23

221 3 1
                                    

POV ELLA

Met een knuffel trekt Connor me zijn huis in. Vandaag gaan we logeren en we hadden al wat eerder afgesproken. Met een glimlach zoen ik hem op zijn wang en doe daarna mijn jas uit. 'Wat gaan we eigenlijk doen vanavond?' Ik kijk vragend naar Connor maar hij haalt zijn schouders op. 'Geen idee. Gewoon een avondje lekker niksen.' Ik knik goedkeurend en volg Connor naar zijn kamer die ik ondertussen uit mijn hoofd ken. Kathy heeft nog niet gereageerd op mijn sms'je waarin ik heb gevraagd hoe het met haar gaat. De rest van de week was ze nogal afwezig en bemoeide zich met niemand. Het doet me pijn om haar zo te zien. Ik weet dat Jai een eikel is soms maar daar hoeft hij Kathy niet bij te betrekken. Jai was de rest van de week nogal chagerijnig en besteedde zijn tijd in de sportschool. Hij gaat daar niet normaal veel naartoe en komt dan super laat weer thuis. Volgens mij zit hij dan in een café of spreekt hij ergens af met Louis omdat Kathy Louis heeft verboden om Jai nog bij hen thuis te laten. Ik spring zo'n beetje op Connor's bed en kijk hem dan stiekem aan. 'Dus, hoe is het met jou en Andy? Ik hoorde van Louis dat jullie diehard wilde zoenen?' Ik barst uit van het lachen en krijg daarna een kussen tegen mijn hoofd. Connor kijkt me met een rood hoofd aan en slaat dan zijn armen om zijn benen. Ik kruip naar hem toe en sla mijn arm om hem heen. 'Geef antwoord Connor! Ik ga je heus niet uitlachen hoor. Ik liep ook de hele tijd tegen jou te bitchen over Shawn.' Door zijn naam uit te spreken voel ik de vlinders in mijn buik groeien maar ik druk ze weg. Het gaat nu niet over mij, maar over Connor. Hij zucht en kijkt me dan schuldig aan. 'Oke, ik vind haar leuk. Ik vind Andy leuk oke!?' Ik klap in mijn handen en sta op. 'Wat leuk! Nu kan ik jullie gaan koppelen! Trouwens, ik heb haar nummer.' Bij de laatste zin tilt Connor met een ruk zijn hoofd op en kijkt me verbaasd aan. 'Hoe kom je daar nou weer aan?' Vraagt hij onzeker. Ik haal mijn schouders op en probeer het me weer voor de dag te halen. We hadden een of andere sportmiddag en toen zat Andy bij mij in het groepje, ze was wel aardig dus vroeg ik haar nummer om af te spreken. Daarna hebben we nog een paar keer gepraat maar niet meer afgesproken. Als ik dat aan Connor vertel beginnen zijn wangen te kleuren en komt hij voor me staan. 'Mag ik alsjeblieft haar nummer? Ik zeg wel dat ik nog iets moest vragen over les ofzo.' Die grote puppyogen kan ik niet weerstaan dus ik pak lachend mijn mobiel. Als hij het nummer heeft opgetyped sta ik op. 'Zullen we iets gaan eten? Ik heb nogal honger.' Ik krijg geen antwoord omdat hij zo bezig is met zijn mobiel. Om hem te pesten pak ik het ding uit zijn handen en ren er keihard de trap mee af. Voor een paar seconden is het stil boven maar dan hoor ik hem achter me aan rennen. Snel schiet ik de keuken in en ga achter de eettafel staan. 'Je krijgt hem terug als je iets te eten geeft.' Ik zwaai met het ding voor zijn ogen wat hem juist meer geïrriteerd maakt. Het is een soort kat en muis spelletje want als hij naar links gaat, ga ik naar rechts. Uiteindelijk geeft hij het op en doet zijn handen in de lucht. 'Oke, ik bestel wel een pizza.' Ik geef een vreugdekreet en werp hem een kushandje toe. Ik schuif zijn mobiel over de tafel naar zijn kant en geef hem een waarschuwende blik. 'Eerst pizza bestellen!' Connor geeft me de hou-maar-gwoon-je-mond-want-ik-heb-nu-even-geen-zin-in-grapjes blik en toetst het nummer van de pizzaria in. Tevreden ga ik op de bank zitten en steek mijn tong uit. Als Connor ophangt kijkt hij me hoofdschuddend aan. 'Jij bent echt een bitch weetjedat?' Ik knik en knip voor de grap met mijn vingers. 'En nu wil ik graag een cola.' Connor tikt met zijn wijsvinger naar zijn hoofd en kijk scheel. Ik houd mijn hoofd schuin en moet lachen. 'Het was een grapje, lieverd.' Hij knikt en loopt naar de bank toe. Als hij voorstelt om een film te kijken tot de pizza er is, knik ik en laat me verder onderuitzakken.

'Ik ben thuis!' Met een enorme knal doe ik de deur dicht en laat mijn logeertas op de grond vallen. Geen antwoord. Jai is vast in de sportschool en mijn ouders zijn gewoon werken. Ik krijg wel antwoord van de telefoon die overgaat. Ik haast me ernaar toe en druk op het groene hoorntje. 'Met Ella'. Ik hoor een kuchje aan de andere kant van de lijn, een zucht en dan een stem. 'Met Demi.' Ik frons mijn wenkbrauwen. 'Welke Demi?' Een kreun komt vanaf de andere kant. 'Met Demi Vergouwen natuurlijk.' Ik snuif en probeer dan zo kattig mogelijk te praten. 'Wat is er?''Jij bent toch het zusje van Jai? Is Jai trouwens?' Wat moet zij met Jai? Als ze hem wil versieren kan ze maar beter weggaan, want daar ben ik niet van gediend. 'Ja en nee. Waarom moet je Jai hebben?' Weer een zucht. 'Ik wil iets vragen.' Haar zeurderige stem laat iets binnenin mij knappen. 'Weetje wat jij bent? Jij bent een achterbaks rotkind dat denkt dat ze iedereen kan krijgen, wanneer ze maar wiil en als ze maar wil. Maar dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Jai heeft een vriendin meid, en hij als hij die niet had hoeft hij zeker niet zo'n barbie pop trut als jij. Hij heeft een voorkeur aan lieve, knappe meisjes, die zichzelf kunnen zijn maar dat ben jij dus niet. Ik zou maar niet meer bellen als ik jou was want dan zijn de poppen aan het dansen bij mij.' Ik haal diep adem en veeg mijn lokken uit mijn gezicht. Voor ze de kans krijgt om nog iets te zeggen smijt ik de hoorn erop en kijk recht in het gezicht van Jai. 

......................................................................................................

Hello! Silke hier. 

Als eerste wil ik je/jullie bedanken voor het lezen! We hebben nou al bijna 400 reads en dat is al super veel in verband met hoelang we dit verhaal er al op hebben staan. 

Als tweede wil ik reclame maken HAHA, ja ik zeg het gewoon. Ik wil graag reclame maken voor de twee nieuwe boeken die Jenna en ik gaan uploaden over een tijdje! Die van mij heet Forget About It, en ik weet eigenlijk niet hoe die van haar heet, want ze verteld er niks over HE JENNA. Maar whatever. Het zou geweldig zijn als jullie onze pagina in de gate willen houden en dan als ze online staan, ze willen lezen. 

Silke's (mijn) account: SilkeBruijns

Jenna's account : Jenna_vdsteenx 

Fijn weekend iedereen! x

P.S. Hiernaast zie je een gif van Ella als ze Connor lachend aankijkt :D 

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu