POV KATHY
Samen met Ella logeren. Dat hebben we lang niet meer gedaan. Ik heb haar gemist. Dus nu hebben we samen een meidenavond. Gezellig!
'Hey, Ella! Lang niet meer gezien!' zegt mijn vader. Ik snuif. Hij is er ook nooit.
'Inderdaad. Het voelt goed om hier weer eens te zijn,' zegt Ella.
Ze geeft Louis een knuffel. 'Ik heb je gemist Lou,' zegt ze lachend.
'Nou, ik jou ook hoor. Ellie,' zegt hij. Ella trekt een gezicht. Ze heeft een hekel aan die bijnaam.
'Kom, we gaan naar mijn kamer Ella,' zeg ik. Ze geeft Louis een doodsblik en rent dan mee de trap op.
'Hij moet daar echt eens me stoppen,' zegt ze. Ik lach.
'Als jij gewoon niet reageert dan houdt hij er vanzelf mee op.' Ik gooi haar spullen op mijn bed en ga een matras pakken.
'Moet ik helpen?' vraagt Louis.
'Hoeft niet hoor Lou,' zeg ik, maar ik laat hem me toch helpen.
Hij loopt samen met mee naar mijn kamer waar Ella een beetje zit te typen op haar telefoon.
'Hier,' zeg ik en ik gooi haar matras op de grond. Ze gaat erop liggen en kijkt me aan.
'Uhm... Louis... je kan wel gaan hoor,' zeg ik. Louis staat nog steeds awkward in de deuropening. Hij schrikt op.
'O ja. Uhm... zie jullie wel bij het eten.' Hij kijkt even van mij naar Ella en loopt dan de kamer uit. Ella kijkt vragend naar mij en ik haal mijn schouders op
'Vaag broertje heb jij soms Kathy,' zegt ze. Ik knik instemmend.
'Ach ja... ik hou van hem. Hij is tenslotte familie, dus ja.' We lachen allebei.
'Maar wat is er nou precies allemaal gebeurd Kath?' vraagt Ella. Ik kijk moeilijk. Ik heb eigenlijk geen zin om er over te praten.
'Ow, kom op. Je vetrouwt je beste vriending toch wel?' zegt Ella. Voordat ik antwoord kan geven gaat haar telefoon. Ze kijkt naar de beller en staat op.
'Het is Shawn,' zegt ze. Ik even boos. Dit zou een meisjes avond worden, zonder jongens.
'Ik ga wel even douchen dan, ik ben zo terug,' zeg ik en ik pak een joggingsbroek voordat ik naar dw badkamer loop. Hoewel ik het leuker zou vinden als ze even geen aandacht aan Shawn zou geven, moet ik haar toch wel de ruimte geven om met hem te praten. Dus dan ga ik maar douchen.
'Hey Kathy, kom eens,' zegt Louis. Ik draai me om en zie hem in de deuropening van zijn kamer staan.
'Oké,' zeg ik en ik loop naar binnen. Deze kamer heb ik altijd zo mooi gevonden. Papa heeft wit behang opgehangen en zei tegen Louis dat hij erop mocht tekenen wat hij wilde. En nu staat de hele kamer dus vol met allemaal tekeningen. Alle vier de muren hebben een verschillend thema. De muur achter zijn bed is liefde, de muus tegenover zijn bed is angst, de muur rechts van zijn bed is blijdschap en de muur links van zijn bed heeft hij een hele foto collage gemaakt. Ik vind het erg mooi en zijn kamer is dan ook één van mijn favoriete kamers in dit huis.
'Wat is er Lou?' vraag ik. Ik ga op zijn bed zitten. Hij leunt tegen de muur en staart voor zich uit.
'Is er iets mis?' vraag ik. Hij zegt nog steeds niks. Dit is niks voor hem. Normaal is hij altijd zo luidruchtig, het moet vast iets ergs zijn.
'Ik ben....' Hij praat niet verder.
'Je bent?' vraag ik een beetje afwachtend.
Hij zucht. 'Ik ben.... aangenomen op de kunstacademie,' zegt hij dan. Hij glimlacht en ik kijk hem even aan. Dan sta ik op en knuffel hem.
'Oh mijn god! Goedzo! Je gaat het daar zo leuk hebben Louis! Echt, mijn god! Das zo leuk!' Eigenlijk is dat het enige wat ik kan zeggen. Hij slaat zijn armen om me heen en houdt me stevig vast.
'Ik ga je wel missen hoor,' zegt hij.
'Aww, ik jou ook Lou, maar het komt allemaal goed. We zien elkaar nog wel eens, we zijn tenslotte wel familie hè?' zeg ik vrolijk. Hij lijkt vrolijk, maar toch is er nog iets.
'Wat is er?' vraag ik. Zijn gezicht betrekt.
'Er is niets hoor,' zegt hij uiteindelijk. Ik geloof hem niet.
'Is er iets gebeurd? Of iets anders?' vraag ik. Ik wil weten wat er met mijn broertje aan de hand is.
'Iets... anders...' zegt hij na een tijdje.
'Oeeee, een meisje?' zeg ik? Hij kijkt beteuterd.
'Ow, daar hoef je je niet voor te schamen. Iedereen wordt toch verliefd? Liefde is toch heel normaal? Ik zou willen dat ik iemand had die mij leuk vond,' zeg ik en kijk naar de grond.
'Ja, over jou en Jai. Jullie moeten het nu wel eens goedmaken hoor. Ik word helemaal gek van jullie gekibbel,' zegt hij chagrijnig. Ik zucht.
'Ik ga het proberen Lou,' zeg ik.
'En jij,' ik tik op zijn neus, 'moet gewoon dat meisje mee uitvragen en kijken wat er van komt. Wees een echte heer, oké?' zeg ik. Hij knikt en glimlacht.
'Dank je wel Kath,' zegt hij. Ik boks hem tegen zijn schouder.
'Daar zijn zussen voor toch? Nou, iedereen zou het gedaan hebben. Ik hou toch van je? Alsof ik jou zou laten vallen,' zeg ik vrolijk. Door Louis raak ik altijd in een goede bui.
'Ja, ik zou niet weten wat ik zonder jou zou moeten zussie. Ik hou ook van jou.' Ik geef hem een kusje op zijn wang en loop zijn kamer uit. Als ik op de gang sta denk ik na over zijn worden. Het leek wel alsof hij ergens zeker van wilde zijn. Maar ik weet niet waarvan. Maar ik zou hem altijd helpen, hij helpt mij ook altijd. Twee is altijd sterker dan één.
Ik loop naar de badkamer en doe de deur achter me dicht. Ik loop naar de douche aan om het water alvast te laten lopen. Ik hou niet van koude douches. Dat is iets waar ik een absolute hekel aan heb. Kou.
Als de douche de goede temperatuur heeft doe ik mijn kleren uit en stap onder de douche. Het warme water kalmeert me en helpt me helder nadenken. Mijn gedachten dwalen af naar Jai. Ik mis hem wel, hoewel ik nog steeds boos ben. Maar ik denk dat als we er goed over praten, dat het dan goed moet komen. Mijn gevoelens voor hem worden steeds sterker en ik weet niet waar het voor staat. Maar als je boeken leest, dan heb ik denk het gevoel dat ik echt van hem hou. Niet leuk vinden, dit gaat verder. Maar ik kan het niet benoemen. En zolang ik het niet zeker weet ga ik niets zeggen.
Ik knipper met mijn ogen en kom terug op de bewoonde wereld. Snel was ik mijn haar en stap onder de douche vandaan. Ik trek mijn kleren weer aan. Ik voel me een stuk beter nu. Ik doe mijn haar in een handoek. Het voelt fijn om weer mijn dagelijkse dingen te doen. Beter dan al dat liefdes gezeur en dat soort dingen. Gewoon met mijn beste vriendin en broer een beetje rondhangen, misschien nodigen we Connor nog uit. Het oude vertrouwde voelt fijn aan.
Ik loop de badkamer uit en klop op Louis deur. Hij vliegt open en Louis staat zonder shirt in een joggingsbroek.
'Ow, Kathy, ik uuhm... wilde net gaan douchen...' zegt hij afwezig. Ik kijk hem aan.
'Ga dan!' zeg ik lachend en hij grinnikt. Hij pakt een paar papieren van de grond en neemt ze mee naar de badkamer? Vreemd, nou het zal wel. Misschien is het iets belangrijks ofzo.
Er vliegt een papier tegen mijn been en ik kijk omlaag. Het is één van de papieren die Louis meenam. Ik pak het op een loop naar de badkamer deur.
'Louis je papier vloog uit je han-' Voordat ik op de deur kan kloppen kijk ik naar de tekening en zie wat erop staat. Mijn ogen worden groot en dan gaat de badkamer deur open. Louis staat geschrokken naar me te kijken en ik kijk met dezelfde blik terug.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
SHIT MAAAAAAN
GOSH ME WANTS TO KNOW WHAT HAPPENS NEXT :)
Sorry voor de late update trouwens. Maar ik had totaal geen inspiratie. Maar toch nog deze week geüpload hè. Haha.
Xx Jenna
GIF aan de zijkant: niet Kathy maar wel een beetje haar gezichtsuitdrukking als ze de tekening op het papier van Louis ziet