Del 38

3.4K 66 37
                                    

2 dagar senare

Allisons perspektiv

"Hey wyd?" Skrev jag och skickade till Zach. Jag fick svar bara några sekunder efter. "Playing fifa with the others, come over"
"Be there in 10" "I'll meet you"

"It's okay" skrev jag. "But it's late" fick jag tillbaka och suckade men log lite. "Don't meet me, see you in ten" skrev jag tillbaka och ställde mig upp ur sängen och tog på mig mjukisbyxor och en hoodie, vilket typ har varit det enda jag haft på mig denhär veckan, och gick sen ner och sa hejdå till Ali innan jag gick ut och låste dörren och började gå.

Jag hade inte alls kommit långt när jag såg Zach komma gåendes en bit bort. Jag flinade och skakade lätt på huvudet. Är jag förvånad? Nae.

"Hi" sa han när han kommit fram och sen kysste han mig. "Hi" svarade jag när vi dragit ifrån och sen fortsatte vi gå.

-

Vi gick in i huset och hörde direkt skrik från killarna. "NOO YOU'RE CHEATING" "You can't cheat on fifa you idiot?" "I'm not an idiot?! I'm smarter than everyone here, actually Alli and Zach needed my help the day before yesterday" sa Sam nöjt, och stolt, tillbaka och jag och Zach tittade på varandra och skrattade.

Vi gick in i vardagsrummet och allas blickar vändes mot oss. "Hi Alli" sa alla i munnen på varandra medans de ställde sig upp för att ge mig en kram. "Hii" sa jag glatt tillbaka och då skulle Jason krama mig, men Sam knuffade sig förbi honom och gav honom en överlägsen blick innan han gick fram med ett stort leende och kramade mig. Jag skrattade lite och kramade tillbaka och fick sen en kram av de andra också.

De satte sig ner igen och Zach satte sig på en fåtölj bredvid soffan och drog ner mig i hans knä och vi började prata.

-

"I lowkey have the BEST idea" utbrast Sam och allas blickar vändes mot honom. "I'm sure you have" sa Ethan retsamt och fick en mördarblick av Sam. "Shut up" sa han och kastade en kudde i ansiktet på honom. Vi andra skrattade till lite och Sam fortsatte.

"We are going to build a toiletpaper fort in walmart and stay there the whole night" sa han och log nöjt åt sitt uttalande. "That's so stupid, and it won't work" sa William. "No it's not, and of course it will, I saw it on youtube" sa han och då började Zach och Adrian skratta.

"I think it sounds pretty fun" sa jag och då tittade alla förvånat på mig. "You think?" Sa Jacob och jag nickade. "Yeah" sa jag och ryckte lätt på axlarna. "But I think it's like illegal, and you don't seem like the kind of girl that does illegal stuff..." sa Jason.

"I'm not, but seriously, how "illegal" could it be, it's not that big of a deal" sa jag och nu var verkligen alla förvånade. "Then I'm in too" sa William och flinade. "Me too" sa Ethan och efter det var alla med på det förutom Zach.

"But what if we get caught?" Sa han och då tittade Adrian flinandes på honom. "And since when do you care?"

"Since Allison is coming with us" svarade han och jag log lite. Det var faktiskt lite gulligt. Men jag vill ändå göra det.

"Pleeease can't we just do it? It doesn't matter if we get caught, it's not like it's the end of the world, and besides, I've never done something that I'm not allowed to do before" sa jag och tittade på honom.

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now