Del 48

3.1K 63 16
                                    

Vi gick fram och jag tog ett djupt andetag. Det finns som sagt en anledning till varför jag aldrig badat sen jag var väldigt liten. Vi gick i vattnet. Det blev djupare och djupre ju längre man gick. Han tog tag i min hand och vi gick sakta framåt. När det gick till hälften av vaderna stannade jag.

"You're doing great" sa han och jag kollade mig ständigt om efter fiskar.

Vattnet var faktiskt ganska skönt och det var jättesoligt. Jag tittade på honom en stund och sen nickade jag lite och han fortsatte sakta gå fram.

När vattnet var till knäna stannade jag igen. "Let's go back" sa jag och han nickade och vi började gå tillbaka.

När vi kom upp till stranden igen log han. "You see? It wasn't that dangerous" sa han och han hade rätt. Men aldrig att jag går djupare än till midjan. Då är det ju tillräckligt djupt för stora fiskar eller hajar.

"Let's do it again, we can try to go to the waist" sa han och jag tvekade en stund. "You can do it" sa han och sträckte ut handen. Jag nickade sakta och tog sen tag i hans hand igen.

Så länge jag tänker på att Zach är med så är det väl lugnt...?

Vi började gå i vattnet igen och fortsatte framåt. När vattnet nådde till midjan började jag få panik. "Calm down, it's okay" sa han och klämde till min hand lite hårdare.

Jag stannade och blundade och tog ett djupt andetag.

"I can't do it" sa jag sen och vände mig om för att gå men han drog tillbaka mig och vände mig mot honom.

Han satte en hårslinga bakom mitt öra och tittade på mig på detdär sättet. "You once told me that anything was possible. That I could do and become whatever I want to. As long as I trust and believe in myself" Jag tittade åt sidan och bet mig lite i kinderna.

"But what if I can't trust myself in this case" sa jag och tittade tillbaka på honom. "Then trust me" sa han och jag tvekade fortfarande.

"Do you promise nothing will happen" sa jag och kollade mig om och sen på honom igen och han log. "I promise" sa han och då nickade jag.

Han log och kysste mig försiktigt innan han började gå igen. Vi gick längre och längre ut och nu började mitt hår bli blött. Det var nu vid min navel.

"Do you see those round things" sa han och jag kollade fram och nickade. "There are nets attached to them, so that sharks can't come in to this area" sa han och jag kollade och såg sånna där runda saker som en stor halvcirkel runt vattnet vi var i.

"Which also means that big fishes can't come in" sa han och jag blev genast väldigt mycket lugnare.

Nu var vattnet upp till bröstet. "Don't look back" sa han lugnt. "It seems a lot further to the shore than it actually is" sa han och jag nickade och höll fram blicken.

Jag tänker inte doppa huvudet iallafall. Han stannade och vände sig mot mig. "We'll do it together" sa han och jag skakade på huvudet och då nickade han bara tillbaka med ett leende.

"Take a deep breathe" sa han lugnt och jag skakade på huvudet. "Take a deep breath" sa han lika lugnt igen. Jag tittade på honom i några sekunder men tog sen ett djupt andetag. "Good. We'll just do it fast" sa han men jag skakade sakta på huvudet.

"I'm sorry, I can't" sa jag och då log han. "You told me twenty minutes ago that you couldn't go in the water, but here we are" sa han och han hade faktiskt en poäng. Jag trodde faktiskt att jag aldrig skulle göra dethär.

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now