POV ELLA
Als ik net langs Jai's kamer loop vang ik het op. 'Ik had het over Ella' Pardon? Waarom heeft Jai het over mij en met WIE heeft hij het over mij? Zonder aan te kloppen sla ik de deur open. Kathy staat met een rood hoofd en haar armen naast haar zij Jai aan te kijken en mijn broer heeft de meest schuldige blik op zijn gezicht die ik ooit heb gezien. 'Wat is dit?' Waar gaat dit nou weer over? Ik dacht dat Kathy nooit meer met Jai wilde afspreken? Als Kathy mij aankijkt zie ik een flits van pure haat in haar ogen. Jai heeft weer iets uitgespookt hoor. Instinctief ga ik naast Kathy staan en sla mijn arm over haar heen. 'Wat is er?' Fluister ik zachtjes in haar oren. Ze haalt haar schouders op en wijst Jai aan. 'Hij was aan de telefoon met iemand en toen zei hij dat 'ze' heel arrogant was en een bitch en ik dacht dat het over mij ging maar het ging dus over jou maar ik geloof hem niet.' Jai probeert haar nog de mond te snoeren maar als ik hem terug duw, kijkt hij me onbeholpen aan. 'Wàt zei je?' Ik kijk hem zo arrogant en boos aan dat hij een stap naar achter doet. 'Het was niet de bedoeling dat jullie me zouden horen, ik wilde alleen mijn excuses aanbieden aan Demi omdat jij zo'n bitch was.' Ohja, tuurlijk. Daarom noem je mij een bitch en laat je je vriendin - alhoewel, ik weet niet eens of ze nog wat hebben - denken dat het over haar gaat. Mijn gedachten gaan terug nadat Jai me betrapte aan de telefoon terwijl ik Demi even een lesje leerde.
'Hij heeft een voorkeur aan lieve, knappe meisjes, die zichzelf kunnen zijn maar dat ben jij dus niet. Ik zou maar niet meer belen als ik jou was want dan zijn de poppen aan het dansen bij mij.' Ik haal diep adem en veeg mijn lokken uit mijn gezicht. Voor ze de kans krijgt om nog iets te zeggen smijt ik de hoorn erop en kijk recht in het gezicht van Jai. 'Wat was jij nou aan het doen? Wie was dat?' Ik haal mijn neus op en loop naar de keuken. 'Een arrogante bimbo die denkt dat ze alles is.' Hij weet natuurlijk meteen waar ik het over heb want hij komt me met grote stappen achterna. 'Waarom doe je zo gemeen tegen Demi?' Ik draai me strondverbaasd om. 'Heb je dat dan niet door? Ze probeert je te versieren, Jai! Ze pakt je gewoon in waar jezelf bij staat.' Ik prik hem in zijn borst en kijk hem met priemende ogen aan. 'Jij bent wat ze wil, en als je steeds zo aardig blijft doen krijgt Demi het verkeerde idee. En niet alleen Demi, maar ook je VRIENDIN Kathy.' Ik spreek vriendin zo langzaam uit dat hij geïrriteerd met zijn ogen knippert. 'Laat haar niet haar gang gaan, Jai. Want als je dat wel doet heb je bij iedereen problemen. En weet het, als jij ooit, maar dan ook ooit iets doet om Kathy pijn te doen, weet ik je te vinden. Dan zal ik altijd voor Kathy kiezen.' Met die woorden loop ik de keuken uit en laat Jai verbouwereerd achter.
Dat hij dan nog steeds niet doorheeft dat hij die blonde barbie het gevoel geeft dat hij al van haar is. Ik zucht en ga met mijn tong langs mijn tanden. Kathy heeft er nou ook genoeg van en ze loopt naar de deur. 'Zoek uit wat je nou wilt Jai, want ik heb geen zin om er de hele tijd tussen te zitten.' Hij strekt zijn armen naar haar uit maar ze loopt al weg. Met een smekende blik kijkt hij mij nu aan, maar ik schud mijn hoofd. Dit is zijn zooi, niet de mijne en ik heb al wel genoeg gehoord. Kathy moet even alleen zijn en niet de hele tijd een zeurend vriendje om zich heen hebben. Als ik de deur ook uit wil lopen pakt Jai mijn hand maar ik trek hem los. 'Alsjeblieft El, doe het alsjeblieft voor mij.' Met mijn grote, boze ogen kijk ik hem aan. Hij moet bijna huilen maar ik hou me in. Hij kan niet verwachten dat ik hem weer te hulp schiet nadat hij me net belachelijk heeft gemaakt. 'Weetje wat ik zou doen als Shawn boos weg zou lopen? Ik zou hem terug halen en alle goede dingen over jou vertellen, zodat hij niet meer boos zou zijn. Dat zou ik doen voor jou! Waarom doe je dat dan niet terug?', schreeuwt hij ineens. Beneden hoor ik gestommel en ik denk dat mijn moeder zich afvraagt wat hier speelt. 'Ik heb dat voor je over, maar wat doe jij? Jij laat mijn liefde gewoon gaan zonder dat ik iets fout heb gedaan.' Al die tijd heb ik naar de grond gekeken en tot tien geteld. Maar op dit moment verlies ik de tel en kijk boos op. 'Maar weetje, dat zou nooit nodig zijn! Shawn houd van me en ik van hem. Ik zou nooit met een andere jongen omgaan zonder dat hij het weet of ik zou nooit zomaar een andere jongen bellen, behalve als het Louis of Connor is. Maar ik zou het hem vertellen als ik een ander belde! Ik zou alles aan hem vertellen! En trouwens, dit is allemaal jou schuld want jij was in de FUCKING VICTORIA SECRET MET EEN MEISJE WAAR KATHY EEN GRONDIGE HEKEL AAN HEEFT! HOE KUN JE?' Ik stamp met mijn voeten en zwaai met mijn armen maar mijn woede wordt niet minder. Als Jai me nog arrogant aankijkt en zijn mond wilt opentrekken ren ik keihard weg. Nou niet echt rennen, maar meer snelwandelen. Ik loop naar mijn kamer en pak een tas. Snel stop ik mijn slaapspullen, toilettas, pyjama en schone kleren erin en loop naar beneden. 'Mam, ik slaap vanavond bij Kathy. Het is me even allemaal te veel.' De helft is waar, de andere helft niet. Ik kan het makkelijk aan bij Jai, maar ik heb er gewoon geen zin in. Bovendien Kathy heeft me nodig en ik ben er voor haar. Dat kan ik van Jai niet zeggen. In mijn gedachten rol ik met mijn ogen en ik stap de deur uit. Kathy's schokkende rug laat me meteen al mijn zorgen vergeten en ik ren naar haar toe. Met sussende woordjes trek ik haar tegen me aan en ik aai haar haar. Het ziet er misschien raar uit, maar het kalmeert haar wel. 'Het is allemaal zo'n rotzooi. Ik weet niet meer wat i-ik moet doen en die Demi zit st-steeds in de weg.' De tranen kunnen zo te zien niet meer stoppen en ik slik moeizaam. Wat zijn jongens eikels zeg. Nouja, alleen als die jongen Jai heet. Met mijn armen nog steeds om haar heen breng ik haar naar haar huis en doe de deur open. Voordat ik ook naar binnen kan trekt Kathy me in een knuffel. 'Bedankt El. Zonder jou had ik zeker op straat geleden vanacht.' Door de tranen heen kan ze weer glimlachen en ik geef haar een kus op haar wang. 'Alsjeblieft, je bent mijn beste vriendin. Ik kan je niet zomaar laten liggen! Wat denk je wel' Ik knipoog en sluit dan de voordeur.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hoiii! Hier is Silke weer :D
Dit hoofdstuk was één en al drama, am I right or am I right?
Ja oke,.. never mind.
Jenna en ik hebben nog een plot twist voor de deur staan, dus PREPAIRE!
Hiernaast een gif van als Ella HEEEEUUULL boos naar Jai kijkt als hij het voor Demi opneemt in de flashback en als ze dan zegt van: 'Dan kies ik altijd voor Kathy'. Ik had eerst een andere maar ik kwam erachter dat ik die al eerder had gebruikt haha. Oepsieee.
Jai is ook een sukkel zeg. Pffff, jongens. We hebben vandaag allemaal een belangrijke les geleerd! Jongens zijn (meestal) nogal onhandig als het om meisjes gaat ! (oke ik heb geen idee waar ik het over heb, maarja). Ohja, en Ella kan heel arrogant zijn haha nog een les ;P
Oke, veelste lang. Byeeee xxx Silke
P.S. Op 1 februari zet ik het eerste hoofdstuk van mijn nieuwe boek erop, dus let op :D x