Del 28

2.8K 71 17
                                    

Jag hörde hur dörren öppnades och efter en stund kom Zach in i vardagsrummet. "Hi babe" sa han och gick fram och kysste mig snabbt på munnen och satte sig sen ner. "Hi" sa jag och log.

"What's wrong?" Sa han och jag log och skakade på huvudet. "Nothing" sa jag och då tittade han på mig med en seriös blick. "I know something is wrong" sa han och då böjde jag mig fram och kysste honom. "You are here now, that's all that matters" sa jag och då kramade han om mig.

***

"Why do you have roses? Who gave you these?" Frågade han och jag visste inte vad jag skulle svara. "Uuhm...... Jonna did" Sa jag och han tittade oförstående på mig och sen på blommorna. "Ookay...." sa han fortfarande oförstående och knöt sen ihop påsen. "I'll put these in the trashcan outside so you won't get allergic" sa han och gick sen ut med den och jag andades ut.

Jag gick och satte mig på soffan igen och efter ett tag kom han in. Han såg ledsen och arg ut "what's this" sa han och kom fram och höll fram mobilen. Mitt hjärta hoppade över några slag. Det var en bild på mig och Ryan där det såg ut som att vi kysstes. I min hall. Någon hade fotat oss från gatan utanför och in genom fönstret. Jag skakade lätt på huvudet. "No, no Zach it's not what it looks like" sa jag och han kollade besviket på mig.

"I don't know what you're seeing, but what I'm seeing looks exactly like what it looks like" sa han och mina ögon fylldes med tårar. "No Zach he kissed me but I pulled away as fast as I could, it's a missunderstanding" sa jag och då fylldes hans ögon också med tårar. "It doesn't look like it" sa han kallt och då rann den första tåren nerför min kind.

"No, you're not allowed to cry, I trusted you and I loved you more than anything and then you do this?!" Det var som att mitt hjärta stannade. "So you don't love me anymore..." sa jag och då rann det några tårar nerför hans kinder. "Ofcourse I love you, I just don't understand why" sa han och vände sig sen om och gick.

"Zach wait!" Ropade jag och skyndade efter men han fortsatte gå mot dörren. Han vände sig om och tittade på mig rakt in i ögonen, men det kändes inte som det brukar. "Goodbye Allison" sa han och vände sig sen om och gick.

"Goodbye"...

***

Nästa morgon

Jag har absolut ingen lust att gå till skolan idag men eftersom vi har matteprov idag har jag inget val. Jag ställde mig upp och gjorde mig sakta iordning och gick sen ut ur huset utan att äta frukost. Jag började gå mot bussen och hann precis.

När jag kom fram till skolan gick jag ut och började gå mot skolan. Så fort jag öppnade dörren hörde jag skrik och det var en stor folkmassa längst bort i korridoren. Jag gick dit och trängde mig igenom alla elever för att se vad det var. Zach och Ryan. Jag ville inte kolla på och jag orkade inte med någonting så jag gick bara därifrån.

***

"Okay students, as we all know there was a fight here this morning between Ryan and Zachary, which yeah obvioulsy isn't the first time..." Det var Aubrey. Hon pratade i mikrofonen som gick till hela skolan och alla stod och lyssnade.

"And as the other times they've fought they fought over Allison. But this time my friends were a little bit different" Jag stelnade till.

"As you all might know Allison and Zachary are together, or excuse me, were together..." Eleverna i korridoren såg väldigt chockade ut över att vi gjort slut och de närmast mig kollade på mig.

"Don't" mumlade jag nervöst.

"But they've broken up because Allison kissed Ryan. That's all the news for today, see you later" sa hon och då tittade ALLA på mig. Folk började kalla mig hora och gav mig äcklade blickar och jag suckade. Förvånar mig inte.

Jag började gå mot mitt skåp och då satte någon krokben för mig så att jag ramlade. Jag ställde mig upp igen och borstade bort osynligt smuts från byxorna och rätade på ryggen och fortsatte gå.

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now