Jag gick ut ur klassrummet med Victoria och såg Zach komma in i skolan. Han såg mig och flinade och jag himlade med ögonen tillbaka. Hans kompisar mötte honom och jag fortsatte gå med Victoria till de andra.
"Have you seen the new guy? He's so hot" sa hon och jag ryckte lätt på axlarna. "Who?" Sa jag och hon kollade drömmande ut i luften. "Ryan"
"Ooh yeah, I've seen him" sa jag men det verkade inte som att hon lyssnade, hon var inne i sina drömmar om Ryan. "Oh god there he is" sa hon och precis som hon sa så stod han i slutet av korridoren med två andra killar. Han gick i samma årskurs som Zach, men de gick i olika klasser.
Han såg mig och fastnade med blicken. Han gjorde ett kort handslag med dem och började sen gå emot oss.
"Allison" sa Victoria och jag kollade på henne. "What" sa jag och hon stelnade till. "Oh my god, he's walking towards us" utbrast hon tyst och jag kollade tillbaka mot Ryan.
"Hi Allison" sa han och tittade på mig. Jag tittade på Victoria som tittade på Ryan. Hon stod blickstilla. "Hi Ryan, this is my friend Victoria" sa jag men hon sa inget. Jag stötte lätt till henne med armbågen. Hon ryckte till och blev illröd i ansiktet.
"Hi Victoria" sa han och hon log lite nervöst och la en hårslinga bakom örat. "Hi Ryan" sa hon nervöst och jag log så att mina tänder syntes, vad söt hon är. Ryan tittade dock knappt på Victoria. Han tittade på mig.
Nån harklade sig och kom fram och ställde sig framför mig med ryggen mot mig. "Leave" sa han till Ryan och jag himlade med ögonen. Jag ställde mig bredvid Zach. "Don't tell me what to do" svarade Ryan och jag suckade.
Zach öppnade munnen för att säga nånting mer men då tog jag tag i hans arm. Hans kroppställning avslappnades lite och jag vet inte hur det kan bli så varje gång vi rör varandra, men jag blev helt varm. "Let's go" sa jag och drog i hans arm.
Han tittade en stund på Ryan. "Look at her again and I'll fuck you up" sa han och sen gick vi bort mot mitt skåp. "Why?" Sa jag och han bet sig i sina kinder, han var så jävla snygg.
"Because I didn't like the way he looked at you, I swear if I see him look at you agai..." "you'll do nothing, okay, good" sa jag och la sen in mina böcker i skåpet.
Först då märkte jag att nästan alla tittade på oss. "Hey Zach" sa jag och stötte till honom i sidan. Han vände uppmärksamheten mot mig. "Those people are looking at me, go beat their asses up" sa jag och skrattade åt mitt egna skämt. Han himlade med ögonen men log lite.
Det var nog inte så konstigt att folk tittade, de har ju inte sett oss gå tillsammans eller ens pratat med varandra på väldigt många månader, och Zach är ju, ja, Zach.
Jag kollade runt och såg Ryan stå lutad mot sitt skåp, och han tittade på mig. Vilket Zach verkade märka. Då tog han tag i min hand och gick och ställde sig typ 10 meter ifrån Ryan. Sen böjde han sig fram och kysste mig mjukt på läpparna.
Det var först när vi drog ifrån som jag kom på att alla hade sett oss. Folk började viska och jag såg Aubrey. Jag hade helt glömt bort henne. Hennes föräldrar hade pratat med henne och allt skulle vara lugnt och de bad så hemskt mycket om ursäkt för allting.
Hon såg ut att försöka behärska sig själv. Jag tittade mot Ryan. Han tittade upp från golvet och flinlog lite. Jag tittade på Zach istället. "Why is he smiling? I want to take that smile and shove it up his ass" sa han vilket fick mig att skratta.
"How can people be so interested in us kissing eachother" sa jag tyst och då flinade han. "They're jealous" sa han och jag skakade leendes på huvudet.
Oooch nu som förväntat var Aubrey påväg emot oss. Zach suckade och ställde sig framför mig. "I guess game's over" sa Zach när hon kom fram och jag kunde se hans flin framför mig. Istället för att bli arg flinade hon bara tillbaks. "Oh honey, the game has only begun" sa hon och blinkade sen mot honom och fortsatte förbi och gick fram till Ryan. "You'll do" sa hon överlägset som att hon bestämde över allt och alla. Sen böjde hon sig fram för att kyssa honom men han vek undan. "But you don't, sorry" sa han och gick sen därifrån. Folk började skratta, inklusive jag.
Vad tänkte hon ens göra? Vem går ens fram till någon och försöker kyssa dem. Zach tog tag i min hand och vi började gå. Påväg förbi Aubrey sa han "Short game I noticed" och flinade sen och lämnade henne förolämpad och minst sagt sur över att precis blivit dissad av Ryan, och sen Zachs lilla kommentarer.
YOU ARE READING
My badboy 2 (REDIGERAS)
Teen Fiction(Uppföljare av my badboy) Allison Garcia är 16 år gammal och bor med sina föräldrar i ett hus i Florida. Hon ska precis börja gymnasiet, och stöter på 17-åriga Zachary, som lyckas gå den vanligtvis positiva och glada Allison på nerverna. Men ändå ä...