Del 6

3.8K 74 9
                                    


Allisons perspektiv

"Do you live here?" Sa jag och han satte sig ner bredvid mig. "No, Sam lives there" sa han och pekade på ett hus. Jag nickade. "And you?" Sa han och jag kollade på Aaliyah. "Well I live like 2 minutes away from here, and I'm out with her, and I'm in a hurry, and she won't move"

Han ställde sig upp igen. "Okay, I'll fix that, but then I'll have to run, like literally" sa han och jag rynkade ögonbrynen. "What do you mean?" Sa jag medans jag fortsatte dra i kopplet för att få henne att ställa sig upp. "You'll see, but first I want to get your number" sa han och jag skakade på huvudet och log så mina tänder syntes. "I don't think so" "come oooon, you know I won't give up" sa han och eftersom jag hade bråttom nickade jag då bara. "Okay fine" sa jag och han log nöjt, och jag kunde inte låta bli att le då också.

När vi bytt nummer tittade han på mig. "Just hold her, like really hard" sa han och flinade. Jag ställde mig upp och höll lite hårdare i kopplet. Då utan förvarning knuffade han till mig.

Aaliyah flög upp direkt, och skulle antagligen bita honom, men han var redan många meter bort. Han fortsatte springa till Sams hus, och jag kunde inte låta bli att skratta.

"Ali calm down, it's okay" sa jag medans jag skrattade och höll i kopplet med alla krafter jag hade. Sen började jag gå tillbaka innan hon la sig ner igen. Med ett leende.

***

"Naaaah not that one" hon vände sig om igen och gick in i provrummet. Ett tag senare kom hon ut och jag spärrade upp ögonen. "That's perfect" sa jag glatt och ställde mig upp. Hon vände sig mot spegeln med ett stort leende. "It is"

Sen vände hon sig hastigt om igen. "You need one too" sa hon och jag log. "But I'm not going on a date, this is about you, and you look amazing" sa jag och vände henne om mot spegeln.

"Thank you" sa hon och log mot mig i spegeln. Sen gick hon in i omklädningsrummet igen.

När hon kom ut skulle hon gå och betala, och jag stod kvar och vände mig sen om och gick rakt in i någon. "Oh I'm so sorry" sa jag och kollade upp. Det var en tjej jag hade gått in i. Bakom henne stod 2 andra tjejer, och alla 3 stod med ena handen på höften och tittade överlägset på mig.

Jag rynkade ögonbrynen lite åt hur de bara stod där som att de var med i typ Mean girls, och skulle sen gå förbi dem, då ena tjejen tog tag i min arm. "Next time, look where you're going, and uuuuh, stay away from Zach, okay?" Sa hon och la huvudet på sned och log sarkastiskt. "Oookaaay, I think I'm gonna leave now, uuuhm oke" sa jag och gick sen förbi dem för att hitta Jonna.

När jag hittat Jonna och hon betalat så gick vi ut igen. "I think you need a necklace to that dress" sa jag och hon nickade leendes instämmande och sen gick vi till en smyckesbutik.

De 3 tjejerna var där inne också, men jag brydde mig inte. "Oh shit shit shit" Jonna kollade på mobilen. "I need to be home in five minutes or my mom is going to kill me" "okay bye" sa jag och gav henne en snabb kram innan hon rusade ut ur affären.

Jag bestämde mig för att hitta ett halsband och köpa till henne ändå, som en present. När jag gått runt ett tag stötte nån till mig. Det var tjejerna igen. De gav mig en blick jag inte riktigt kunde tyda och försvann sen ut ur affären. Jag suckade och fortsatte leta.

Efter ett tag hittade jag ett jättefint halsband och tog det och gick till kassan. "Hi" sa jag och log mot hon som jobbade där. "Hello" svarade hon lika glatt tillbaka och jag räckte fram halsbandet. "So I know this is non of my business, but are you okay? Those girls didn't seem so nice to you" sa hon medans hon slog in halsbandet och jag betalade.

"Oh no, I'm fine, they probably just had a bad day or something, but thank you for asking" sa jag och log. Hon log tillbaka. "You seem like a nice girl, just don't let them get to you" sa hon och blinkade mot mig medans hon räckte över påsen.

Jag log mot henne. "Thank you, have a good day" sa jag och gick sen mot utgången. Men precis när jag gick ut genom dörren pep larmet. Jag backade tillbaka och såg de 3 tjejerna stå och fnissa mot mig på andra sidan gatan.

Jag vände mig om och en vakt kom fram. "Let's see if something happened when they scanned the necklace" sa han och jag nickade och följde med till kassan igen. "Oh, here, I might have scanned it wrong" sa hon och jag räckte över påsen. Hon gjorde något med datorn och kvittot och allt och skakade på huvudet. "Uhm no, there's nothing wrong" sa hon och då kollade vakten på mig. "I'll have to go through your purse ma'am"

Jag blev lite förvånad men nickade såklart och räckte över väskan. Han tittade igenom den och tog upp ett armband. Jag spärrade upp ögonen. "I did not take that I swear" sa jag men han skakade bara på huvudet. "You'll have to follow me please" jag kollade på kassörskan som kollade oroligt på mig. Och sen följde jag osäkert med honom till en dörr där vi fick gå in till ett kontor.

"Name and age, do you have an id?" Jag skakade på huvudet. "No, but my name is Allison Garcia, I'm 16" sa jag och han nickade. "Can I call a friend" sa jag och han nickade. "Make it quick"

"Thanks" sa jag fort och tog upp mobilen och ringde Jonna. Såklart svarade hon inte. Jag började få panik och såg Zachs nummer. Zach. Då slog det mig. Tjejerna. Jag facepalmade mig själv och ringde Zach. Han svarade ganska fort. "I didn't think it would take this short period of time, but hello beautiful" sa han och jag himlade med ögonen. "I kind of need your help" sa jag lite osäkert.

"Sure, how can I be at your service?" Sa han och jag suckade. Var han aldrig seriös eller? "I'm at this store, like uuuhm at wellstreet, they sell jewelries and like I'm kind of in trouble and could you come?" "Be there in 10" jag andades ut. "Thanks" sa jag och sen la vi på.

Jag satte mig ner i en stol. "Now ma'am, we'll have to call your parents" "oooooh nonono no way, please you can't call my parents, they are going to freak out, just please wait 10 minutes, and I'll explain" sa jag och vakten tittade på mig med höjda ögonbryn och satte sig sen ner. "10 minutes"

My badboy 2 (REDIGERAS)Where stories live. Discover now