Del 14

3.6K 81 31
                                    


Julafton

Jag slog upp ögonen och log stort. Jag satte mig upp och kollade runt i det ljusa rummet och sträckte på mig. Jag hoppade glatt upp ur sängen och gick fram till spegeln.

Jag tittade mot mig själv och log stort, och såg sen genom spegelbilden att det snöade. Jag vände mig om och var tvungen att ge ifrån ett litet glädjetjut. Det här är den bästa dagen på året!!!!

Jag öppnade dörren och joggade ner för trappen. Mamma och pappa stod påklädda i hallen, och de såg inte glada ut. "Goodmorniiiing" sa jag glatt och de tittade på varandra. "Uhm Allison we need to talk" sa hon och jag nickade. "Sure, are you going to the store" sa jag och satte mig på trappan och började klappa Aaliyah som kommit fram.

"No... we are so sorry honey, we did everything we could to not have to leave, but we have to work today, but we might be back to dinner" sa pappa och mitt leende försvann.

"But it's christmas eve...." sa jag ledsamt och de tittade ledsamt på mig. "We know honey and we are so sorry, but there has been too many accidents in this snowstorm, people are going to see their familys and crash in the rush" sa mamma och jag nickade.

"Okay, that's...fine..." sa jag och då kollade de ännu ledsnare på mig. "Oh honey" sa mamma och kramade mig. "We'll open the christmas presentes tonight okay? And then we'll go to grandma and grandpa after dinner" Sa pappa och gav mig en kram också.

"We have to go now, goodbye" sa de och gick sen ut och dörren smälldes igen. "It's not goodbye, just....... see you later" mumlade jag och satte mig med en duns ner på trappan igen. Aaliyah sprang fram och slickade mig i ansiktet. "Well atleast I have you" mumlade jag och kramade henne.

-

Jag sitter nu och tittar på film. Med Aaliyah såklart.

Det plingade till i mobilen. Jag sträckte mig efter den och kollade vem det var. Jag hade fått ett sms av Zach.

"Heeey wyd?"

"Nothing, U?"

"What do you mean nothing?🤔"

"Just watching movies"

"Are you serious? It's christmas eve, why aren't you excited...😂"

"Idk"

"Are you okay? What happened?"

"I'm fine, how are you doing?"

"Alli seriously what's wrong?"

"Nothing really, they just had to work, but it's ok"

Han svarade inte på det. Jag la mobilen bredvid mig och satte på filmen igen.

20 minuter senare

Det knackade på dörren. Jag hade ingen lust att gå upp ur sängen för att öppna. Den här dagen suger ändå. Jag bestämde mig för att fortsätta titta på filmen bara. Ali sprang ner och började skälla. Hoppas hon skrämmer bort personen.

Men personen fortsatte knacka ändå, och Ali fortsatte skälla. Tillslut suckade jag och reste mig upp och klampade nerför trappen. Jag öppnade dörren, och där stod Zach. Han höll i blommor och en påse. "Merry christmas" sa han och log.

Jag kunde inte låta bli att le tillbaka och la huvudet på sne. "What are you doing here?" Sa jag och han tittade på mig som att jag var dum i huvudet. "We are celebrating christmas together, duh" sa han, och med det sagt klev han in i huset.

Jag tittade oförstående på honom. "But your family? You can go home, I'm fine, but thank you" sa jag och log.

"We were celebrating this morning, and we're eating dinner tonight, and now they're just talking with our cousins and the others, so I'd rather be with you" sa han medans han tog av sig sina ytterkläder. Jag bara tittade på honom.

Han tog upp blommorna han lagt på skobänken och räckte över dem med ett leende. "I really wanna kiss you right now" sa jag och då skrattade han till. "I think you should" sa han och sen möttes vi i en kyss.

Han slickade lätt på min läpp och jag öppnade försiktigt munnen. Våra tungor möttes, och känslan var obeskrivlig. Som vanligt.

Jag lät mina armar hänga slappt på hans axlar medans jag höll blommorna i handen. Han lyfte upp mig runt hans midja och höll händerna på min rumpa.

Han bet mig löst i läppen samtidigt som vi kysstes. En annan kille har testat det förut, och det gick iiiiinte så bra..

Jag drog ifrån lite och studerade hans ögon. Han kollade på mig på det där sättet igen och jag kunde inte motstå det. Jag är kär. Väldigt kär. Och med väldigt menar jag VÄLDIGT kär. Det finns både fördelar och nackdelar med det här. Fördelar; Att vara kär är typ det bästa som finns. Nackdelar; Jag är kär i Zach.

Han böjde sig fram och skulle kyssa mig igen, men då hoppade jag ner från hans midja i stället. "I don't trust you" sa jag, och gick in i köket för att lägga blommorna i en vas. Jag drog fram en stol och ställde mig på den för att nå skåpet vaserna var i.

Zach kom in och tittade fundersamt på mig. Jag tog ut en vas och hoppade smidigt ner från stolen och tog sen vasen och fyllde med vatten och la blommorna i den och ställde på bordet och tittade på honom.

"What" sa jag misstänksamt. "Nothing" sa han och slutade titta fundersamt på mig och gick istället ut i hallen och hämtade påsen. Han tog ut ett litet paket och räckte över det med ett leende.

"Oh I'm so sorry, I didn't buy you anything" sa jag och fick genast skuldkänslor. "Noo it's fine, I didn't expect you to either" sa han och jag log lite och tog emot julklappen. Jag hoppade upp på köksön och öppnade den. Det var en ask i. Jag öppnade den och såg ett jättefint halsband. Det var silvriga diamanter på, och det såg minst sagt dyrt ut.

"I can't take this, but thank you" sa jag och log och gav honom en snabb puss på kinden och räckte sen över asken med halsbandet i. "Of course you can, you can't return a christmas present" sa han och log nöjt.

"But th..." "No discussion, it's yours" sa han och då tog jag tag i hans hand och drog honom mot mig så att han stod mellan mina ben och sen kysste jag honom.

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now