38

194 8 3
                                    

POV ELLA

En voordat ik het weet heb ik haar een mep verkocht. Waarom? Omdat ze me met Demi vergeleek en dat gaat er niet in bij mij. Maar is het waar dat ik veranderd ben? Ben ik echt 'Ella de bitch' geworden? En voordat ik mijn gedachten op orde kan brengen is Kathy al weg. Een gevoel dat sterker is dan ik neemt mijn lichaam over en ik zak op de grond neer. Nee, nee, nee, nee. Dit kan niet. Het kan niet zijn dat ik net mijn beste vriendin heb geslagen. Waarom denkt ze zo over me? De tranen vallen geluidsloos over mijn wangen en ik bedek mijn gezichten in mijn handen. Dit is gewoon tegen de wet van de wereld in. Je. Slaat. Je. Beste. Vriendin. Niet. Maar dat heb ik net gedaan. 'Oh mijn god.' Kreun ik in mijn handen. Ik hoor de deur beneden dichtslaan en voetstappen op de trap. 'Ella, wat is er me-'. Jai stopt met praten en hapt naar adem. 'Ella, wat is er aan de hand?' Ik kijk op en zie dat er wat mascara op mijn handen zit. 'Ik heb Kathy geslagen.' Fluister ik zacht. Ik hik en wrijf in mijn ogen. Fuck die mascara, het maakt me niks uit. 'Wat? Waarom?' Jai's stem klinkt hard en er zit een scherp randje aan. 'Hoe kun je je beste vriendin slaan? Waarom?' Harder en harder klinkt de stem in mijn oren. 'Ik weet het niet.' En ineens sta ik op. Mijn voeten rennen voorzichzelf en mijn ogen speuren de straten af. Ergens is de ingang van het nieuwe park wat sinds een paar weken open is maar waar ik nog niet geweest ben. Mijn zij steekt en ik heb adem nodig. Ergens staat een bankje en er zit al iemand op. Wacht is even. 'Kathy!' Mijn stem slaat over. Meteen kijkt ze op en ik zet een stap naar achteren. Dit zijn niet de ogen van mijn beste vriendin maar de ogen van een vreemde. 'Het spijt me zo, ik weet niet wat me beziel-' Ineens staat ze rechtop, zet een stap in mijn richting en geeft me een duw. 'Ga weg.' Mijn ogen worden groot en ik laat mijn handen naast mijn zij vallen. 'Wat?' Mompel ik zachtjes terwijl ik haar heel goed gehoord heb. 'Ik zei; ga weg! Ik hoef je niet meer.' Mijn hart stopt en mijn benen trillen. 'Wat bedoel je?' In haar ogen flitst pure haat en ik staar naar de grond, emotieloos. 'Ik bedoel dat ik je niet meer hoef te zien. Weet je nog dat je zei dat ik moet kiezen tussen Jai of jou? Nou Ella, ik heb een keuze gemaakt. Jai is veel belangrijker voor mij dan een trut die me bedreigd en slaat. Laat me met rust, je brengt alleen ongeluk in mijn leven.' Bij het woord 'bedreigd' vliegen mijn ogen omhoog. 'Bedreigen? Ik heb je nooit bedreigd, Kath. Waar heb je het over?' Ze lacht, hysterisch en een tikkeltje creepy. 'Je hebt me gisteren nog gewaarschuwd dat je me zou slaan als ik iets fout zou zeggen.' ik breng mijn hand naar mijn hoofd en wrijf over mijn slapen. 'Dat was als grapje bedoeld. Snap je dat dan niet?' Bijna wil ik zeggen 'Ik zou je nooit pijn doen' maar dat kan ik niet maken. Want dat heb ik gedaan, ik heb haar pijn gedaan. 'Nee, dat snap ik niet. Want het was geen grapje, je hebt me geslagen.' Tranen vallen weer over mijn wangen en ik sla mijn hand voor mijn mond. 'Het spijt me zo Kathy. Het was niet de bedoeling. Maar snap je dan niet hoe pijn het doet dat Demi Shawn zo inpalmt. Dat ze samen een duet gaan zingen, dat ze zijn nummer heeft waar een godverdomme hartje bij stond? En dan ga je mij nog is vergelijken met die trut?' Kathy opent haar mond en haalt haar wenkbrauw op. 'En wat heb ik daar mee te maken?' Pardon? 'Jij bent mijn beste vriendin, jij hoort me te helpen en ik jou.' Ze lacht schamper. 'En daarom ben ik ook klaar met je. Ik ben ermee klaar om je steeds te helpen met je problemen en steeds bang voor je te zijn.' ik staar sprakeloos naar haar gezicht. Waarom doet ze dit? Waarom doet ze me zo'n pijn? Ik loop langzaam naar achteren en wijs naar haar. 'Laat maar, ik hoef je niet meer. Rot maar lekker een eind op.' BIjna wil ik mijn nieuwe scheldwoord weer gebruiken maar dan moet ik keihard lachen en daar ben ik nu niet in de mood voor. Kathy staart met kleine oogjes mijn kant op en schud haar haar over haar linkerschouder. Ik draai me om, laat de tranen de vrije loop gaan en ren weg. De automatische piloot in mijn hoofd brengt me naar het huis van Shawn. Als ik aanbel hoor ik de tv zachter gaan en gaat er een deur open. Ik haal mijn neus op en sla mijn armen over elkaar. Mijn vestje is te dun voor dit natte, koude weer en ik heb kippenvel tot op mijn botten. Met een grote glimlach trekt Shawn de der open, maar die vervaagd meteen  als hij me ziet. Maar wat zou jij doen als er een meisje, oftewel je vriendin, voor de deur staat zonder jas, met doorgelopen mascara, huilend en natte kleren aan. Hij trekt me naar zich toe en ik huil uit met gierende uithalen. 'Lieverd, wat is er aan de hand?' Shawn's lieve stem laat me alleen maar meer huilen en ineens schiet het me te boven dat hij niet weet dat ik Demi heb geslagen. 'Shawn, er is iets dat ik je moet vertellen.' Hij laat me rustig los en kust me zacht. Oh, wat heb ik dit gemist. 'Even niet, laten we je eerst andere kleren aan gaan trekken. Er is toch niemand thuis dus je kan douchen als je wilt.' Ik glimlach klein en knik. 'Dat zou fijn zijn.' Met zijn armen strak om me heen brengt hij me naar boven en zet hij de douche alvast aan. 'Ik kan je kleren te drogen hangen en je ondergoed een wassen.' Waarom doet hij zo lief? Ik verdien hem niet, hij is te goed voor mij. 'Shawn, je moet iets weten. Er is van de week iets gebeurd op school.' De tranen komen in mijn mond en Shawn kijkt me onderzoekend aan. Dan pakt hij me ineens beet en zoent me zachtjes. 'Lieve, Ella. Wat je ook heb gedaan, het maakt me niet uit. Je blijft belangrijk voor me en ik zal altijd voor jou kiezen. Ik kan je niet loslaten.' Een warm gevoel spreidt zich door mijn lichaam en voor het eerst vandaag voel ik me gelukkig en gewild. 'Er is iets gebeurd met mij en Demi.' Om hem niet aan te hoeven kijken trek ik mijn schoenen, broek en sokken uit. Shawn luistert en legt alvast wat handdoeken klaar. 'Ik heb...', ik zucht even en sluit mijn ogen. 'Ik heb Demi in elkaar geslagen.' Het is stil. Tè stil. Als ik mijn ogen opendoe is Shawn's gezich dichtbij en heeft hij pretogen. 'Je hebt wát?' Ik slik even en pak zijn handen. 'Ik heb haar in elkaar geslagen maar het was alleen maar omdat ze de hele tijd over jou aan het zeuren was en dat je mijn hart in duizend stukjes zou breken en toen sloeg ik haar, had ze een bloedneus en noemde ik haar een flapnaad.' Bij het laatste woord barst hij in lachen uit en neemt mijn gezicht tussen mijn handen. 'Ella, je moet weten dat k je nooit zal verlaten voor Demi. Ze is niet mijn type en dat zal ze ook nooit worden. Ik val meer op meisjes die andere meisjes slaan en die huilend voor mijn deur staan.' Ik frons mijn wenkbrauwen even en mijn adem hapert even. 'Maar waarom moet je nou zo huilen?' Een zwaar gevoel leunt op mijn schouders en ik laat mijn hoofd zakken. 'Kathy en ik hebben ruzie omdat ik haar geslagen heb en nu wilt ze niks meer met me te maken hebbben. Ze is bang voor me, zei ze.' Shawn kijk lichtjes bezorgd. 'Waarom heb je Kathy nou geslagen?' Ik haal mijn schouders op en leun met mijn hoofd tegen zijn borst. 'Ik heb geen flauw idee.' Shawn slaat zijn arm om heen en wiegt me zachtjes heen en weer. 'Je mag vanavond wel bij mij slapen, als dat je beter laat voelen.' Ik kijk hem aan en zoen hem. Hij glimlacht en het voelt fijn. Dan schiet ineens door mijn hoofd dat Kathy het altijd fijn vind als jongens glimlachen tijdens het zoenen. Ik trek langzaam terug en geef hem een knuffel. 'Je bent de beste. Bedankt dat je me niet alleen laat. Het spijt me dat ik zo wantrouwig was, maar ik weet niet wat er met me aan de hand is.' Huil ik. Shawn geeft me de steun die ik nodig heb, en dat maakt me moedig.

----------------------------------------------

Bampapdamamaaaamm. Sorry, ben in een rare mood.

Wat een gehuil en geknuffel en mensen in elkaar slaan allemaal hahahaha.

Kathy de fk flapnaad

x Silke 

(hiernaast een plaatje van Ella als haar ogen naar Kathy's gezicht gaan als ze zegt dat ze voor Jai kiest) 

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu