17

217 6 0
                                    

Natuurlijk heeft Jai weer sjans. Ik grinnik en schud mijn hoofd. Jai ziet het en kijkt me verbaasd aan. 'Wat? Ik doe toch niks.' Ik wuif het weg en focus me weer op Shawn. Hij heeft mijn hand vast en kijkt me lief aan. Als hij me een kusje geeft op mijn wang bloos ik en kijkt Jai me vertederd aan. Hij heeft door dat ik naar hem kijk en hij knipoogt naar me. Ik kijk hem vernietigend aan en trap hem ondertafel. Als de serveerster terugkomt met het drinken kijkt ze overdreven blij naar Jai. Ik rol met mijn ogen en kijk haar bitchie aan. Ze heeft het niet door maar als ik, in plaats van Jai, het water van het dienblad afhaal kijkt ze me bozig aan. 'Wat?', zeg ik brutaal. 'Niks hoor.' Mompelt ze en loopt weg. 'Wat een barbie was dat zeg.' Grinnik ik. Shawn's gezicht loopt rood aan en hij houd zijn hand voor zijn mond. Ook Kathy kijkt me aan. Maar in plaats van een lachende blik kijkt ze heel dankbaar. Ik weet wel dat ze onzeker is omdat het nu nog maar haar eerste relatie is, en daarom moet ik even alle bimbo's, die mijn broer proberen te versieren, opruimen. 'Nu heeft ze de kaarten niet meegenomen! Sjonge jonge zeg.', geïrriteerd sta ik op. Ik loop naar de bar en vraag om 4 menukaarten. De jongen aan wie ik het vraag kijkt me vriendelijk aan en maakt een grapje over de serveerster. Ik moet lachen en vraag hoe hij heet. 'Ik heet Matty. En jij?''Ik heet Ella. Leuk je te ontmoeten.' Ik schud zijn hand en wacht tot hij de kaarten heeft gepakt. Ik draai me om en kijk naar Shawn. Hij en Jai hebben een gesprek en Jai moet om hem lachen. Dan vangt hij mijn blik op en knipoogt. Ik werp hem een kushandje toe en draai me weer om. Ik pak de menukaarten aan. 'Dankjewel!' Matty maakt nog een grapje en knipoogt. Lachend neem ik afscheid en loop weer terug naar onze tafel.  Als ik weer op mijn plek zit deel ik de kaarten uit en vang Shawn's blik op. Waarom kijkt hij zo gekwetst? Ik heb toch helemaal niks gedaan?  Vragend trek ik mijn wenkbrauwen op maar hij kijkt weg. Oke, laat maar dan. 

Kathy en Jai bestellen allebei Spaghetti bolognese en Shawn zalm met aardappels en wortels. Ik heb geen idee wat ik moet nemen. Het probleem is, ik ben nogal een lastige eter. Maar uiteindelijk kies ik toch voor een pizza Hawaii. Ik pak Shawn's hand en kijk hem aan. Hij glimlacht naar me en neemt een slok water. Jai en Kathy zitten ondertussen wat te fluisteren en te grinniken. Lovebirds. Na tien minuten komt ons eten ,maar het is een andere serveerster. Ik grinnik en knipoog naar Jai. Hij kijkt me aan en rolt met zijn ogen. Kathy heeft het niet door want anders had ik niet naar hem geknipoogt. Ik wil haar niet kwetsen. Shawn neemt een hap van zijn zalm en bied mij ook een stuk aan. Wild schud ik mijn hoofd. Als er iets is waar ik niet van houd is het wel zalm. Tijdens het eten kletsen we gezellig over onze hobby's en over gênante baby-verhalen van Jai of van mij. Als we het over de ene dag gaan hebben dat ik Jai keihard had geslagen omdat hij me super erg liet schrikken, ga ik over op een ander onderwerp. 'Dus, misschien kunnen we hierna nog even naar de ijswinkel. Hier om de hoek zit echt de winkel met het lekkerste ijs ter wereld!' Ik neem nog een hapje pizza. Hij is al bijna op, net als het eten van Jai, Kathy en Shawn. Eigenlijk is Shawn de hele tijd wel stil geweest maar als je iets aan hem vroeg, vertelde hij best veel. Kathy heeft allerlei verhalen over Louis verteld, die we nog niet wisten en één daarvan was zo grappig, dat ik bijna mijn water over de tafel heb gespuugd. 

Na een kwartiertje staan we op en betalen we allemaal ons eigen eten. Shawn wilde eerst voor mij betalen maar dat liet ik niet toe. Hij doet al zoveel lieve dingen. Als we naar buiten lopen pak ik zijn hand en geef ik hem een kus. We staan stil en ik sla mijn armen om zijn nek. Alleen dit keer stopt hij en haalt hij mijn armen van zijn schouders af. Ik kijk hem verbaasd aan en wil net iets zeggen als Jai ons roept. 'Komen jullie nog? Of willen jullie elkaar liever afleberren dan een ijsje?' Ik hoor Kathy keihard lachen en ze pakt zijn hand. 'Wat is er?', mijn stem klinkt onzeker. Shawn haalt zijn schouders op en loopt door. 'We hebben het er een andere keer wel over.' Ik trek een moeilijk gezicht en sjok achter hem aan. Ineens heb ik geen zin meer in ijs of iets anders. Maar nu zijn we er toch al dus ik kan geen nee zeggen. Als Jai Kathy's ijsje besteld en Kathy wat op haar mobiel kijkt, neem ik Shawn apart. 'Wat is er? Waarom stopte je? Heb ik iets fout gedaan?' Hij kijkt me aan en zucht. 'Die jongen aan de bar en jij hadden het toch wel heel gezellig he?' Ik snap het niet. Maar dan valt het kwartje. Ik haal mijn hand door mijn haar en zucht. 'Lieverd, dat was niet zo bedoeld! Ik wilde gewoon aardig zijn. En ik heb hem verteld dat ik jou had! Het spijt me als ik je de verkeerde indruk heb gegeven.' Hij kijkt me lang aan maar drukt dan een kus op mijn lippen. 'Nee, sorry. Ik had je moeten vertrouwen.' Hij geeft me een knuffel en haalt dan zijn portemonnee uit zijn zak. 'En omdat ik eikel ben, betaal ik je ijsje' Ik lach en geef hem een duwtje. 'Je bent geen eikel, maar je mag wel mijn ijsje betalen!'

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

Hello :D 

Silke hier! Dit hoofdstuk was een beetje improviseren want ik had geen idee wat ik moest schrijven haha. Mijn ouders zitten de hele tijd te zeuren dat ik op moet schieten om naar bed te gaan maar ik schrijf lekker door haha.

Rechts zie je een GIF als Ella Shawn duwt en als ze moet lachen.

xSilke

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu