"I'm hungry" sa jag och sträckte ut mig på hans säng. Han kom in i rummet utan tröja och blicken fastnade direkt på honom. Han drog på sig en hoodie och då fortsatte min blick upp till hans ögon. Han tittade redan på mig med ett flin och blinkade med ena ögat och jag blev genast röd i ansiktet. "Stop" sa jag och la armarna över ansiktet.
Jag hörde hur han skrattade till och sen satte han sig gränsle över mig och tog tag i mina armar och la dem på varsin sida av mitt huvud. "Not that I mind it, but you know, it is rude to stare" sa han och flinade. Jag härmade honom surt och fick ett leende tillbaka.
"I'll make some dinner" sa han och kysste mig snabbt på munnen innan han klev av mig och gick fram till skrivbordet för att hämta något. Jag ställde mig trött upp och drog av mig kläderna, förutom underkläderna, och märkte hur han tittade på mig. Jag la mig under täcket i hans säng och gäspade. "Gosh you're beautiful" sa han och då drog jag bara täcket över huvudet. Jag blir alltid röd i ansiktet när han säger så.
Han skrattade till lite med sitt gulliga skratt och gick sen ut ur rummet och ner för trappen.
***
"I'm just gonna get ready for bed" sa jag och reste mig upp ur sängen. Han nickade och jag gick mot toaletten. När jag var klar med allting gick jag ut igen och gick in i hans rum. "I'm getting ready now too" sa han och gick sen ut ur rummet. Jag tog av mig kläderna förutom underkläderna och la mig längst in.
Jag hade ganska ont i huvudet och jag var trött så jag somnade typ så fort jag stängde ögonlocken.
Zachs perspektiv
Jag gick ut från toaletten och gick in i rummet "Do you wan..." jag kollade på henne. Hon sov. Jag log och tittade på henne en stund. Sen tog jag av mig byxorna och tröjan, släckte lampan och la mig bredvid henne och la armen runt hennes mage och drog henne närmare mig och somnade ganska fort efter det jag också.
Nästa morgon
Zachs perspektiv
Jag vaknade och märkte direkt att Allison inte var bredvid mig. Jag gäspade och satte mig upp i sängen innan jag gick upp. Jag drog på mig mjukisbyxor och en hoodie och gick sen ut ur rummet och gick mot toaletten för att se om hon var där.
Dörren var öppen och när jag var tillräckligt nära hörde jag spyljud. Jag joggade fram till toaletten och när jag gick in såg jag henne sitta lutad över toaletten. Jag skyndade mig fram och höll tillbaka hennes hår och började smeka henne lugnt på ryggen.
Ett tag senare lutade hon sig tillbaka, hon var väldigt blek och hennes ögon var jättehängiga. "How are you feeling" sa jag och satte mig på huk framför henne. "My head and stomach hurts" sa hon och jag nickade. "I'll get some pain relievers, do you want to go back to bed?" Sa jag och hon nickade.
Jag hjälpte henne upp och vi gick sakta tillbaka. Halvvägs framme stannade hon och satte handen på pannan. "You okay?" Sa jag och då vinglade hon till. "Allison?" Sa jag och då föll hon framåt. Jag tog snabbt tag i henne och la henne försiktigt ner på golvet.
"Alli" sa jag oroligt och skakade om henne. "Allison" sa jag högre men fick ingen reaktion. Jag tog tag i hennes hand och kände pulsen, som tur var va den normal. I brist på andra idéer sprang jag in på toaletten och fyllde ett glas med vatten och skyndade mig tillbaka.
När jag kom fram hällde jag vattnet i hennes ansikte. Hennes ögonfransar fladdrade till och hon öppnade sakta ögonen. "What's happening" sa hon och försökte resa sig upp. "Stay down, you just passed out but it's okay" sa jag och då la hon handen på pannan.
"It hurts" sa hon och jag nickade. "I know babe, let's get you back to bed and then I'll get something for your headache ok?" Sa jag och hon nickade lite. Jag lyfte försiktigt upp henne och bar in henne på mitt rum och la henne försiktigt ner i sängen och la täcket över henne. (Många henne i en mening) Sen gick jag ner och hämtade huvudvärkstabletter och vatten.
När jag kom tillbaka upp sov hon redan, men bara för att försäkra mig om att hon inte hade svimmat igen eller nått så väckte jag henne försiktigt. Till min lättnad öppnade hon ögonen och jag hjälpte henne att sätta sig upp så att hon kunde ta tabletten. Sen hjälpte jag henne att lägga sig ner igen och sen la jag mig bredvid henne och vi båda somnade ganska fort igen.
YOU ARE READING
My badboy 2 (REDIGERAS)
Teen Fiction(Uppföljare av my badboy) Allison Garcia är 16 år gammal och bor med sina föräldrar i ett hus i Florida. Hon ska precis börja gymnasiet, och stöter på 17-åriga Zachary, som lyckas gå den vanligtvis positiva och glada Allison på nerverna. Men ändå ä...