Met een boze blik loop ik de drukke gangen door. Ik ben al laat en dan loopt iedereen hier ook nog is twee kilometer per uur. In mijn haast duw ik twee bruggers omver en struikel ik bijna over iemands tas. Om mezelf staande te houden grijp ik de dichtsbijzijnde persoon vast, wat nou niet de beste keuze blijkt te zijn. Een paar groen-bruinige ogen boren zich in die van mij en ik laat de persoon meteen los. 'Zo, kijk is wie we hier hebben.' Demi laat haar ogen langs mijn lichaam gaan en ik moet me inhouden om mijn vinger niet uit te steken. Daarom kijk ik haar maar arrogant aan en sla mijn armen om elkaar heen. 'Ja, wie hebben we hier? Demi, de blonde heks.' Haar vriendinnegroepje lacht net zo hard als Demi zelf en ze geven elkaar een 'blik'. 'Oh, en waarom ben ik een heks dan?' Demi rolt met haar ogen en zet haar handen in haar zij. 'Omdat je nogal een grote pukkel op je neus hebt zitten, daarzo.' BAM. Die slaat in, haar hand gaat meteen naar neus en ik geef haar een boze blik. Demi kan er niet mee lachen want ze buigt zich naar me toe. 'Ik zou maar goed oppassen hoor, Ells. Want voordat je het weet is Shawn je alweer beu en komt hij naar mij. Alsof jij iets te bieden hebt.' Voordat ik iets terug kan zeggen gaat de bel en word ik bijna omvergelopen. Dit bitch pak ik nog wel!
Met een zucht plof ik naast Kathy op een stoel in de kantine. Het is pauze en na twee saaie lesuren kan ik eindelijk wraak nemen op Demi. Ik heb het echt gehad met haar, dus ik ga haar straks even flink de waarheid vertellen. Of iets anders, maar dat weet ik nog niet. 'Hey Ells! Waar kom jij nou weer vandaan?' Vraagt Kathy. Ik heb geen zin om te antwoorden, ik zoek Demi! 'Beetje bij Shawn enzo.' Zeg ik dus maar. Zoekend speur ik de kantine af. Waar is ze?
'Ella, wat is er?' Urgh, Kathy weet altijd of er iets met me is. Dan maar de grote ogen truc. 'Niks? Hoezo?' En daar gaan ze. Kathy kijkt weg en ik neem een slok van mijn milkshake. WAAR. ZIT. ZIJ? Ineens komt Connor in beeld en gaat naast Louis zitten. Ik mompel wat en dan zie ik haar. Met haar blonde haar steekt ze overal uit. Meteen sta ik op en loop naar haar toe. Helaas gaat zij er ook vandoor, maar ik volg haar en pak haar dan. Ze loopt richting het muzieklokaal en doet dan de deur dicht. Zachtjes sluip ik erheen en doe mijn oor tegen de deur. Helaas, want het volgende wat ik hoor is kattengejank. Bijna moet ik keihard lachen maar houd me net in. Dat noemt zij zingen? Zelfs mijn oma kan dat beter. Met een grote klap doe ik de deur open en zet weer mijn arrogante blik op. 'Ella, laat me nou is godverdomme met rust!' Demi's stem slaat over en ik weet dat ze bang voor me is. Waarom? Ik zou het niet weeeeten?! Met grote stappen loop ik op haar af en kijk haar dreigend aan. 'Waar zijn je vrienden nou he? Nu sta je er helemaal alleen voor! Nou, let me tell you something! Jij blijft altijd alleen, hoe vaak je ook probeert om iemand te versieren het gaat je nooit lukken! Jongens vallen niet op jou, niet op je uiterlijk en al zeker niet op je persoonlijkheid! Je bent een rotkind dat alleen maar aan zichzelf denkt.' Als ik klaar ben met praten haal ik diep adem. Demi lijkt even verslagen maar draait zich dan om en begint te praten. 'Weetje Ella, alsof ze wel op jou vallen? Shawn vind je alleen leuk ' En bij dat woord maakt ze met haar vingers konijnenoortjes, ' omdat jij hem hebt gedwongen, om hem leuk te vinden en om met je uit te gaan.' Haar woorden doen me geen pijn, maar ze maken me alleen maar bozer. Als ze nou niet aan mond houd heeft ze een probleem. 'En op een dag, ik denk dat het snel gebeurd, pakt hij je hart en scheurt hij het in duizend stukjes. En dan kiest hij voor mij en blijf jij altijd alleen. Oh god, wat zou dat grappig zijn.' Okay, that's it. Met een luide kreet werp ik mezelf op haar en trek, schop en sla haar waar ik maar kan. Demi schreeuwt en krijst, maar ik blijf doorgaan. Alle frustratie die dit kind me heeft gebracht, sla ik eruit. ik weet dat dit niet de best oplossing is, maar jammer dan. Ze blijft met haar poten van Shawn af. Op een gegeven moment voel ik iets nats op mijn arm en zie dat er bloed uit Demi's neus komt. Ik sta op en hoor de deur achter me open gaan. 'Ella?' Voor ik de stem kan herkennen geef ik Demi nog een harde trap tegen haar zij en schreeuw. 'Je blijft van hem af hoor je me? Anders maak ik je af!' En op dat moment word ik naar achter getrokken en wordt Demi omhoog geholpen door een paar leerlingen, die me vol ongeloof aankijken. Ik strijk wat plukken uit mijn haar en ruk me los. Dan draai ik me om en kijk wie me vast had gepakt. Kathy en meneer Blok, de muziekdocent. 'Ella, wat ben je aan het doen?' Verbazing is duidelijk van Kathy's gezicht te lezen en meneer Blok trekt me mee. 'Jij gaat naar meneer Derekse.' Shit, de directeur. Ik werp Demi nog een vuile blik toe, steek mijn middelvinger naar haar uit en zeg dan nog wat ik wil zeggen. 'Zo, dat krijg je ervan vieze flapnaad', daarna word ik meegetrokken en laat ik Demi achter.
'Dus Ella, je hebt een leerling geslagen, geschopt en bijna haar neus gebroken. Waarom?' Omdat ze een kutkind is, wil ik bijna zeggen. 'Ze pikt mijn vriendje in en daar kan ik niet tegen.' oke, nu krijg ik zeker te weten straf. 'Dus sla je haar maar in elkaar?' Mijn ogen vliegen omhoog en ik glimlach awkward naar de directeur. 'Je krijg twee weken corvee maar omdat Demi ook medeplichtig is hoef je niet na te blijven.' Vanbinnen juich ik maar van buiten kijk ik nors voor me uit. 'Bedankt meneer.' Snel loop ik het kamertje uit en glimlach gemeen als ik Demi buiten zie wachten met een nat doekje tegen haar neus. 'Doet het pijn? Ahw, wat jammer nou. Nu moet je zeker een neusoperatie, maarja hij zag er toch al niet uit.' En loop snel verder. Kathy zit op haar mobiel in de aula en ik moet keihard lachen als ik naast haar plof en mijn tas op tafel smijt. 'Ella, wat heb je gedaan? Hoe kun je Demi zomaar in elkaar slaan?' Zuchtend sla ik mijn arm om haar heen. 'Leer hiermaar van Kath, want als jij een keer gemeen doet pak ik je net zo hard.' En de expressie op haar gezicht is priceless.
------------------------------------------------------------------
Hey , flapnaden. HAHA sorry, maar ik kan niet meer stoppen met dat woord te zeggen. ik heb het vandaag gevonden en zit het al de hele avond te zeggen.
Credit voor Jenna want zij had bedacht van: 'Zo, dat krijg je ervan, vieze flapnaad.' En dat is gewoon hilarisch dus, vandaar.
Ik hoop dat iedereen een fijne vakantie heeft! Ik wel in ieder geval, lekker de hele dag flapnaad zeggen gaat leuk worden moehahaha.
(hiernaast een plaatje van Ella als ze dreigend op Demi afloopt).
x Silke