Allisons perspektiv
Nästa gång jag vaknade så mådde jag lite bättre. Huvudet gjorde fortfarande väldigt ont men jag hade knappt ont i magen längre. Zach sov fortfarande. Jag klättrade försiktigt över honom och gick sakta mot toaletten medans jag höll mig för huvudet då det fortfarande gjorde asont.
Jag gick in på toaletten och började borsta tänderna. När jag var klar vinglade jag till lite och tog tag i handfatet för att inte ramla. Jag blundade hårt och blev yr i hela huvudet.
Jag började gå mot hans rum igen men stannade efter en stund och masserade mina tinningar. Jag vinglade till lite men återfick balansen igen och fortsatte in i hans rum. "Zach" mumlade jag och var tvungen att sätta mig ner på golvet. "Zach" sa jag lite högre och då vaknade han. Han såg mig och var då snabbt uppe på fötterna. "Are you okay?" Sa han och hukade sig framför mig.
" I should go home, I think I have a stomachflu (magsjuka) or something and I don't want to infect you" sa jag och drog upp knäna nästan till hakan och lät armarna ligga slappt på mina sidor.
"Of course you can go home if you want to, but I would like for you to stay" sa han och jag blev lite förvånad. "Really?" Sa jag och han nickade. "Of course, I don't care if you're sick"
Jag la huvudet lite på sned och tittade på honom. Helvete vad jag älskar honom.
Han log lite mot mig och pussade mig sen på kinden och sen ställde han sig upp och hjälpte mig upp från golvet. "Do you think you can eat now?" Frågade han och jag nickade. "My stomach doesn't hurt anymore it's just my head, it's killing me"
Han drog in mig i en kram och strök mig på ryggen. Hela min kropp värmdes upp. Han drog ifrån och tittade på mig på det där sättet igen. "I really wanna kiss you right now" sa han men jag log och skakade på huvudet. "That's probably gonna make you reall..." jag hann inte säga mer innan han pressade sina läppar mot mina.
Han lyfte upp mig runt hans midja och slickade mig lätt på underläppen. Jag öppnade munnen lite och våra tungor möttes.
När vi drog ifrån för att hämta andan var huvudvärken borta. Helt. Jag kände mig helt som vanligt. Jag rynkade ögonbrynen lite. "It's gone" "What's gone" sa han medans jag hoppade ner och han försiktigt strök mig på kindbenet med tummen. "The headache" sa jag och han log så hans tänder syntes och böjde sig sen fram och kysste mig igen.
"But for real....... it's actually......pretty weird" sa jag mellan kyssarna. Då drog han ifrån och log. "My chest hurts when you're sad and when there's something wrong. I don't know why it doesn't now, I don't even know why it even does hurt when you're sad, but that's weird if anything" sa han och jag la huvudet på sne.
"I guess you're right. You are weirder than me" sa jag vilket fick oss båda att börja skratta. Sen gick han och la sig på sängen istället och värmen från hans kropp försvann. Och huvudvärken kom tillbaka.
Jag gick fram och tog tag i hans hand och huvudvärken försvann igen. Jag fick ett litet leende på läpparna och han tittade fundersamt på mig. "What" sa han och jag skakade lätt på huvudet. "I guess you're not that weird after all"
***
Måndag
Zach la armen om mina axlar och vi började gå mot skolan. Jag var taggad idag för vi har matte och min mattelärare kommer bli jätteglad över att jag klarat kapitlet, han vet att jag jobbat så hårt.
Zach öppnade dörren och vi gick in i skolan och började gå mot mitt skåp. När vi kom fram gav han mig en snabb puss på kinden och gick sen mot sitt skåp. Jag öppnade mitt skåp och kände hur nån knackade mig på axeln. Jag vände mig om och såg Ryan. "Hi babe" sa han och flinade och killarna i hans klass, som han uppenbarligen var kompis med, började skratta.
"The fuck did you just say?" Det var Zach. Han gick argt emot Ryan som flinade. Sen la Ryan armen runt min midja. Jag hann inte ens reagera på det innan Zach var framme och slog till Ryan hårt över kinden. Elever samlades runt dem och jag suckade.
Visst, det var respektlöst, men det skulle ändå inte kunna lösas med våld. Jag visste att jag inte skulle kunna stoppa honom själv så jag kollade mot Zachs kompisar som stod en bit bort och kollade på. Jag mötte Adams blick och gav honom en menande blick och han nickade och gick sen fram och då hängde de andra på.
"That's enough Zach" sa han och slet bort honom, och de andra hjälpte till att hålla fast honom. När de fick bort Zach ställde sig Ryan fort upp och gick emot Zach igen. Jag himlade med ögonen, hur orkar han? Zach slet sig ur deras grepp och skulle slå Ryan igen men de var snabbare och den här gången drog de Zach till en korridor och Ryans kompisar slet bort Ryan.
Jag suckade och gick efter Zach. När jag kom in i korridoren gick jag fram till honom. "I should kill him for touching you" sa han argt och jag nickade. "Yeah you should" sa jag och hans kompisar tittade förvånat på mig. "Really?" Sa Jason förvånat. "No" svarade jag kort och skakade leendes på huvudet.
YOU ARE READING
My badboy 2 (REDIGERAS)
Teen Fiction(Uppföljare av my badboy) Allison Garcia är 16 år gammal och bor med sina föräldrar i ett hus i Florida. Hon ska precis börja gymnasiet, och stöter på 17-åriga Zachary, som lyckas gå den vanligtvis positiva och glada Allison på nerverna. Men ändå ä...