18

223 8 1
                                    

POV KATHY

Oké, hoe happy ik nu ben in het leven? Ha, te blij om eerlijk te zijn. De afgelopen weken waren een paar van de mooiste van mijn leven. Ik kon het delen met iemand. Jai, om precies te zijn. Om samen met hem te zijn is net zo makkelijk als ademhalen. Ik doe er gen moeite voor. En ik mocht hem altijd al, maar ik had nooit gedacht dat ik hier zou eindigen. Mijn beste vriendins broer is mijn vriendje. En zij heeft ook een vriendje! Hoe cool is dat? 

Ella is natuurlijk superblij om bezet te zijn. Vooral omdat het Shawn is. Haar drie jaar lnage crush. En dan heb je mij, met mijn paar maandenlange crush voordat ik eindelijk in een relatie kwam. Ik snap eigenlijk niet wat ik zo stom vond aan verliefd zijn vroeger. Maar ik weet nu hoe het is om verliefd te zijn en ik weet ook dat ik vroeger nooit verliefd ben geweest. Ik denk dat ik dat gevoel wel herkend zou hebben. Hoewel... nee, just kidding. 

Het grappige is dat ik het nog steeds raar vind. Ik vind het nog steeds raar om samen met Jai hand in hand door de stad te lopen. Soms geeft hij me dan een kus en dan vraag ik me altijd af wat mensen denken. Hij zegt dat ik er niet op moet letten omdat die mensen dat ook niet doen.

Maar ik ben niet het type om de hele tijd door te brengen met mijn vriendje. Ik wil niet aan hem vastgeplakt zitten en nooit meer tijd hebben voor mijn vrienden. Daarom zie ik Jai opzich net zoveel als ik Ella zie. En oké, dat is misschien vaak. Maar toch...

Maar gelukkig heeft Jai ook nog vrienden haha. En Ella en ik vinden het super gezellig om met zijn tweeën wat leuks te doen. Zoals winkelen of logeren of dat soort meiden gedoe. Saaie dingen, zoals Jai en Louis het noemen.

Jai, Louis en Connor zijn allemaal dikke vrienden geworden om de één of andere reden. Van Jai en Louis wist ik het al, maar van Connor nog niet? Maar blijkbaar hebben jongens zo hun connecties. Maakt me toch niks uit. Als Jai er blij mee is ben ik ook blij. En ik heb altijd Ella nog. Ha!

Vandaag ben ik alleen. Jai ging weg ofzo? Geen idee waar hij heen ging. Iets goedmaken, zei hij toen ik ernaar vroeg. Zal wel dan?

Whatever. Vandaag is mijn winkeldagje met Ella. Zin in!

'Yoooowwzzz Ella! Ya ready?' vraag ik vrolijk. Ze lacht en knikt. 'Helemaal! Wat wil je hebben vandaag?' vraagt ze. Even nadenken. Wat heb ik nodig. Best wel beschamelijk eigenlijk. 'Laten we gewoon rondkijken oké? Ik denk dat ik wel vind wat ik nodig heb. Jij nog iets speciaals?' vraag ik aan Ella. 'Neu, ik zie wel of ik nog iets leuks zie,' zegt ze.

We stappen in de auto, die van mij, en ik rij naar het centrum. 'Zo handig dat jij een auto hebt hè,' zegt hij Ella tevreden. Ik grinnik. 'Geef maar toe. Jij bent gewoon ultra lui en wil niet fietsen,' zeg ik grijnzend. 'Oké, oké, betrapt! Maar het is nog steeds handig!' zegt ze ter verdediging. 'Das waar.' Ik lach en let op de weg. Ik blijf liever nog even leven.

Ik parkeer in de parkeer garage, waar gelukkig nog plek is. Het is wel zaterdag en het is altijd superdruk. 'Jij hebt ook altijd geluk,' zegt Ella. 'Nah, ik heb goede timing,' zeg ik lachent. 'Kan ook. Wat jij wilt meid. En nu meekomen want ik rondkijken!' zegt ze en ik loop achter haar aan.

Ella en ik hebben een aantel favoriete winkels hier en natuurlijk gaan we daar als eerste heen. Maar eigenlijk heb ik maar een paar nieuwe dingen nodig, en dat koop ik liever alleen.

'Wat vind je van dit?' vraagt Ella. Een fel gekleurd truitje met een soort vormpjes erop. 'Niet echt... mijn smaak,' zeg ik. Ze kijkt er nog eens goed na. 'Niet echt iets voor mij denk ik,' zegt ze en ze hang het terug. 'Hey, Ella, ik ga even nog naar een andere winkel waar ik heen moet,' zeg ik aarzelend. 'Welke dan?' vraagt ze. Ik zucht. 'Uhm... Victoria Secret,' zeg ik zacht. Ze giechelt. 'Ga maar. Ik zie je later wel oké? Doe er niet te lang over oké?' zegt ze nog steeds lachent. 'Zal ik doen. Tot zo,' zeg ik.

Ik vind het niet leuk om er heen te gaan, en daarom doe ik het ook maar een paar keer in het jaar. Het is nou niet dat ik elke maand nieuwe bh's nodig heb. Gosh, dat is echt beschamelijk. Gelukkig is Jai er niet vandaag.

Het is zo'n vijf minuten lopen. Vijf oersaaie en stille minuten. Nou ik ben stil. De mensen om me heen niet. Maar ik let er niet zo op. Mijn gedachten zitten thuis, in mijn kamer met mijn laptop en tv. Waar ik al best veel films heb gekeken samen met Jai en ook met Ella. Maar Ella en Jai nooit tegelijk gelukkig.

Ik sta voor de deur en aarzel. Ik wil niet naar binnen, maar het is ook raar als ik naar de winkel blijf staren en naar binnen ga. Ik zucht en loop naar binnen. 

Het is stil in de winkel. Er zijn niet veel mensen hierbinnen. Een vrouw en zo te zien haar dochter zijn zachtjes aan het kibbelen. Ik moet lachen om hoe het eruit ziet. Zo zag ik er vast ook uit met mijn moeder toen lol.

Er zijn een oudere man en vrouw rond de veertig ofzo. De man kijkt ongemakkelijk rond en de vrouw zoekt naar haar benogdheden, zoals ik het altijd noem hier. Verder zijn er nog een paar tienermeisjes en een koppel. 

De meisjes staan te kijken naar een soort sexy panty en ik kijk weg. Alsof ik het wil weten wat ze daarmee gaan doen. Het koppel staat een beetje te kletsen. 

Ik moet snel mijn spullen krijgen enzo want ik wil hier graag weg. Vooral met dit koppel in de buurt. Ze lijkt op mij. Ze heeft blond haar en is vrij lang, net als ik. En de jongen lijkt wel een beetje op Jai. Bruin haar, best gespierd. Ik lach om de overeenkomsten. Alsof ik ooit zou willen dat ik hier samen met Jai heen ging.

Ik loop snel langs het koppel naar het rek met bh's. Ik wil toch alleen maar witte en zwarte. Ik pak er snel een paar en nog een paar andere spullen. Niet belangrijke spullen waarvan niemand hoeft te weten.

Ik loop naar de kassa en langs het koppel, opnieuw. Ik zie het gezicht van het meisje vanuit mijn ooghoeken. O, kut. Het is Demi. Dat kind waar Jai eerst me op dates ging. Niet mijn meest favoriete persoon op de wereld om het zo maar te zeggen.

Ik leg mijn spullen op de balie en reken af. 'Bedankt en tot ziens,' zegt de mevrouw achter de kassa verveeld. Snap ik ook wel. 

Als ik wegloop bots ik tegen die jongen aan. 'Sorry,' mompel ik. 'Gaat wel,' zegt een bekende stem. Ik kijk op naar zijn gezicht? 'Jai?' zeg ik vragend. Het is Jai waar ik tegenop gebotst ben. En Jai die hier is met Demi. 

[Hey! Sorry voor de late update! School is weer begonnen enzo en ik heb het natuurlijk gelijk weer superdruk enzo. En by the way: volgende week heb ik vier proefwerken en vier SO's (schriftelijke overhoringen). Dus waarschijnlijk upload ik pas weer aan het einde van de week. ... ik haat mijn leven soms echt. FUCK THIS SHIT! Maar alleen school, jullie zijn aardig :3

Xx Jenna]

{by the way, als je je afvroeg, waarom Victoria's Secret. Nou, moet je je voorstellen dat je daar je vriendje tegenkomt met een ander meisje waar hij mee uitging en jij wist niet eens dat hij samen met haar afgesproken had! Deep, deep shit}

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu