POV ELLA
Kathy en Jai zijn net twee kleine kinderen. Maar ik vind het wel grappig.
'El, blijft Kathy eten vanavond?', roept mijn vader naar boven. Ik schreeuw naar beneden dat dat logisch is, en focus daarna mijn aandacht weer op Kathy.
'Dus, jij en Jai?', grap ik. Kathy kijkt me geschrokken aan. 'Wat denk jij nou weer?'. Haar gezichtsuitdrukking maakt me aan het lachen.
'Het was een grapje, lieve schat. Maar oh wee als je wel iets met hem krijgt. Want dat pik ik niet.' Eigenlijk moet het er als een grapje uitkomen maar er zit toch een scherp randje aan mijn stem. Kathy rolt met haar ogen en pakt haar mobiel uit haar zak. Ik sta ook op om mijn laptop te pakken die beneden ligt. Ik loop de trap af en tref Jai aan in de keuken. Hij staat met zijn rug naar me toe en doet iets in een glas. Ik loop naar hem toe en verras hem door een kus op zijn wang te drukken. Hij kijkt op en glimlacht.
'Hey El. Hoe gaat het?', vraagt hij en neemt een slok van zijn drinken. Ik grijp een zak paprika chips en loop door naar de huiskamer. 'Goed hoor.', roep ik terug. Ik heb even geen zin om een heel gesprek te voeren dus met mijn laptop onder mijn arm loop ik de trap op. Als ik mijn kamer inloop zit Kathy nog steeds op mijn bed, 'Connor heeft gebeld maar ik heb niet opgenomen.' Zegt ze, zonder op te kijken. Ik rol met mijn ogen en geef haar een duw.
'Had je dat niet eerder kunnen zeggen?', ik pak mijn mobiel en zie dat ik inderdaad dat ik een gemiste oproep heb. 'Wanneer had ik dat moeten zeggen? Je bent zo raar'. Lacht Kathy. Ik grinnik mee en bel Connor terug.
'Het was lekker pap!', mijn vader glimlacht. Jai knikt instemmend en Kathy geeft mijn vader een schouderklopje. Pap heeft taco's gemaakt omdat hij geen zin had om veel te doen voor het eten.
'Willen jullie nog een toetje?', mijn vader staat alvast op om naar de koelkast te lopen. Ik schud mijn hoofd en rek me uit. De eerste dag op school is toch zwaarder dan verwacht. Kathy slaat het aanbod ook af en trekt me mee naar boven. Als we op mijn kamer zijn, laat ik me op het bed vallen.
'Wat moet ik nou doen met Shawn?', steun ik. Kathy zucht en laat haar hoofd in haar nek vallen. Ik weet dat ze hier niet graag over praat omdat zij niet weet hoe het is om verliefd te zijn, maar ze is wel mijn beste vriendin en ik moet wel over dit soort dingen kunnen praten.
'Nu hoef je niet zo te zuchten hoor, want verliefd zijn is gewoon normaal.', snauw ik naar haar. Ze kijkt me geschrokken aan en ik heb meteen spijt. Nu zucht ik ook. 'Sorry, maar ik heb je gewoon nodig met dit soort dingen.' Gelukkig knikt ze begrijpelijk haar hoofd.
'Ik weet ook niet wat je moet doen. Als ik iets wist, zou ik het meteen zeggen. Misschien moet je gewoon een keer naar hem toe gaan en een gesprek aangaan.' Ik weet dat dat het beste is, maar dat durf ik juist niet. Maar ineens schieten Kathy's ogen open en wijst ze met haar vinger mijn kant op.
'Oh mijn god! Ik heb het beste idee ooit!', schreeuwt ze bijna uit. Ik moet keihard lachen om haar gezichtsuitdrukking die overhappy is, maar stop als ze begint te praten.
'Je weet wel dat Shawn concertjes geeft. Of nouja, optredens met school?! Op 3 September geeft de leerlingenraad weer zo'n concertje. Je moet daar dus heen gaan en dan heel nonchalant een gesprek voeren. Zo kun je dus zijn nummer vragen en afspreken!'. Kathy leunt achterover alsof ze net het beste idee ter wereld heeft uigevonden. Eigenljk is dat waar. Zo is het de makkelijkste manier om in contact te komen met Shawn. Met een gil ren ik naar haar toe en geef haar de grootste knuffel ooit. Kathy stikt bijna van het lachen als ik door mijn kamer dans en spring. Opeens sta ik stil.
'Ga jij dan met me?' Smeek ik. Natuurlijk gaat ze mee, ze is mijn beste vriendin. Kathy glimlacht en knikt ja. Door het springen is mijn haar helemaal door de war gegaan, dus ik borstel het en doe het in een knot.
'Maar ik moet gaan eigenlijk.'. Kathy staat op en klopt met haar handen op haar benen. Ik trek een pruillip maar glimlach daarna toch. Over twee weken is het concert op school en ik kan nou al niet meer wachten. Op dat moment ben ik dan natuurlijk super zenuwachtig en uiteindelijk durf ik dan niet meer, maar Kathy helpt me er toch doorheen. Ik geef haar een knuffel en loop mee naar de deur.
'Bedankt dat je dit voor me wilt doen! Zonder jou was er nooit iets van gekomen.' Ik glimlach naar haar en kus haar op haar wang. 'Rustig aan zeg, er is nog niks gebeurd. Wie weet eindigd het wel helemaal fout.' Zodra ze de woorden heeft gezegd veranderd haar blik. Ik weet dat ze het niet zo bedoelde maar het maakt me toch een beetje bang. Misschien is het toch niet zo'n goed idee. Wie weet vind hij me wel een freak ofzo. Kathy kijkt me bezorgd aan en ziet dat ik erover twijfel.
'Nu moet je niet gaan twijfelen hoor! Het komt allemaal goed, ik weet het zeker'. Ze pakt mijn hand en knijpt erin. Ik bijt op de binnenkant van mijn wang en leun tegen de deur aan. Ze heeft vast gelijk. Wie niet waagt, wie niet wint.
Ik schrik op van de hand op mijn schouder en draai me om. Jai staat achter me met een hemd en een joggingbroek aan. Kathy knikt naar hem en hij glimlacht naar haar. Wat een stijf gedoe zeg, denk ik bij mezelf. Ik rol met mijn ogen en duw Jai naar achter.
'Even opzouten, Jai.', grom ik naar hem. Hij kijkt verbaasd maar snapt wel dat ik het over iets belangrijks heb. Kathy loopt nog een stap naar achter en pakt alvast haar huissleutel. Ik zwaai naar haar en ze geeft me een bemoedigende knik. Dan sluit ik de deur en loop weer naar mijn kamer. Jai roept nog wat naar me maar ik heb geen zin om te antwoorden. Ik moet Connor bellen en hem over mijn plan vertellen.
Na 4 keer overgaan neemt hij op en hoor ik zijn vertrouwde, lieve stem. Ik moet meteen glimlachen en begin meteen mijn verhaal te vertellen. Hij moet een paar lachen maar onderbreekt me niet. Als ik uitverteld ben geeft Connor me een compliment omdat ik nu eindelijk iets ga ondernemen op het 'Shawn gebied'. Hij vond dat ik al 3 jaar loop te bitchen over hem. Ik grinnik. Het is waar, maar Connor zeurt er nooit over. Ik hang op en loop naar de badkamer om een douche te nemen.
Als ik terugkom, heb ik een sms'je gekregen van Kathy.
Sorry, ik kan niet mee naar het concert. Ik heb een familie diner. Het spijt me, ik was het vergeten! x Kath
Ik zucht en leun tegen de deur aan. Lekker dan, moet ik alleen. Ohnee, ik vraag gewoon aan Connor of hij meegaat! Ik sms hem meteen en zet daarna mijn laptop aan. Ik moet nog wat video's inhalen op Youtube. Als ik net mijn wachtwoord heb getypet, loopt Jai zonder pardon mijn kamer in.
'Hey, wat is er?', vraag ik zonder op te kijken. Als hij niks zegt kijk ik om. Jai zit op mijn bed met een enorme grijns op zijn gezicht. Ik krijg meteen spijt dat ik hem mijn kamer heb binnengelaten.
'Wat is er aan de hand? Waarom kijk je...', begin ik maar Jai onderbreekt me. 'Wanneer wilde jij mij gaan vertellen dat jij iets gaat afspreken met Shawn Mendes?', vraagt hij met een ondeugende glimlach. Fijn, bedankt Connor! Ik zucht, waarom moet hij altijd alles doorvertellen?
'Ik ga niks met hem afspreken, ik ga gewoon naar een concert waar hij aan meedoet en dan probeer ik wat met hem te praten.', sis ik tegen hem. Terwijl ik opsta moet ik mezelf inhouden om hem niet van het bed af te duwen. Jai grinnikt en staat op.
'Jaja, maar laat me wel weten wanneer je gaat afspreken, dan kan ik je lekker irriteren!'. Hij plaagt maar ik kan mezelf niet inhouden om hem te stompen. Lachend rent hij mijn kamer uit en even later hoor ik zijn kamerdeur dichtslaan. Ik rol met mijn ogen en zet mijn laptop uit. Youtube filmpjes bekijken trekt nu niet even mijn aandacht. Met een zucht laat ik me op het bed vallen en trek de dekens over me heen. Wat een dag. Morgen weer naar school, maar gelukkig wel de eerste twee uur vrij.
------------------------------------------------------------------------------------------
Zo, toch nog een hoofdstuk , want ik had ineens zin en heeeuuuulllll veeeuulll inspiratie. Ik weet niet of Jenna dit weekend nog een hoofdstuk upload maar anders maakt het toch niet zo veel uit?
X Silke