Allisons perspektivHan slöt upp bredvid mig och vi började gå genom korridoren. ALLA tittade seriöst på oss. Jag kände mig väldigt obekväm i det och lättnaden var enorm när han svängde in till en annan korridor där det knappt var några.
Han stannade vid en dörr och knackade på. Ingen öppnade. Han knackade på en gång till och då kom en lärare förbi. "I'm sorry, she's not here today" sa hon och jag började skämmas lite. Vad ska jag göra nu?
Han tittade på mig och suckade. "She's never here" sa han och såg sen en första hjälpen låda på en hylla utanför. Han tog ut några saker och började sen gå tillbaka. "Come on" sa han och jag följde med. Denhär gången var ingen kvar i korridoren och jag fick lite panik, vi hade redan börjat.
Han gick till toaletterna och höll upp dörren för mig och jag gick in. "Sit down" sa han och kollade på toaletten, men jag hoppade istället smidigt upp på den långa handfatsbänken och flinade lite.
Han flinade tillbaka och ställde sig sen bredvid och tog en bomullstuss och hällde på nånting ur en flaska. "This is going to hurt a little" sa han och kom sen fram och började tvätta såret. Jag bet mig hårt i läppen för att det gjorde så ont.
Jag höll blicken på honom. Han var snygg. Han hade gröna ögon och brunt hår och en tydlig jawline. Han såg koncentrerad ut och rynkade ögonbrynen lite ibland. Okej, han var assnygg. Inte konstigt att alla tittade förut.
"So what's your name?" Frågade han och kastade bomullet. "Allison" sa jag och han tittade sådär rakt in i mina ögon igen vilket måste få varje tjej att smälta. "And yours?" Sa jag och tittade snabbt ner på mina fötter för att bryta ögonkontakten och sen tittade jag upp igen. "Zachary, but you can call me Zach" sa han och jag nickade.
Han tog fram ett plåster och då hoppade jag ner och tittade mig själv i spegeln. Jag suckade. Jag kan inte gå runt med ett plåster i pannan hela dagen. "Don't even think about it, it can be infected if you don't have a patch on it" sa han och jag suckade igen. "But come on, it's my first day here, I can't look like frankenstein" sa jag och han flinade. "Believe me, you don't, you're beautiful" sa han och man såg direkt att han ångrade sig, och jag kunde inte låta bli att le.
Jag slutade att le tvärt och blev seriös. "But I'm not having that on my forehead" . "Okay but just, wash it carefully when you get home, let's fix your hand now" sa han och jag log nöjt och hoppade upp på handfatet igen.
Han tog försiktigt tag i min hand och jag blev helt varm inombords av värmen från hans hand. Han tittade en stund på våra händer innan han vände på den och gjorde samma sak som med pannan. Jag bet mig återigen i läppen och han tittade upp på mig ibland. "You okay?" Sa han efter en stund och bytte hand och jag nickade.
"I'm done" sa han tillslut och jag hoppade ner. "Thank you" sa jag och log. "You shouldn't thank me, it was my fault from the beginning" sa han och ryckte på axlarna. Vi gick ut tillsammans och jag frågade vad klockan var. "09.34"
Jag hade vanligtvis fått panik, men just nu var jag för lugn för det. "I could follow you to your class and tell the teacher why you're late" sa han men jag skakade på huvudet och log. "No, you're late too, I don't want to waste more of your time, but thank you though" sa jag och han öppnade munnen för att säga något men stängde den igen. "Okay, I'll see you around then" sa han och log, och jag log tillbaka och sen gick vi åt olika håll.
Jag kom direkt på att jag ju faktiskt inte hade en aning om vart jag skulle, så jag vände mig om igen och sprang ikapp honom. "Uuhm, I forgot that I have no idea where classroom 13 is, like, which way it is" sa jag och han flinade och skulle precis säga vart den var när dörrarna till skolan öppnades och ett gäng elever kom in.
De luktade rök och det märktes att de försökte vara coola. "Eyyy, Zach, who's that? Is she good, if you know what I mean?" Sa en kille med ett flin och blinkade mot mig. "And you do know what we mean" fyllde en annan kille i och jag höjde ögonbrynen. Han tittade snabbt på mig och sen på dem igen. "Uh yeah, we just had it in the toilet, she's good"
Jag kunde inte undgå att skratta lite. "Yeah well, thanks Zach, but I think I can find the way by myself" sa jag och rynkade ögonbrynen lite innan jag började gå därifrån.
När jag äntligen hittade klassrummet så knackade jag på. Dörren öppnades och alla tittade på mig. "Hi, I'm sorry I'm late, I bumped in to someone and, hurt my head" sa jag och hon tittade på min panna. "Oh dear, you should get that checked up" sa hon och jag skämdes ihjäl, alla tittade på mig. "Uhm the schoolnurse is not here... But I'm fine" sa jag och hon nickade sakta. "Okay, welcome then, I'm Mary Cooper, your mentor, you can take a seat" sa hon och höll ut handen mot en kille i mitten av klassrummet. Jag gick dit och satte mig och hon fortsatte att informera oss om massa saker, om scheman och sånt.
När det var slut gick jag ut och sjönk ner på en bänk utanför. Det här hade inte varit en bra dag hitills. Men jag hade ju faktiskt fortfarande typ hela dagen på mig att göra den bättre så jag bestämde mig för att ringa mamma, hon gör mig glad.
När jag pratat med henne en stund var jag mycket gladare och just när jag la på satte sig någon bredvid mig. Det var en tjej som gick i samma klass som mig. Hon log mot mig. "Hi I'm Rebecca" sa hon och jag log tillbaka. "Allison"
YOU ARE READING
My badboy 2 (REDIGERAS)
Teen Fiction(Uppföljare av my badboy) Allison Garcia är 16 år gammal och bor med sina föräldrar i ett hus i Florida. Hon ska precis börja gymnasiet, och stöter på 17-åriga Zachary, som lyckas gå den vanligtvis positiva och glada Allison på nerverna. Men ändå ä...