen och kollade på den igen. 25 över. Jag gick in på sms och smsade mamma. "Are you home soon" skrev jag och skickade samma sak till pappa och la sen ner mobilen med en suck.
10 minuter senare
Jag kollade mobilen igen, fortfarande inget svar. De var nog bara lite försenade.
1 timme senare
Jag la sakta upp lite mat på tallriken, och när jag tog en tugga var det kallt. Jag släppte gaffeln på tallriken så att det skramlade till och lutade mig sen tillbaka i stolen och suckade.
Kaylies perspektiv
"Please, I need to get home, we told our daughter we'd be home at six and it's almost eight!!!" Sa jag uppgivet. "Take this pacient first, then you can leave" sa hon och gav mig en journal.
Jag skakade sakta på huvudet och suckade sen och började jogga mot pacientens rum. Vi har förstört hennes julafton, enligt henne den bästa och viktigaste dagen om året....
Jag gick så snabbt utan att titta mig för att jag stötte in i någon, som var lika stressad som jag. Austin. Vi kollade på varandra med lika ledsamma blickar. "We let her down" sa han och jag nickade. "I know"
1 timme senare
Fortfarande Kaylies perspektiv
Austin parkerade bilen och vi båda bokstavligen rusade ut och sprang fram och jag låste upp dörren. Vi gick in och det var kolsvart i hela huset. Han tände lampan och vi klädde av oss. "Alli" ropade jag försiktigt men fick inget svar.
Vi gick in i köket och såg maten stå framdukat på bordet, och en tallrik hade lite mat på sig. Vi kollade på varandra och jag skakade på huvudet och facepalmade mig själv.
Vi antog att hon var på sitt rum så vi gick upp och knackade på. Ingen öppnade. Austin öppnade försiktigt och då såg vi Allison sova på sin säng.
"Oh no" mumlade jag och Austin drog in mig i en kram och suckade. Vi lämnade henne ensam hela julafton...
YOU ARE READING
My badboy 2 (REDIGERAS)
Teen Fiction(Uppföljare av my badboy) Allison Garcia är 16 år gammal och bor med sina föräldrar i ett hus i Florida. Hon ska precis börja gymnasiet, och stöter på 17-åriga Zachary, som lyckas gå den vanligtvis positiva och glada Allison på nerverna. Men ändå ä...