Del 26

3.2K 67 35
                                    

Han svängde in på skolparkeringen och parkerade bilen och vi stannade och pratade lite. Han tittade ut genom fönstret och hans kroppställning spändes. "What is it?" Sa jag och då tittade han på mig.

"If I asked you to stay in the car, would you" Frågade han men det var mer som ett påstående och gick sen ur bilen och stängde dörren. Jag öppnade direkt dörren och klev ut jag också och han kollade bort "ofcourse not" sa han och jag gick fram mot honom. "What" sa jag och då skakade han lätt på huvudet. "Nothing, let's go" sa han men jag stod kvar.

"You're so stubborn" sa han och flina. Jag kollade mig runt och förstod då varför han ville att jag skulle stanna i bilen. Ryan var inte alls långt härifrån. Jag kollade på Zach en stund och sen tillbaka på Ryan.

Sen gick jag mot Ryan och Zach verkade inte fatta någonting. När han fattade att jag var påväg mot Ryan joggade han ikapp mig och tittade på mig. "What are you doing" sa han och utan att kolla tillbaka sa jag "I didn't get a chance to talk to him before, just don't do anything ok" och det svarade han inte på utan vi fortsatte bara gå.

När vi kom fram kollade Ryan upp på oss. "I just wanted to inform you that it's not okay to touch someone like that, I don't know what the hell you were thinking but come on, you can't just touch a girl however you want to and think that it's okay, it's just disgusting and really assholeish" sa jag och han såg lite förvånad ut.

"See you later, have a good day" sa jag ganska glatt och vände mig om och började gå mot skolan. Zach sprang ikapp mig igen och la sin arm om mina axlar. "I love you" sa han och kollade rakt fram och log. "I love you" svarade jag och log jag med.

Ryans perspektiv

Jag tittade efter dem. Hon var så perfekt. ALLT med henne var perfekt... Nu tar jag en stor risk men jag måste säga det. Jag sprang ikapp dem och joggade upp bredvid Allison och började gå baklänges framför henne. "You're amazing" sa jag och hon log så att hennes tänder syntes "I know right" sa hon och då gick Zach emot mig och ställde sig framför henne. "Leave" sa han och spände käkarna.

"Don't tell me what to do" sa jag och tog ett steg närmare honom. Han tänkte precis slå till mig då Allison ställde sig emellan oss och puttade bort honom från mig. "This is a great day so don't ruin it" sa hon till honom och jag log lite. "You say that about everyday" muttrade han och då log hon stort och tog tag i hans hand och började gå mot skolan igen. Och jag ska inte ljuga, jag var ganska avundsjuk.

***

Zach gick förbi mig och kollade äcklat på mig. Jag kollade mot andra sidan av korridoren och såg Allison stå och vänta på sina kompisar. Jag kollade tillbaka mot Zach och såg hur han och hans kompisar gick in i den andra korridoren. Då tog jag min chans och gick fram till Allison.

"Hi" sa jag och lutade mig mot ett skåp. "Oh hi" sa hon och log och kollade sig sen om. "Zachs not here" sa jag och då kollade hon tillbaka på mig och skrattade till. "You are" sa hon och då kollade jag ner i golvet och flinade och kollade sen upp igen och blev seriös. "Well yeah, I just wanted to say that I'm sorry" sa jag och hon nickade. "Yeah it's ok" sa hon och ryckte lätt på axlarna och log sen mot mig.

Hur kan hon vara så fin? Jag ville kyssa henne. Meeen det är nog bäst att jag inte gör det. Fast nån gång ska jag det. Jag måste bara få henne att gilla mig, och inte gilla Zach. Annars kommer hon ju aldrig kunna bli min.

***

Allisons perspektiv

Jag hade just nu tråkigt och jag var ensam hemma, så jag funderade på att ringa Zach.

Det ringde på dörren och jag sprang nerför trappen och öppnade dörren och förväntade mig att se Zach, men där stod Ryan. Med blommor. "Hi" sa han och lät nästan lite...... nervös? "Hi" sa jag glatt. Han räckte fram blommorna och jag log. "Thank you" sa jag och försökte se ut som att jag gillade blommor. Vilket jag gör, absolut, men jag är allergisk mot rosor...

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now