Del 16

3.1K 64 3
                                    

Allisons perspektiv

Jag vaknade nästa morgon av att det var massor av ljud utanför fönstret. Jag suckade och la händerna för ansiktet, har grannar ingen respekt eller? Jag sträckte mig efter mobilen och kollade på klockan. Den var halv 11. Jag skrattade lite åt mig själv, jag trodde klockan var typ 6.

Jag ställde mig upp ur sängen och bytte om till mjukisbyxor och en hoodie och borstade sen igenom håret. Sen gick jag nerför trappan, det var tyst i hela huset. "Mooom, dad" ropade jag men fick inget svar.

Det enda som hördes var personerna utanför som verkade ha väldigt kul. Efter en stund bestämde jag mig för att kolla ut och se vad personerna höll på med.

Jag öppnade dörren och i samma sekund skrek de "MERRY CHRISTMAAAS" och smällde konfetti så att det kom färger överallt. Utanför stod mina kompisar från min gamla skola, mina kompisar från denhär skolan, släktingar, Zach och hans familj, och mamma och pappa. Det var ca. 30 personer utanför.

Jag började skratta och mamma och pappa kom fram och gav mig en kram. "We are so sorry that we didn't make it home yesterday" sa pappa. "So we decided to celebrate christmas the day after, you know in Sweden they celebrate it the day before christmas, so why wouldn't we be able to celebrate it the day after" fyllde mamma i och jag log mot dem och började nästan gråta.

"I love you" sa jag och kramade om dem båda igen. Då började "All I want for christmas is you" att spelas. "Hurry, get in and put on a jacket" sa mamma glatt och föste in mig i huset. Jag satte på mig jacka, mössa och vantar och direkt när jag gick ut fick jag en snöboll på mig.

Alla började kasta på varandra och springa runt medans musiken spelades högt i några högtalare.

-

När snöbollskriget var slut åt vi alla jullunch, och sen gick alla, förutom mamma och pappa såklart, hem. Vi öppnade julklappar och gjorde det vanliga man brukar göra på julafton. Sen åt vi middag hos mormor och morfar, och farmor och farfar var där också.

Nu var vi hemma igen och jag låg på mitt rum. Det här var den bästa julaftonen någonsin. Fast så säger jag ioförsig varje julafton hahah.

Det ringde på dörren och jag hörde hur nån öppnade. En stund efter öppnades dörren till mitt rum och Zach kom in.

Nu kunde dagen inte bli bättre.

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now