13

220 6 0
                                    

POV ELLA

Met een kusje begroet Shawn me. Mijn wangen worden meteen rood en ik krijg het spontaan warm. Hij is altijd zo lief voor me. Ik stap naar binnen en trek mijn jas uit. Het is nu ongveer in het begin van de middag en vanavond houden Jai en ik een filmmarathon dus ik moet optijd weer weg. We lopen de trap op, door naar zijn kamer. Ik pak zijn hand maar laat hem meteen weer los als we zijn kamer inlopen. De lichten zijn uit maar er staan overal kaarsjes die de kamer toch nog wat lichter maken. Ik sla mijn hand voor mijn mond en sla een kreetje uit. Shawn glimlacht en trekt me mee op het bed. Ik ga langzaam op zijn schoot zitten en kijk hem aan. 'Heb jij dit gedaan?', vraag ik dan zacht. Nee, dat heeft een kabout gedaan. Lekker slim, Ella. Shawn grinnikt en knikt. 'Jep', zegt hij dan. Ik geef hem een kus op zijn mond en sla dan mijn arm om zijn nek. 'Maar ik heb dit gedaan om een reden.' Ik krijg een nerveuze kriebel in mijn buik. Gaat hij...? Nee, dat doet 'ie vast niet. Shawn kijkt me diep in mijn ogen en haalt dan adem. 'Lieve Ella, wil je met me?', vraagt hij dan. Mijn hart slaat open en ik staar hem met grote ogen aan. Als ik doorheb dat hij nog steeds op een antwoord wacht, schraap ik snel mijn keel. 'Ja, natuurlijk!' Mijn stem piept maar dat maakt me niks uit. Helaas word ons romantische moment verstoord door mijn mobiel die afgaat. Ik rol met mijn ogen en graai hem uit mijn zak. 'Sorry, echt heel erg sorry.' Ik verontschuldig me tegenover Shawn, maar hij aait me over mijn wang. 'Het is niet erg.' Snel lees ik het sms'je door. Hij is van Kathy.

Hey, waar ben jij?

Rare vraag, wat maakt het uit? Zo snel mogelijk probeer ik te typen.

Met Shawn, hoezo?

Pas naar een minuut krijg ik een antwoord terug.

Ik ga even naar jouw huis om Jai zijn jas terug te geven die ik nog had. Ik dacht ik vertel het je even x

Jai zijn jas? Hoe komt ze daar nou weer aan? Ohja, toen ze samen in het park waren. Ik ril en zorg dat ik alles duidelijk typ.

Oké goed om te weten. Dankjewel voor het vertellen. PS: niet gaan flirten ofzo oké

Het is misschien een beetje een bitchie berichtje maar zo ben ik wel duidelijk. Ik kon het niet laten om dat laatste erachter te zetten. Nu klink ik wel heel moederlijk. Na een halve minuut krijg ik weer iets terug.

Ik en flirten? Zelfs een sinaasappel flirt beter dan ik. Wees maar niet bang, ik ga gelijk weer naar huis als je de details wilt weten.

Een sinaasappel? Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Ik grinnik om haar rare woordkeuze en als Shawn vraagt waarom ik lach, laat ik het berichtje lezen. HIj schud met zijn hoofd en geeft een kusje op mijn wang. Ik giechel en geef hem een klein duwtje. Pas dan dringt het tot me door.

Kathy gaat naar Jai toe en er is niemand thuis. Ik weet dat ik ze moet vertrouwen maar toch lukt het me niet om me erbuiten te houden. En ik weet dat Jai nogal veel flirt. Hij bedoelt het meestal niet zo, maar toch komt het vaak verkeerd over. 

Tja, sinaasappels zijn de masters. Ik ben niet bang voor jou maar voor Jai. Ik moet gaan doeiix

Hopelijk snapt ze wat ik bedoel met dat ik bang ben voor Jai. ik leg mijn mobiel weg en richt me weer tot Shawn. 'Sorry, dat was Kathy. We moesten even iets afspreken.' Hij legt zijn vinger op mijn lippen om me stil te krijgen. 'Niet erg, 'vriendinnetje'.' Hij knipoogt en ik moet giechelen. Ik sla mijn hand voor mijn mond en bloos. Het is niet te geloven. Ik heb na al die jaren verkering met hem! Zal ik vertellen dat ik hem al lang leuk vond? Ik schud in gedachten mijn hoofd en focus me weer op Shawn's lieve lach. Hij laat zich achterover op het bed vallen en ik leg mijn hoofd op zijn borst. Voor de komende 3 uur liggen we alleen maar in of op bed en praten we, kijken we een film of zoenen we. Shawn heeft ook nog mini M&M's meegenomen en die proberen we nu in elkaars mond te gooien. Ik ben er echt super slecht in en ondertussen liggen er tientallen gekleurde spikkels op Shawn's zwarte dekbed. Als het dan half 5 is, sta op om naar huis te gaan. Ik neem afscheid van Shawn en geef hem nog een dikke knuffel. Ik bedank hem voor de geweldige middag en beloof dat ik nog een keer zijn kamer kom stofzuigen om alle M&M's weg te halen. Hij knipoogt naar me en geeft me nog een kus op mijn wang. Ik haal mijn fietssleutels uit mijn zak en haal dan mijn fiets van slot. Zwaaiend fiets ik weg.

'Ik ben thuis!', roep ik keihard door het huis. Ineens heb ik de neiging om keihard door het huis te gillen en te rennen. Maar dat doe ik toch maar niet omdat Jai thuis is. 'Ik ben hiero', gilt Jai terug. Eerst maak ik wat thee voor mezelf en met een grote glimlach op mijn gezicht loop ik daarna de trap op. Jai zit op zijn kamer te gamen en kijkt niet op als ik binnenkom. 'Hey!', aan mijn stem hoor je dat ik heel vrolijk ben. Jai bromt wat terug en beweegt wat heen en weer op zijn stoel. Hij ziet er totaal ongeïnteresseerd uit. De glimlach verdwijnt van mijn gezicht en ik neem met een frons een slok thee. 'Waar was je' Jai kijkt eindelijk op. Van verbazing flikkert de kop thee bijna uit mijn handen. 'Waar ik was? Goh, misschien was ik wel bij Shawn terwijl ik dat al heel vaak heb gezegd!' Mijn stem slaat over. Jai kijkt me niet begrijpend aan en haalt dan zijn schouders op. 'Ik heb geen idee waar je het over hebt.' Ik spuug bijna mijn thee uit. Wat een eikel! Ik heb vanochtend de hele tijd tegen hem lopen bitchen dat Shawn me vandaag meenam naar zijn huis voor de eerste keer. Ik was er super zenuwachtig voor en dan vergeet hij dat gewoon. Jai kijkt me nog steeds moeilijk aan en ik voel de tranen achter mijn ogen. Hij vraagt niet eens hoe het was. 'Het was heel gezellig ja, bedankt voor je belangstelling. En weet je wat ik nu nog een verrassend nieuws heb?' Ik lok het een beetje uit, maar dan moet hij maar niet zo'n zak zijn. 'Nee? Wat dan?' Jai haalt zijn wenkbrauwen op maar focust zich dan weer op zijn spel. Hij vloekt als hij game over is en kijkt me dan boos aan. 'Wat is er nou? Ga je het nou nog vertellen?' Ik heb zin om de theemok naar zijn kop te gooien . Nog steeds kijkt hij me zo arrogant aan. Ik sla mijn ogen naar maar kijk hem dan zo boos mogelijk aan. 'Ik heb een vriendje'. Ik spreek het extra duidelijk uit. Als de woorden bij hem doordringen veranderd zijn blik maar dan ben ik de kamer al uit. Met een enorme knal sla ik de deur dicht. Meteen komt hij achter me aan maar ik stuur hem weg. 'Rot op Jai, kom maar terug als je klaar bent met dat domme video spelletje. Misschien heb je dan wel tijd voor je kleine zusje die een net een vriendje heeft.' Ik spuug de woorden gewoon uit. Gelukkig gaat hij meteen weg omdat ik hem anders echt aangevlogen was. Met een zucht laat ik mijn hoofd op mijn bureau rusten en sluit mijn ogen. 

------------------------------------------------------------------------------

YEAH! Shawn en Ella hebben iets :D Wiehoeee !

Iedereen een gelukkig 2014! Dit was Silke trouwens haha.

Hiernaast zie je een plaatje van Ella als ze Jai boos aankijkt haha. 

Ik had eerst een andere maar die deed het niet dus dat was wel jammer. Maargoeddd...

X Silke (nog een keer lol)

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu