POV KATHY:
Ik ren naar Lou's kamer. 'Lou!!! Wakker worden." Ik schud hem door elkaar. 'We zijn al te laat kom op!' Hij kreunt en rekt zich uit. Ik ren terug naar mijn kamer en trek wat kleren uit de kast. Het is warm vandaag. Het is een zwarte korte broek en een blauwe top erop. Met mijn haar in een paardenstaart en één schoen aan ren ik naar beneden. 'Waarom haasten Kathy? We zijn toch al te laat,' zegt Louis terwijl hij naar beneden loopt. Ik pak een cracker en kijk hem aan. 'Omdat het de eerste schooldag is.' Ik trek mijn andere schoen aan en tik met mijn voet tegen de tafelpoot van de eettafel terwijl ik op hem wacht. 'Kom op.' Ik pak mijn tas en loop naar buiten. Louis en ik hebben net onze rijbenwijs gehaald en speciaal daarom hebben we een goedkope tweedehands auto gekregen. Hij is nog best groot. 'Ik rij wel,' zegt Louis en ik loop naar de passagiersstoel. 'Niet zo nerveus, we doen vandaag toch niks.' Louis probeert me te kalmeren, maar ik hou gewoon niet van te laat komen en al helemaal niet op de eerste schooldag. Onze school is aan de andere kant van de stad, maar met de auto zijn we er binnen tien minuten, max. Hij parkeerd de auto en ik zie niemand meer. De bel is waarschijnlijk al lang gegaan. Goede manier om je laatste jaar te beginnen, denk ik. 'Kathy, wacht nou eens even.' Louis rend naar me toe terwijl ik de trappen op loop. Ik kan het niet opbrengen om te gaan rennen nu. 'Wat?' 'Hier je telefoon. Je was hem in de auto vergeten. En je hebt een sms van Ella.' Ik gris het ding uit zijn hand. 'Graag gedaan hoor.' 'Ja, ja. Dankjewel hoor Lou.' Ik kijk naar mijn sms.
waar ben je? x
vraagt Ella. Ik reageer niet. Ik weet dat dit verzonden is voordat de lessen begonnen. Ik ren het lokaal binnen. Iedereen kijkt me aan. Louis komt rustig achter me aan. Ella zit naast Connor en zwaait naar me. Ik zwaai even terug en ga dan op een stoel zitten. Louis komt naast me zitten. 'Bedankt voor het komen Kathy en Louis.' 'Nou, graag gedaan hoor,' zegt Louis. Ik geef hem een por met mijn elleboog. 'Wat nou?' Hij kijkt onschuldig. 'Je weet best dat je niet zo brutaal mag zijn,' zeg ik streng. 'Maakt me toch niks uit. Ik wil hier alleen maar weg en ik mag toch wel voor één keer lol maken? Mama?' 'Haha, grappig. Hou je mond.' Ik focus mijn aandacht op de leraar en negeer hem de rest van de les.
Na de les loop ik naar Ella toe. 'Hey, El.' We lopen samen het lokaal uit. Connor en Louis lopen zachtjes pratend achter ons. 'Hey Kathy. Hoezo zo laat?" Ik geeuw. 'Verslapen. Het kon nog later zijn geworden als we nu niet met de auto waren.' 'O ja. Je pa had jullie een auto gegeven toch?' Ik knik.
'Hoe gaat het met Shawn?' vraag ik. 'Uhm... ik denk wel goed. Ik praat niet veel met hem.' Ella bloost en kijkt naar de grond. 'Ik snap niet hoe jij na meer dan drie jaar verliefd kan zijn op dezelfde jongen?' Ze kijkt me boos aan. 'Totdat jij verliefd wordt zal je daar ook nooit wat van snappen Kath. Ik kan er niks aan doen. Het gaat gewon vanzelf. Verliefdheid kan je niet bepalen. Ik bepaal niet op wie ik verliefd ben.' Ik haal mijn schouders op. Verliefd zijn is stom. Je krijgt er alleen maar drama en een gebroken hart mee. Tenzij je 'de ware' hebt gevonden. Dan kan het geen kwaad. Waarom zou je verliefd worden op iemand die niet verliefd is op jou? Het lijkt me maar vaag. "Vlinders in je buik". Tuurlijk joh, waarom niet.
Ella en ik maken voor de rest van de dag geen ruzie meer en aan het einde van de dag staan Louis en ik bij de fietsenstalling met Ella en Connor te praten. 'We kunnen afspreken El?' Ze grijnst. 'Tuurlijk. Gezellig. Gewoon een beetje rondhangen?' 'Waarom niet? Leuk toch. Kan ik je broer weer zien.' Ik knipoog. 'Zou die vast heel leuk vinden.' Ella en ik lachen. 'Volgens mij missen Connor en ik iets,' zegt Louis. 'Oh, het is niks. Gewoon een grapje van mij en Ella,' zeg ik. 'El, ik moet nu naar huis.' Connor kijkt Ella aan. 'Ik kom straks wel langs oke?' 'Is goed! Tot straks.' Ella en Connor fietsen weg. 'Kom, we gaan Lou. Nu wil ik rijden.' We lopen naar de auto en stappen in. Ik voel me eindelijk eens echt volwassen als ik de auto start en mijn gordel om doe. Ik druk het gaspedaal in en de auto rijdt weg. Het voelt goed om weer achter het stuur te zitten. 'Vandaag was saai, vond je niet?' vraagt Louis. 'Ja een beetje wel.' Ik haal mijn schouders op. Ik wil ook weg daar. Ik heb het wel gezien. Ik wil samen met Ella en Connor in een appartement gaan wonen en gaan studeren aan een universiteit. Ik zou willen dat Lou ook mee zou komen. Maar hij wil naar de kunstacademie en ik ga hem niet tegenhouden. Hij moet niet voor mij meekomen. Misschien moeten we wel lol maken dit schooljaar. Misschien moet ik dit jaar eens meer durven. Misschien moet ik eens iets anders doen dan het brave studentje zijn. Na vijf jaar ben ik het wel zat.
'Ik ga naar Ella! Doei!' Ella woont eigenlijk best wel dichtbij. In vijf minuten lopen ben ik al bij haar huis. Papa en Louis redden zich wel een even zonder mij. Ik sms Ella dat ik bijna bij haar huis ben. Als ik door haar voortuin loop doet ze de deur voor me open. 'Hey!' Ze doet een stap opzij en ik loop naar binnen. Ik ken het huis al uit mijn hoofd. Ik schop mijn schoenen uit en leg ze naast de deur. 'Kom we gaan naar mijn kamer.' Ella loopt voor me uit de trap op en ik loop achter haar aan. Ik ga op haar bed zitten. 'Weer school. Geen zin dit jaar,' zegt ze. 'Ik ook niet. Ik wil het liefst gewoon helemaal weg hier.' Ella knikt instemmend. 'Voordat we ons gaan vervelen kunnen we misschien iets gaan doen?' 'Maar wat dan?' We denken even na. 'We kunnen je broertje gaan pesten. Dat is lang geleden dat ik hem gezien heb.' 'Broer,' verbeterd ze me automatisch, 'en je hebt hem bijna de hele vakantie gezien. Wat lul je nou?' Ik lach. 'Ach, ik mis zijn sarcastische opmerkingen.' We lachen en staan op. We sluipen naar Jai's kamer en kijken door het sleutelgat. Hij ligt op zijn buik op zijn bed met zijn koptelefoon in. 'Goed. Als jij de deur openhoudt dan laat ik hem schrikken,' zeg ik tegen Ella. 'Deze keer mag jij dan,' zegt Ella. We doen langzaam de deur open zodat we hem snel weer dicht kunnen doen als hij omkijkt. Hij merkt niks. Ik sluip naar hem toe. Door zijn tanktop kan je zijn gespierde armen even zien. Ik ben even bang dat hij me een klap geeft. Ik sta schuin achter hem. Ik kijk even om naar Ella. Ze knikt en houdt de deur met haar voet open. Ik hou mij handen boven zijn rug. Ik aarzel even. Ik heb eigenlijk nog geen zin om dood te gaan. Maar ik wil eigenlijk lol hebben.
Ik trek mijn handen terug en steek één vinger uit. Ik laat hem lichtjes over zijn rug gaan. 'Aaaaah!' Hij slaat om zich heen en ik stap achteruit. Hij ziet me staan en staat op. 'Dat was niet grappig Kathy.' Ik kijk om me heen en zie dat Ella is weggerend. Haar krijg ik nog wel. Ik loop achteruit naar de deur. 'Niet weggaan! Het wordt net gezellig.' Hij pakt mijn pols vast. 'Laat me los Jai.' Hij kijkt me aan. 'Niet grappig Jai.' 'En jij bent dat wel?' vraagt hij. 'Jou reactie was anders best grappig. En je had kippenvel, geef maar toe.' Ik rijk achter me naar de deurknop. Als ik hem gevonden heb maak ik de deur open. 'Laat me los Jai.' Hij laat me los en ik loop achteruit naar buiten. 'Ik had kippenvel weetje!' schreeuwt hij naar me. Ik grinnik en loop naar Ella's kamer.
'Verrader,' zeg ik tegen haar. 'Was het gezellig?' vraagt ze. 'Ja héél erg. En bedankt nog voor je steun.' 'Ach ja, wat doe je er aan.'
-----------------------------------------------------
Jenna hier :) Bedankt voor het lezen van mijn update voor vandaag. Silke en ik zullen volgende week weer updaten. Bekijk ook eens mijn pagina. mijn username is @jenna_vdsteenxDankjewel en we hopen dat je verder leest :3 xx