05

285 8 0
                                    

POV ELLA , TWEE WEKEN LATER

Ik draai een rondje in de spiegel. De zenuwen hebben alles overgenomen en ik kan nergens anders meer aan denken dan dat ik straks Shawn ga spreken. Vanavond draag ik een beige jurkje met gouden strepen en een zwarte colbert. Ik heb grijze hakken aan en mijn haar hangt los. Connor zit op mijn bed en bekijkt me af en toe als ik dat vraag. Hij is een schat hoor, maar hij heeft totaal geen smaak. Mijn haar heb ik ondertussen al 12 keer veranderd en elke keer zegt hij weer hetzelfde, 'Het zit goed hoor, ik vind het best', maar daar heb ik dus niks aan. Uiteindelijk stond ik er helemaal alleen voor, wat kleding betreft. Ik kijk op de klok. Het is kwart voor acht en het concert begint om half negen. Ik wil wel een beetje optijd zijn zodat we vooraan kunnen zitten. Ik heb geen idee hoeveel mensen er komen en Connor maakt het niet zoveel uit. We rijden vanavond met de fiets, omdat Connor natuurlijk nog zijn rijbewijs nog niet heeft, net als ik. Hij moet me thuisbrengen van mijn ouders. Wat een onzin, maar ik vind het wel oké. 

Ik werk mijn mascara en oogschaduw nog een keer bij en haal de borstel voor de 4e keer in 5 minuten door mijn haren. Als er iets misgaat ben ik dood. Er mag niks misgaan! 

Connor verbreekt de stilte die er al 10 minuten is. 'Zullen we gaan? Ik weet dat je graag op tijd wil komen'. Hij glimlacht en staat op. Ik knik en adem diep in. 

Met bibberhanden stap ik de kantine in. Hier word het concert vanavond gehouden. Ik zie al een aantal mensen uit mijn klas, maar dat maakt me niet uit. De enige persoon die ik vanavond wil zien is Shawn. En Connor natuurlijk, maar dat spreekt voor zich. Het is donker en er hangen alleen wat schemerlampjes. Ik bots bijna tegen iemand op en stap net op tijd achteruit. Het is een jongen van rond de 18. Ohmijngod. Het is Shawn. 

Hij draait zich om en lacht naar me. 'Sorry, ik zag je niet. Het is hier ook zo donker.' Zijn lieve stem laat me smelten. Hij wacht op een reactie maar die komt natuurlijk niet, omdat ik niks weet te zeggen. ZEG DAN IETS! Herhaal ik steeds in mijn hoofd. Maar mijn lijf werkt niet mee. Niks werkt op dit moment. Connor is mijn reddende engel. 'Geeft niet hoor, ik snap het. Jij moet toch optreden vanavond?', hij veranderd het onderwerp snel. Ik kijk hem even dankbaar aan en focus me dan weer op Shawn. Hij knikt en laat zijn gitaar zien. Als hij lacht om iets wat Connor zegt bevries ik. Wat is hij toch lief! Helaas moet hij snel weg, omdat hij bijna op moet en Connor en ik zoeken snel een plaatsje vooraan. Als iedereen zit begint de directeur wat te vertellen over hoe we dit jaar weer het concert hebben kunnen regelen. Bla, bla,bla. Wat een onzin! Ik wil Shawn zien. Maar dan begint de directeur over iets dat mijn aandacht trekt. 

'En nu, is het tijd voor ons eerste optreden. Deze jongen is 18 jaar oud en zingt al 7 jaar. Hij speelt met zijn gitaar de twee covers, Sweater Weather en Say Something. Hier is... Shawn Mendes!' Volgens mij klap ik het hardst van allemaal. Hij begint met Sweater Weather. Wat is hij geweldig. Hij zingt zo mooi en zo zuiver dat ik bijna denk dat dit niet zijn echte stem is. Als hij praat klinkt hij zo anders. Als het nummer is afgelopen voel ik dat ik eigenlijk naar de wc moet. Ik wil het laatste liedje niet missen dus ik wacht nog even. Als hij de eerste noten van Say Something inzet, vergeet ik alles om me heen. Hij zingt dit liedje met zoveel emotie in zijn stem, dat ik er bijna van moet huilen. Voor heel even, kijkt hij me aan. Ik voel mezelf rood worden en verbreek snel het oogcontact. Ik kijk naar Connor, die stiekem op zijn mobiel zit. Ik geef hem een duw en grinnik. Als Shawn de laatste noten inzet wil ik bijna opstaan en keihard zijn naam roepen. Maar dat is nogal gênant dus dat doe ik maar niet. 

'Connor', sis ik. Hij kijkt me aan en zijn blik vliegt naar het podium. Als hij ziet dat Shawn afscheid neemt kijkt hij me weer aan. 'Ik moet naar de wc'. Het komt eruit als gepiep. Connor moet lachen en wijst naar de deur achter het podium. 'Ik denk dat daar de wc's zijn. Moet ik mee?' , plaagt hij. Ik kijk hem aan met zo'n blik van are you kidding me en sta op. Ik voel me bekeken door alle mensen die achter ons zitten ,maar dat maakt me niks uit. Ik probeer zo snel mogelijk langs alle mensen te glippen en sluip naar het podium. Als ik net de deur van de wc's wil ingaan hoor ik Shawn praten tegen een jongen uit mijn klas. Ik voel me opslag rood worden en draai mijn hoofd richting het geluid. Shawn staat met zijn gezicht naar me toe en vangt mijn blik op. Shit, shit, shit. Kut, kut kut, laat hem alsjeblieft niet.... 'Hey, jij was het meisje waar ik bijna tegenop liep!'  Great. 'Jep, dat was ik.' Ik probeer te lachen maar het komt eruit als geitengemekker dus ik hou snel mijn mond. Shawn schiet in de lach en ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. 'Hoe heet je?' de vraag overdonderd me helemaal. 'Uhm. Ik heet Ella. Jij heet Shawn toch?'. Mijn stem bibbert maar dat maakt me niks uit. Ik praat teminste met hem. 'Ja, dat ben ik.' Shawn grinnikt. Ik glimlach en weet eigenlijk niet wat ik moet doen. 'Mooie naam, Ella. En je hebt een leuk jurkje aan. Wil je misschien een keertje afspreken?'. Mijn gedachtes slaan op hol. Hij vind dat ik een leuk jurkje aanheb! WACHT. Vroeg hij me net mee uit? Volgens mij staat mijn mond wagenwijd open want als ik iets wil zeggen moet ik hem eerst dicht doen. 'Ja, lijkt me leuk.' . Ik verbaas mezelf steeds meer. Hoe kan ik normaal praten als freakin' Shawn Mendes me uitvraagd? Hij glimlacht lief en haalt zijn mobiel uit zijn zak. 'Wil je je nummer geven? Dan kan ik je een keer sms'en.' Oh-mijn-freaking-god. Shawn Mendes, mijn crush sinds de derde klas, vraagt me om mijn nummer. Als ik zijn mobiel aanpak raak ik zijn vinger voor een seconde aan en er gaat een siddering door me heen. Ik moet mijn nummer wel 3 keer opnieuw typen om te zorgen dat hij er goed instaat omdat ik zo erg tril. Als ik de mobiel teruggeef zie ik dat Connor naar me kijkt. Hij heeft de meest verbaasde blik in zijn ogen die ik ooit heb gezien. En ik snap het. Het ene moment zit ik nog te dagdromen over mijn crush en moet ik naar de wc, en het volgende moment sta ik met Shawn zijn mobiel in mijn handen. Ik probeer mijn lach in te houden en neem afscheid. 'Nou, bedankt voor je uitnodiging. Tot dan.' Ik glimlach nog een keer en loop achteruit. Shawn zwaait en draait zich om. Ik moet me inhouden om niet naar Connor toe te rénnen en keihard te gaan gillen. 'Kom, laten we naar huis gaan. Ik heb het wel gehad hier.' Ik trek hem mee aan zijn arm en sleur hem de deur uit. Als we buiten zijn heb ik pas door wat er net gebeurde. 'IK HEB SHAWN'S NUMMER!' Ik gil het gewoon uit. Connor geeft me een knuffel en moet keihard lachen. 'Ik dacht, waar blijft ze nou, en toen ik ging kijken zag ik je ineens met hem staan'. Hij veegt de tranen van zijn wangen. 'Wat was dat grappig zeg'. Ik heb door dat ik niet eens meer naar de wc hoef. Ik haal mijn mobiel uit mijn zak en sms Kathy. 

OMG SHAWN HEEFT MIJN NUMMER! X

Terwijl ik het lees, heb ik pas door dat dit niet mijn zoveelste droom over hem is. Dit is gewoon echt gebeurd! Ik heb zijn nummer! 

Ik schrik als ik mijn beltoon hoor. Connor kijkt me verbaasd aan en rukt mijn iPhone uit mijn handen. 'Girl, het is je boyfriend!' lacht hij. Ik verstijf en krijg mijn mobiel in mijn handen gedouwt. Ik heb een smsje van een onbekend nummer. Shawn.

Hey Ella, nu heb jij mijn nummer ook. Ik was vergeten om je het te geven. Al zin in onze date? x Shawn.

De enige woorden die ik zie zijn 'date' en 'x'. Verder maakt het me niks uit. Voordat ik het vergeet sla ik zijn nummer op en berg dan mijn iPhone op voordat ik in het rond spring. Connor springt met me mee maar loopt daarna door naar de fietsenstalling. Als ik mijn sleutels wil pakken voel ik mijn mobiel trillen

GOEDZOOOOOOOOOO! KIJK ZO DOE JE DAT! YOU GO GIRL! Xx :3 

Ik ben opgelucht dat Kathy blij voor me is. Ik had eigenlijlk gedacht dat ze niet zo enthousiast was. Maar ze weet hoe belangrijk dit voor me is. Snel haal ik mijn fiets van slot en rijd samen met Connor het verlaten schoolplein af. 

'Hey, El. Hoe was het..' probeert Jai aan me te vragen. Maar ik onderbreek hem. 'IK HEB SHAWN'S NUMMER!' Jai kijkt eerst verrast maar dan breekt er een glimlach door op zijn gezicht. 

'Wat geweldig! Hebben jullie al gepraat?'. Snel plof ik neer op de bank. Jai komt naast me zitten en zet het geluid van de tv zachter. 

'Ja! Ik moest dus naar de wc en toen wees Connor me de weg. Toen hoorde ik Shawn dus praten en ik keek naar hem. Hij zag me dus toen kwam hij naar me toe. Hij vroeg hoe ik heette en zei dat ik een mooie jurk had. En toen.... vroeg hij of ik een keer iets leuks wilde gaan doen!'. Ik kijk Jai ontzet aan. Het klinkt allemaal zo nep en zoals al mijn dromen. Maar deze keer is het echt. Jai geeft me een knuffel en houd me nog even vast. 'Goed gedaan, zusje. Samen een film kijken?' Ik knik. Ik nestel me nog wat dichter tegen zijn borst aan en voel zijn armen om me heen. 'Wat heb jij vanavond gedaan?'. Ik probeer naar hem te kijken maar zijn armen zitten te strak om me heen.

'Een beetje gamen. Louis en Kathy kwamen nog langs.' Verbaasd ga ik overeind zitten. Dat wist ik niet. 'Maar ze hadden toch een familiediner?'. Jai knikt maar schud dan zijn hoofd. 'Dat ging niet meer door. En toen was het al te laat om het te laten weten want het concert was al begonnen.' Ik haal mijn schouders op. Ja, dat is wel waar dan. 

'Was het gezellig?' Jai knikt. 'Jep, best wel. Maar ik ga slapen.' Hij drukt een kus op mijn wang en laat me dan alleen op de bank liggen.  

Ik wist niet dat je bij mij thuis was? Was het gezellig? x

Eigenlijk vind ik het een beetje raar. Ze heeft me niet gesms't of gebeld om te zeggen dat ze bij mij thuis was. En ze had het makkelijk in het sms'je kunnen zetten toen ik had gezegd dat ik Shawn's nummer had. Shawn. Mijn gedachten dwalen weer af. Wat zouden we gaan doen? Ik glimlach en sta op. Het is nog maar half 11 alleen morgen is er geen school maar ik wil wel een beetje optijd gaan slapen. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heey! Ik ben het, Silke :) Dit was weer een hoofdstuk van Ella. Ik vond het echt heel leuk om dit stuk te schrijven met Shawn, omdat..... ik weet niet haha. Gewoon. Aan de rechtse kant zie je Ella's jurkje en een video van Shawn waarin hij Say Something zingt! 

xx

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu