Del 3*

2.9K 60 34
                                    


Han la på och jag tittade på honom som en fråga om vad det var, fast jag redan hade fattat det.

"Sam got caught by the police" sa han. "Buut they won't do anything right? It's not like we did anything serious?" Sa jag lite nervöst och han ryckte på axlarna.

"They'll probably let him go, we did do a burglary but I don't think they'll do anything serious about it since he is under the age of 18 and he didn't steal anything. But he probably has to tell them who was with him, and I know he won't do that so, yeah I'm not really sure but they might keep him there for a while" sa han och jag nickade.

"Then we'll have to tell them ourselves that it was us" sa jag och han skakade på huvudet. "Allison we can't do that, he'll be fine anyways okay?" Sa han men då skakade jag på huvudet.

"I won't tell that you guys were in it, just me"

"Allison come on stop, I won't let you do it" sa han och eftersom jag förstod att han inte skulle ge sig så fick jag gå med på att inte göra det.

"Okay I won't do it" sa jag och han tittade på mig. "Promise" sa han och jag nickade. "I promise"

***

Jag smög tyst upp ur sängen och satte på mig svarta jeans och en grå hoodie och borstade sen igenom håret och satte på lite mascara. Sen kollade jag på honom en gång till innan jag gick ut och stängde dörren.

Jag gick in och borstade tänderna och smög sen ner för trappan och satte på mig skorna och gick ut. Det var redan ljust ute, klockan var fem i sju och bussen skulle gå 7.

Jag skyndade mig mot bussen och den kom precis när jag kom. Jag gick på och satte mig ner på en plats. Jag var ganska nervös. Vi gjorde ju typ inbrott, fast ändå inte. Jag har faktiskt ingen aning om vad som kommer att hända.

-

Jag klev av bussen och började gå mot polisstationen. Får de ens ha kvar en ungdom där?

Jag satte händerna i fickorna på jackan och gick fram mot dörren och öppnade. Jag gick fram till receptionen.

"Hi" sa jag glatt och kvinnan som satt där tittade upp på mig och log. "Hi, how can I help you" svarade hon och jag tänkte efter en stund vad jag skulle svara. "I don't really know how to say this without just saying it, sooo I did a crime yesterday" sa jag och hon såg lite förvånad ut.

"Ooookay, uhm yeah, wait a minute" sa hon och tog sen upp telefonen och ringde någon.

"What's your name?" Sa hon medans hon väntade på att personen skulle svara. "Allison Garcia" svarade jag och hon nickade och skrev ner något och då svarade personen. "Hi, there's a girl here saying she did a crime yesterday, could you come down and talk to her?"

"Yeah, great, she'll wait down here" svarade hon efter ett tag och la sen på. "Officer Waldon will be here in a minute, you can stay here" sa hon och jag nickade. "Thanks" svarade jag och hon log lite mot mig och fortsatte sen med det hon gjorde innan.

-

"I'm Officer Waldon, if you can follow me upstairs ma'am" sa han och jag nickade och vi började gå upp. Vi gick in i ett rum och satte oss ner. En annan kvinnlig polis var i rummet också. Dom satt mittemot mig.

"What's your name" frågade han. "Allison Garcia Smith" sa jag och han nicka "I'm Officer Eric Waldon, so what did you do?" Fråga han rakt på sak.

"Uhm yesterday you caught a guy named Sam, and yeah, I was with him in the store" sa jag kortfattat. "Samuel Moore?"

"Yes" sa jag och han nicka och hon antecknade allt vi sa. "Are you two together?" Fortsatte han och jag skakade på huvudet. "Then why did you come here?" Fråga han.

"Because I did it too, it's not fair if only he gets the blame" sa jag och dom tittade lite på varandra och nickade sen. "So who was the other people, the witness says there were at least five of you"

"I don't know" sa jag och försökte låta så ärlig som möjligt men det kom mer ut som en fråga. "You know it's against the law to lie to the police" sa han och jag nicka. "Section 148.9 page 30" sa jag och dom blev lite förvånade.

"Okay so Allison, what did you guys do in the store"

"This is going to sound a bit weird, but we built a toilet paper fort and then we sat in it and we were suppose to stay there all night but yeah, obvioulsy we didn't"

"A toilet paper fort?" "Yeah" sa jag och flina lite men var tvungen att tvinga mig själv att sluta. "And why would you do that?" Sa han och jag tänkte efter en stund. Det var en bra fråga.

Tillslut sa jag "I just wanted to have fun for once, all I do is studying and I always do what people tells me to do and yeah I know there are fun things you can do that is not illegal, but I just made a stupid choise okay, I..." jag avbröts av att det knackade på dörren.

Han ställde sig upp och gick fram och öppnade. Det stod en annan polis där. "There's a guy here that insists on seeing Allison Garcia Smith, he says he was in the store too yesterday" sa han och jag facepalma mig själv.

"It's my boyfriend" sa jag och dom tittade på mig. "Take him in" sa Eric och den andra nickade. En stund senare kom Zach in.

Eric ställde sig upp och gick fram till Zach. "Officer Eric Waldon" presenterade han sig och sträckte fram handen. "Zachary Hayes" (jag kommer ej ihåg om jag gett honom ett annat efternamn men ah om nån vet får ni gärna skriva, annars får han bara heta Hayes nu hahah) svara han och tog tag i handen.

"You can sit down" sa han och pekade mot stolen bredvid mig. Zach mötte min blick och nickade och dom satte sig ner. "So Zachary, you were there too?" fråga han och Zach nickade.

"And you're here because of Allison I guess"  Sa han och Zach nickade återigen. "Can you tell me who was there too" fråga han och Zach skaka på huvudet.

"Well okay, anyways, luckily for you guys the owner of the store has decided not to file a report on you, they left it to your parents to deal with, so all we need to do now is to call your parents. And since you two came in and were honest about the situation and don't think it would be a problem. Just next time, don't build a toilet paper fort in Walmart" sa han och blinkade med ena ögat och jag skrattade lite bara för att vara trevlig.

Han ställde sig upp. "I'll just call your parents now, and then when I come back you're free to go, and Sam will come with you" sa han och vi nickade. "Thank you" sa jag och han log snabbt innan han gick ut.

Då slog det mig. Vad fan kommer mamma och pappa säga?

........................................................................

Hejsan!!!!❤️❤️❤️ Jag har en liten fråga. Typ vid "My badboy" och "My badboy 2" har det stått alltså hela tiden typ ett nummer och sen
i tonårsromaner tillexempel nu står det 1 i tonårsromaner och 2 i tonårsromaner. Vet någon varför? Jag fattar ingenting😂😂😂 Hoppas inte jag dumförklarar mig själv nu men jag fattar verkligen inte vad det står för😂😂😂❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ och förlåt för asdåligt kapitel, jag ska försöka göra nästa jättebra❤️

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now