Allisons perspektiv
Jag vaknade nästa morgon av att han kysste mig. Jag öppnade försiktigt ögonen men stängde dem igen och kysste tillbaka.
"Goodmorning" sa han och jag gäspade och log. "Hi" svarade jag och kollade på honom. Det såg ut som att han varit vaken länge. Han hade på sig mjukisbyxor och en hoodie och hans hår var, som alltid, perfekt stylat. Han hade luvan på sig också och såg, som alltid, perfekt ut.
Han satte sig upp och tittade på mig. "How are you feeling?" Sa han och jag log. "I'm great" sa jag och då log han och böjde sig fram och kysste mig.
"I'm just going to make some breakfast" sa han och reste sig upp och gick ut. Så fort han hade stängt dörren ställde jag mig upp och drog på mig underkläder och sen gråa mjukisshorts och en vit tshirt. Jag gick fram till spegeln och blev lite förvånad över att jag faktiskt inte såg så hemsk ut som jag trodde.
Jag borstade snabbt igenom håret och satte mig sen ner och gjorde en inbakad fläta. När jag var klar "loosa" jag upp den lite och drog ur några hårslingor där fram och sen kollade jag på mig själv igen. Jag gick ut ur rummet och in på toaletten och sköljde ansiktet och borstade tänderna och sen gick jag in och tog deo och min vanliga parfym.
Jag gick fram till spegeln och satte ena handen i sidan. Jag var stressad. Jag vet inte riktigt varför, eller jo typ, men alltså ah. Jag kollade mot högen med böcker och bet mig i kinderna. "Fuck" mumlade jag tillslut och gick fram till dem och drog ut fysikboken.
Zachs perspektiv
Jag ställde fram allt och när jag var klar gick jag upp för trappen och in i hennes rum. Hon satt och pluggade.
"Let's eat first, then we can study" sa jag men hon svarade inte. Hon var för fokuserad. "Alli" upprepade jag och då kollade hon upp. "What" sa hon lugnt, hon hade verkligen inte hört mig innan.
"We can study after breakfast" sa jag och hon bara stirrade på mig i några sekunder. "Yeah sure" svarade hon tillslut och gick ut ur rummet. Jag stod kvar och rynkade ögonbrynen lite. Vad var det med henne?
Jag vände mig sen om och gick efter henne. När vi kom ner satte jag mig och precis när hon satt sig ner ställde hon sig upp igen. "I need to go out with Aaliyah" sa hon och jag ställde mig upp och stoppade henne. "I've already gone out with her. Just sit down okay?" Sa jag och hon nickade.
"I just need to give her food first too, and then I've got a lot of other things to do, the..."
"Allison, calm down" sa jag och gick fram till henne. Hon satte ansiktet i händerna och jag drog oroligt in henne i en kram. "It was last night wasn't it? I knew we shouldn't have done it yet" sa jag och då drog hon ifrån kramen. "No, no it's not that, I don't regret it at all, it's just that I don't know what to do because I don't have time, I just........ I just need time" sa hon och jag drog in henne i en kram igen.
Jag tror att det var för igår. "I'm sorry" sa jag och då drog hon ifrån kramen igen. "Zach, I promise, it has nothing to do with last night, last night was amazing and there's nothing I regret okay? Promise me you won't think anything else?"
Jag tänkte en liten stund och nickade sen. "But are you sure you're okay? Do you want to talk to a friend or something? Your parents maybe? Or........me?"
Hon log och kramade mig. "I don't know I just feel stressed over everything. But I am fine, I just don't have time for everything" sa hon och jag tänkte lite och släppte sen kramen och tog tag i hennes hand och drog med henne upp.
Jag satte ner henne på sängen medans jag tog fram ett anteckningsblock och en penna och satte mig ner på golvet.
"Tell me what you need to do this week" sa jag och hon nickade lite sakta.
YOU ARE READING
My badboy 2 (REDIGERAS)
Teen Fiction(Uppföljare av my badboy) Allison Garcia är 16 år gammal och bor med sina föräldrar i ett hus i Florida. Hon ska precis börja gymnasiet, och stöter på 17-åriga Zachary, som lyckas gå den vanligtvis positiva och glada Allison på nerverna. Men ändå ä...