POV ELLA
Als ik de voordeur open hoor gaan, sprint ik mijn kamer uit en de trap af. Jai leunt met zijn deur tegen de deur en wrijft in zijn ogen. Als hij mij ziet, komt er een vlaag van opluchting op zijn gezicht. 'Is Kathy hier ook?' Ik schud met mijn hoofd en doe mijn armen over elkaar. 'Jij hebt me heel veel uit te leggen, broer! Hoe kun je Kathy zo pijn doen? Je was toch klaar met die goedkope trut? Of doe je het expres, om haar te kwetsen? Het valt me echt heel erg te...' Jai doet zijn hand voor mijn mond en maakt een 'sshhh' geluid. Verbaasd houd ik op met praten en kijk hem arrogant aan. 'Het was niet mijn bedoeling om Demi tegen te komen in de stad. We hadden helemaal niks afgesproken ofzo, ik zag haar gewoon. En omdat ze me de hele tijd probeert te bellen wilde ik even zeggen dat ze op moet houden met contact te zoeken omdat ik nu met Kathy ben. Kathy kwam gewoon op het foute moment binnen en ze rende al weg voordat ik het kon uitleggen.' Met deze woorden haalt hij zijn hand van mijn mond en kijkt me verdrietig aan. Ik zucht en kijk hem boos aan. 'Wat deed je in de stady anyway?' Jai haalt zijn schouders op. 'Ik was op zoek naar Kathy. Ze sms'te me dat jij met haar ging shoppen dus ik dacht, dan kan ik met ze mee.' Wat een sukkel is het toch ook. Ik schud mijn hoofd maar glimlach toch een beetje. 'Je moet NU meteen naar haar toe gaan en haar je excuses aanbieden! Of bel in ieder geval.' Jai kijkt een beetje vrolijker maar dan betrekt zijn gezicht. 'Ze neemt mij toch niet op. Mag ik met jou mobiel bellen?' Hij steekt zijn hand uit en met een zucht overhandig ik hem mijn iPhone. Meteen typt hij Kathy's nummer in en brengt de telefoon naar zijn oor. Om ze wat privacy te geven, sluip ik de gang uit en plof op de bank neer. Ik kan het niet laten om mee te luisteren.
'Nee Kath. Ik ben het'
..........
'Alsjeblieft luister nou even! Het was nooit mijn bedoeling!'
..........
'Nee natuurlijk niet! Ik heb nooit wat voor haar gevoeld.'
Ik hoor hoe zijn stem zachter word en als ik hem even later de trap hoor opgaan snap ik waarom. Hij wil even een goed gesprek houden en hij weet dat ik meeluister. Mijn gedachten worden naar Shawn getrokken. We hebben gisteravond nog gebeld en het was heel gezellig. Ik heb hem verteld dat ik best zenuwachtig ben om zijn ouders te ontmoeten maar hij stelde me gerust. Volgens hem zijn ze erg open en hebben een groot hart. De kans dat ze me niet mogen is erg klein zei hij. Ik zucht bij de herinnering en vlecht mijn vingers bij elkaar. Hij is zo lief! Laatst had hij nog een hele bos rozen voor de deur gelegd en hij had ook nog een liedje voor me gezongen toen we een paar weken hadden. Wat gerommel op de trap haalt me uit mijn gedachten en mijn blik valt op de deur. Na een paar seconden stormt Jai mijn kamer in. 'Ze heeft opgehangen!' Ik frons en draai me om. 'Hoe bedoel je? Opgehangen? Wat heb je gezegd?' Mijn stem klinkt nu dreigender en Jai schrikt. 'Ik heb niks gedaan. Het enige wat ik zei was dat ze stom was omdat ze dacht dat ik vreemd ging maar verder niks. En toen was ze ineens weg.' Ik kreun en laat mijn hoofd naar achter vallen. Wat een sukkel! Ik kijk hem aan met een 'Wat-heb-je-gedaan?' blik en rol met mijn ogen. 'Dat had je nou net niet moeten zeggen! Je had haar gelijk moeten geven en duizend keer je excuses aan moeten bieden. Nu kun je het wel schudden.' Voor ik het doorheb rolt er een traan uit Jai's oog en laat hij zijn schouders hangen. 'Hey, kom hier' Ik sta op en sla mijn armen om hem heen. Ik weet dat het dom is om zo te reageren terwijl het zijn schuld is, maar hij bedoelde het niet zo. 'Vanavond zal ik Kathy wel bellen, om te vragen of ze met mij wil praten.' Waarschijnlijk niet, maar ik geef Jai weer een beetje hoop. Hij zucht en wrijft in zijn ogen. 'Bedankt.' Met deze woorden loopt hij naar boven en even later hoor ik zijn deur dicht slaan.
Voor de derde keer hoor ik de voicemail overgaan en zucht. Kathy wil niet antwoorden op mijn sms'jes en ze neemt ook haar mobiel niet op. Bang dat het Jai weer is, denk ik. Het is goed om haar even met rust te laten en af te wachten op haar telefoontje. Ondertussen lak ik mijn nagels lichtroze en ga ik douchen. Als ik terugkom zit Jai op mijn bed en kijkt naar zijn handen. 'Wat is er?' zeg ik terwijl ik mijn pyjama aantrek. Hij kijkt op en haalt zijn hand door zijn haar. 'Ze heeft nog niet gebeld he?' Ik schud mijn hoofd en klop op zijn schouder. Hij glimlacht verloren en staat op. 'Dan ga ik maar weer.' Als hij aanstalte maakt om de deur uit te lopen pak ik zijn arm vast. 'Het komt wel goed. Laat haar maar even en push het vooral niet.' Hij glimlacht naar me en slaat zijn ogen neer. 'Ik had nooit mogen zeggen dat ze stom was.' Ik knik en laat zijn arm los. 'Nee, dat had je inderdaad niet moeten doen. Je moet wel weten dat je bij Kathy rustig aan moet doen. Dit is allemaal nieuw en dan moet je haar niet gaan beledigen.' Jai word rood en schud zijn hoofd. Met een zachte klik doe ik de deur dicht en pak mijn mobiel om Shawn te bellen. Nadat de toon drie keer is overgegaan neemt hij op. Met een glimlach laat ik me op bed vallen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hiii! Dit is Silke weer :D
Wat is Jai een sukkel he? hahahaha, hij is wel knap, dat wel.
Hier rechts zie je een plaatje van Ella met haar 'Wat-heb-je-gezegd?' gezicht hahaa.
Baaayy ^^ x Silke