Del 42

2.7K 65 9
                                    

Första dagen tillbaka i skolan efter några dagar

Allisons perspektiv

"You don't have to do this" sa Zach och jag kollade trött upp på honom. "It doesn't matter" sa jag och satte mig i bilen. Jag drog upp luvan på hoodien och sjönk ner i sätet.

Jag märkte hur han tittade på mig innan han startade bilen och åkte iväg.

-

Han öppnade dörren och vi gick in. Jag kollade runt om och fick genast massor av medlidande blickar. Jag fick lust att skrika åt alla att sluta titta, men istället fortsatte jag bara lugnt gå mot mitt skåp.

"Hey I'm serious, if you just wanna go home I'll drive you" sa han och jag stirrade in i mitt skåp och ryckte sen lätt på axlarna. "I can do this" sa jag tyst och han drog in mig i en kram. "I know you can, but you don't have to" sa han och drog ifrån kramen och sökte ögonkontakt.

Istället kollade jag tillbaka mot skåpet och tog ut matteboken och stängde skåpet. Jag vill inte ha matte.

Jag började gå mot klassrummet och Zach följde efter. "I love you" sa jag och kramade honom. Han kramade hårt tillbaka "I love you" svarade han och pussade mig i hårbotten.

Läraren kom då och han blev lite förvånad när han såg mig. "Oh, Allison.... It's nice seeing you here" sa han och jag kollade upp. "Hi" sa jag och kollade sen åt sidan igen.

Han låste upp klassrummet och Zach drog in mig i en kram igen. "Are you sure you're okay" sa han tyst i mitt öra och jag nickade och drog sen ifrån och gick in i klassrummet.

-

Jag gick ut ur klassrummet. Jag hade inte gjort någonting på hela lektionen, och ingen annan heller för den delen, alla har bara tittat på mig.

Jag drog upp luvan lite mer och lutade mig sen mot ett skåp medans jag väntade på att Zach skulle komma som slutar om typ 5 min.

"Oh you have to be kidding with me" utbrast någon och jag tittade upp och såg Aubrey. Utan att röra en min gav jag henne en tom blick. Flera andra kollade på oss nu.

"Can you just get over yourself? Okay wow, your dog died, big deal, like come on? I honestly feel like that stupid dog has it better now without you" sa hon och jag tittade sammanbitet på henne.

"Leave" sa jag och hon fnös till. "Don't tell me what to do? Don't be such a drama queen, it's a fucking dog, it's not like a family member died?! Just get over it" sa hon och då tappade jag allt.

Jag slog till henne hårt över kinden och hon var snabbt där och slog tillbaka, och ett slagsmål började. Alla runt om blev väldigt chockade över vad som nyss hände.

"Allison you're better than this" sa en kille men jag brydde mig inte. Några kom fram för att sära på oss, men dom lyckades inte. "Can somebody get Zach?!" Ropade någon.

"Hey Allison stop" sa en röst jag kände igen. Det var William. Han försökte slita loss mig men då fick Aubrey övertaget och började slå mig ännu hårdare.

Någon annan tog tag i mig och bara av att han rörde mig så visste jag vem det var. Zach. William tog tag i Aubrey och drog med hjälp från Jacob bort henne. "She's not worth it" sa han lugnt i mitt öra och hela han gjorde mig mer lugn.

Han drog in mig i en kram och då gick ilskan över till att jag blev ledsen. "I can't do this" sa jag tillslut och blundade hårt. "Let's go home" sa han och jag nickade i kramen.

Vi drog ifrån och han tog tag i min hand och jag kollade ner i golvet och vi började gå.

När vi hade satt oss i bilen sjönk jag ner i sätet och la ansiktet i händerna och började gråta. "She left me and what if you leave me too? I don't think I could handle that" sa jag och jag hörde hur Zach gick ur bilen och sen öppnades dörren på min sida.

Han tog tag i mina händer och tog bort dom ur mitt ansikte och höll våra händer mot mina ben. Han släppte ena handen och drog med sin hand under mina ögon. "I know it's hard right now. You lost your bestfriend and you have all the rights to be sad and mad. But I'll be here okay? I promise you I won't leave you. I'll never leave you" sa han och kramade mig.

"I love you" sa han och jag började gråta ännu mer och kramade honom hårdare. "She's gone" sa jag och då kramade han om mig hårdare. "You know what?" Sa han och drog ifrån kramen och tittade på mig. Jag drog handen under ögonen och skakade på huvudet.

Han satte en hårslinga bakom mitt öra. "Let's go to her grave. So that you can say goodbye" sa han.

"I can't do it" sa jag och han log lite. "You can't, but we can" sa han och jag tänkte efter en stund och nickade sen. "Okay" sa jag och han log och böjde sig sen fram och kysste mig. Fyfan vad jag älskar honom.

........................................................................

Hallåååååå tack för 20 000 visningar!!!❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now