48

148 6 0
                                    

POV ELLA

Terwijl Bruno me aan mijn haren vastheeft loopt Kathy op me af. In haar blik zit een seconde van aarzeling maar die vergaat snel. Een traan loopt over mijn wang en dan komen er zwarte beelden. Ik hoor de manier waarop Shawn naar me toe rent en dan voel ik mezelf omvallen. Het is te kort om te gillen maar ik zwaai wild met mijn handen. Dan wordt alles zwart en zweef ik in een oneindig gat.

Bezweet kom ik overeind en sla de dekens van me af. 'Jeetje.' Mompel ik in mezelf terwijl ik over mijn wangen wrijf. Volgens mij was deze droom echt, wat er in de aula gebeurde voordat ik tegen de tafel aan viel. Op de klok staat er dat het half drie is. Mijn ademhaling gaat snel en mijn haar zit tegen mijn voorhoofd geplakt. Mijn handel trillen terwijl ik Shawn's nummer intoets en zachtjes in mezelf praat. 'Het was een droom.. Het was een droom.' Met grote ogen druk ik de telefoon tegen mijn hoofd aan en laat de pieptoon mijn oren binnendringen. 'Ella?' Shawn's stem is zacht en kraakt een beetje. 'Shawn, ik had volgens mij een droom over het aula incident. En ik denk dat het zo gebeurde.' Het is even stil en dan kraakt zijn bed. 'Wat bedoel je?' Ik ben blij dat hij me niet afwijst en ik kruip weer onder de warme dekens. 'Ik had een droom. Kathy liep naar me toe terwijl ze haar hand boven haar hoofd had en Bruno had mijn haren vast.' Ik probeer mijn stem zacht te houden maar soms komen er een paar klanker wat harder uit. 'Oh, lieverd. Gaat alles wel goed?' Ik zucht en staar naar het plafond. 'Ja, hoor.' Zelfs ik hoor de aarzeling in mijn stem. 'El...' Onder de dekens knijp ik in mijn bovenbeen. 'Nee, eigenlijk niet.' Blij dat ik eerlijk ben, hoor ik Shawn zuchten. 'Wat is er dan?' Zijn stem maakt me rustig terwiljl ik precies vertel wat ik droomde. 'Het is gewoon zo raar en kut want ik had niet gedacht dat Kathy me écht zou slaan of in dit geval, een poging tot. Het is gewoon niet zoals zij is.' Blijkbaar praat ik een beetje hard want mijn deur gaat open en Jai loopt naar binnen. 'Wat is er aan de hand?' Sist hij naar me terwijl hij door zijn haar woelt. Ik hoor Shawn vragen wie dat is maar ik geef geen antwoord. 'Er is niks. Ga maar weer slapen, ik zal zachter doen.' In plaats van dat hij weggaat blijft hij staan en bestudeerd hij mijn gezicht. 'Met wie bel je?' Fluistert hij dan. Ik kom een beetje overeind en staar hem aan. 'Met Shawn. Maar ga nou maar.' Voordat ik het doorheb loopt Jai op me af, pakt mijn mobiel en drukt op het rode hoorntje. 'What the fuck, Jai? Ik was aan het bellen!' Verwoed steek ik mijn armen uit om mijn mobiel te pakken maar Jai houdt hem boven zijn hoofd. 'Geef terug!' Sis ik kwaad. Ik stomp hem in zijn buik waardoor hij zijn armen laat zak. 'Rustig maar, hoor.' Mompeld hij. 'Klootzak. Nu denkt hij dat ik ophing.' Meteen stuur ik Shawn een Whatsappje dat het Jai's schuld is en binnen een paar seconden krijg ik iets terug. Geeft niet. Wil je nog bellen? Ik bijt op de binnenkant van mijn wang. Nee, hoeft niet. Ik vertel morgen wel verder. Bedankt voor het luisteren, lieverd. Tot morgen en slaap lekker x. Ik krijg nog wat hartjes terug en leg mijn mobiel weer aan de lader. Dan kijk ik mijn grote broer nors aan. 'Wat?' Jai krijgt een gekwetste blik op zijn gezicht om mijn arrogante toon. 'Niks.. Ik vind... Het is gewoon raar, oké?' Hij zet een stap naar de deur maar ik steek mijn arm uit. 'Wat is raar?' Ik hou mijn hoofd schuin terwijl Jai die van hem schudt. 'Dat je Shawn eerder belt dan dat je met mij praat. Dat je hem boven mij kiest?' Een stekende pijn, die ik herken. 'Moet jij zeggen. Jij koos voor Kathy in plaats van voor je fucking eigen zus.' Fluister-schreeuw ik. Hij zucht en laat zijn armen langs zijn lichaam vallen. 'Dat was niet de bedoeling.' Probeert hij. Boos draai ik me om, ga weer liggen en sla de dekens over mijn hoofd heen. 'Had dat bedacht voordat je me alleen liet zitten of voordat Kathy me op mijn bek wilde slaan.' Mompel ik, net hoorbaar. Weer een zucht. 'Weet je, laat maar. Ik dacht dat je weer een beetje tot zinnen was gekomen maar dit slaat echt nergens op.' Langzaam tel ik tot tien terwijl Jai doorraast. 'JIj denkt dat iedereen zijn excuses aan jou moet aanbieden terwijl jij meestal 80 procent van alle problemen bent.' Adem in, adem uit, adem in, Jai hou je bek, adem uit. 'Dit,' en ik weet dat hij zijn armen heen en weer beweegt, 'is jou schuld.' Als ik er na een stilte niet op reageer hoor ik hem weglopen en laat ik me zuchtend op mijn rug vallen.

'Lieverd, je ziet er geweldig uit.' Grinnikt Shawn als ik de volgende dag met wallen, een joggingbroek en een chagerijnige kop de autodeur opendoe. 'Bedankt.' Mompel ik terwijl ik hem een kus geef. 'Niet goed geslapen?' Ik schud mijn hoofd en kijk uit het raampje. 'Jai kwam nog mijn kamer in maar ik ben er niet op ingegaan. Hij had het erover dat het mijn schuld was en dat ik altijd het probleem was.' Ik voel Shawn's warme hand over die van mij en glimlach in mezelf. 'Dat is niet waar.' Langzaam haal ik mijn schouders op en zie hoe we de parkeerplaats van school binnenkomen. 'Ik weet het niet. Het zal wel. Bedankt voor het rijden.' Ik zoen hem en stap uit. Er zijn twee dingen die me het eerste opvallen. Kathy staat een beetje afzijdig van het groepje en... Connor en Andy zijn aan het zoenen! Mijn mondhoeken gaan automatisch omhoog en ik laat mijn hoofd hanger. Het ziet er waarschijnlijk raar uit als ik ineens helemaal sta te glimlachen dus loop ik snel door. Als ik langs Kathy kom zie ik dat er een paar mensen mijn kant op kijken en staar ik automatisch naar de deuren, met een arrogante blik op mijn gezicht. 'Mooie outfit, loser.' Hoor ik Merel roepen. Als antwoord steek ik, zonder te kijken, mijn middelvinger op en hoor ik haar snuiven. Die bitch pak ik nog wel...

'Pfieuw, eindelijk pauze.' Zuchtend laat ik mezelf op het muurtje zakken en kijk stiekem naar Andy en Connor die elkaars handen vast hebben. We zitten met zijn drieën buiten en natuurlijk moeten Kathy en haar 'vrienden' daar ook bij staan. Louis en Alex staan wat dichter bij elkaar, wat me opvalt. Zou hij het verteld hebben? Of doen ze gewoon nu wat closer naar elkaar, zonder dat iemand het doorheeft? Als ik Merel en Bruno naar me zie kijken staar ik in hun ogen. Kom maar op, sukkels. Ik ben niet bang, zeg wat je te zeggen hebt. En natuurlijk is Merel de eerste die haar mond opentret. 'Waar kijk je naar, trut? Je kijk alsof je iets heel vies ziet' Langzaam sta ik op, ik zie Kathy angstig toekijken maar het maakt me niet uit. 'Ik kijk alleen naar jou.' Ik hoor Andy en Connor gniffelen en ik probeer mijn mondhoeken omlaag te houden. 'Pardon?' Dreigend komt ze op me af en ik zet mijn handen in mijn zij. 'Ik zei, dat ik alleen naar jou kijk.' Haar gezicht is priceless. 'Ja, dat hoorde ik wel hoor.' Ik kijk haar arrogant aan. 'Nou, wat is dan het probleem?' Ze haalt een hand door haar haar, ze weet duidelijk niet wat ze moet zeggen. 'Je moet niet zo kijken.' Wat een dom antwoord. 'Of wil je soms wat klappen? Moet Bruno je weer even pakken? Of zal Kathy je een paar meppen verkopen?' Ik druk mijn kaken op elkaar en hou mijn handen achter mijn rug. Ik staar naar haar voeten en haal mijn rechter mondhoek omhoog. 'Nee.' Is mijn korte antwoord. Ik hoor het hele groepje lachen maar ik vertrek niet. Weer staar ik haar aan. 'Nou, waar kijk je naar?' Snauwt ze me af. Ik lach arrogant naar haar. 'In ieder geval niet naar jou vriendje dat je gedumpt heeft tijdens het schoolfeest. Of te wel, mijn broer.' Even gaat mijn blik naar Kathy die geschrokken een stap acteruit zet. Ja, meisje. Dit wist je niet hè? Merel's ogen spugen vuur en ze zet een paar stappen naar voren. 'Je gaat er aan bitch. Wie heeft dit je verteld?' Ik haal mijn schouders op. 'Jai zelf, neem ik aan. HIj vertelde erbij hoe grappig hij het vond om je te dumpen en hoe ziek hij van je was.' Mijn bitchie kant komt weer naar voren maar ik kan er niks aan doen. Karma is a bitch. 'We hebben gelachen en hij zei nog dat hij blij was dat hij van je af is. Maarja, nu is Bruno de lul.' Als Bruno een paar stappen naar voren zet recht ik mijn rug. 'Ja, sla dan. Doe dan weer zo kinderachtig als de vorige keer. Zo veel tegen 1. En dan ook nog is mijn vriendje vasthouden, hè losers.' Ik wijs naar Thomas en Mike die zich verschuilen achter Joyce en die blonde. 'Klootzakken.' Zeg ik en laat mijn handen naast me vallen. 'Nu ga je eraan.' Als Merel uithaalt hoor ik ineens een bekende stem. 'STOP HIERMEE.' Kathy staat ineens voor me en houdt haar handen voor Merel. 'Hou hiermee op.' Merel, ik en Bruno staren verbaasd naar haar roodaangelopen gezicht. 'Laat elkaar met rust.' En met die woorden loopt ze weg en laat ze ons verbouwereerd achter. Ik glimlach nog een keer nep naar Merel en loop dan terug naar Connor en Andy die me geamuseerd aankijken. 

-----------------------------------------------------------------------------------

Heyo.

Silke hier! 

Jenna is een week naar Engeland en ze is vrijdag pas terug dus ik denk dat het een tijdje duurt voor er weer een update komt. Sorry!

Hiernaast een plaatje van Ella als ze naar de grond staart terwijl Merel tegen haar praat.

x Silke

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu