1 månad senareJag stod vid mitt skåp och väntade på de andra. Zach och jag hade inte pratat sen den lilla incidenten med Rebecca. Och det var skönt. Jag har dock märkt att han tittar mycket på mig, och varje gång jag tittade tillbaka kollade han snabbt bort.
Jag stängde skåpet och såg de andra komma. Och med de andra menar jag Rebecca, Sofia, Victoria och Jonna. Vi alla hade blivit väldigt bra kompisar, speciellt jag och Jonna. Jag gick dit och sen gick vi tillsammans till matsalen.
-
Vi satte oss ner vid ett bord och började prata och skratta direkt. Jag kollade skrattandes upp på Rebecca och såg då Zach sitta några bord bakom henne. Han lutade sig bakåt på stolen och tittade på mig, typ fundersamt, och han log. Jag mötte hans blick, men den här gången tittade han inte bort. Istället log han lite mer och tittade på mig på det där sättet igen.
Jag tittade inte heller bort. Jag vet inte hur länge vi satt så tills nån stötte till min arm. Utan att flytta blicken svarade jag "mm" och fick en till knuff på armen som svar. "Hello? Aaaalli?" Jag tittade leendes på Sofia och såg att alla tittade på mig. "What?" Sa jag och sneglade tillbaka på Zach som fortfarande tittade på mig, fast med ett leende. Jag tittade tillbaka på dem. "What are you starring at?" Sa Jonna och jag ryckte på axlarna. "Nothing special"
Egentligen var det faktiskt inget speciellt, jag bara, ah jag vet inte? Jag tittade tillbaka på honom och han log, och sen fortsatte jag att äta.
***
"Come on Ali, we don't have time for this" sa jag med en suck och drog i kopplet. Som vanligt skulle hon äta allt hon såg. "Ali come on" sa jag lite högre och då tittade hon glatt upp på mig. Jag höjde ögonbrynen mot henne. "Yeeeeah, you know exactly what you're doing, you also know that I'm in a hurry" sa jag och då la hon sig ner. "Oh you have got to be kidding with me, what a dickmove" sa jag och tittade uppgivet på henne. Jag kollade mig omkring. Jag var på vår gata med alla hus runt om och hon låg på sidan av vägen.
Och jag hade bråttom. Jag och Jonna skulle åka till stan idag, och bussen till henne går om 20 min. "Aaaaaliyaaah" klagade jag och drog i kopplet, men hon låg kvar.
"So that's Aaliyah" jag vände mig om och såg Zach. "No this is my pig" sa jag och flinade lite och fick ett leende tillbaka.
Jag satte mig ner på trottoarkanten och suckade. Sen tittade jag på Zach. Vad gjorde han ens här?
YOU ARE READING
My badboy 2 (REDIGERAS)
Teen Fiction(Uppföljare av my badboy) Allison Garcia är 16 år gammal och bor med sina föräldrar i ett hus i Florida. Hon ska precis börja gymnasiet, och stöter på 17-åriga Zachary, som lyckas gå den vanligtvis positiva och glada Allison på nerverna. Men ändå ä...