35

182 5 2
                                    

POV KATHY

'Lou... je moet het wel vertellen aan hem,' zeg ik tegen hem. Hij kijkt ongemakkelijk en schudt zijn hoofd.

'Ik weet niet of ik dat wel durf,' zegt hij verlegen en hij kijkt de kantine rond. Het is maandag en we moesten weer naar school. En nu is het dus pauze en ben ik Louis aan het overhalen om gewoon eerlijk tegen Connor te zeggen dat hij verliefd is en een vriend heeft, maar hij durft het niet.

'Oké Louis, stel. Stel dat het in een andere wereld raar zou zijn om "uit de kast te koment". Stel dat mensen er hier net zo over zouden moeten denken? Is het niet veel logischer dan?' vraag ik en hij haalt zijn schouders op. Het is veel logischer. Waarom zou je niet gewoon uit mogen komen voor je seksualiteit en gewoon jezelf mogen zijn? Waarom is het nog steeds een taboe? 

'Schaam je je soms voor Alex?' vraag ik ben een opgetrokken wenkbrouw en hij schudt zijn hoofd.

'Nee! Helemaal niet! Ik ben alleen bang dat Connor me vol afschuw aankijkt, een meter opschuift en het aan iedereen vertelt.' Ik laat mijn wenkbrouw zakken en denk even naar voordat ik antwoord geef.

'Maar misschien moet het je niks uitmaken Lou. Misschien moet je gewoon als een soort diva door de gangen lopen en denken: Look at how many fucks I give. NONE hahaha suckerzz. Misschien is dat wel veel beter. Je weet dat pesters graag afgaan op mensen die zich iets aantrekken van wat anderen zeggen. Maar dat deed ik ook niet van Ella en die zei dat ik eigenlijk niets te maken mocht hebben met Jai en kijk waar ik nu ben!' zeg ik en ik laat hem mijn ring voor de duizendste keer zien.

'Maar stel dat hij zijn ego en zijn image belangrijker vindt dan ik?' vraagt hij en ik haal mijn schouders op.

'Dan is hij het niet waar Lou. Als hij je echt leuk vindt maakt het hem niks uit wat zijn vrienden ervan vinden en als zijn vrienden echte vrienden zijn zullen ze hem steunen. Zo zit het nou eenmaal. Ella is toch een super goede vriendin?' vraag ik en hij knikt. 'En ging zij een meter bij jou wegschuiven of het aan iedereen vertellen toen jij dat aan haar vertelde?' vraag ik en hij schudt zijn hoofd.

'Dat betekent dat zij een goede vriendin is en dat je haar kan vertrouwen en nee ik tel niet mee als een goede vriendin. Ik ben je zus. Ik tel als familie en familie steunt elkaar altijd.' Hij glimlacht naar me en ik glimlach terug.

'Moet ik je helpen met vertellen?' vraag ik en hij schudt zijn hoofd.

'Ik probeer het zelf te doen. Ik moet leren om het zelf te doen,' zegt hij en ik grijns. Ik wist wel dat hij dat zou zeggen. Jongens en hun gevoel voor eer.

Voordat ik er verder over kan praten ploft Ella met een zucht naast me neer en kijkt ze me aan.

'Hey Ells! Waar kom jij nou weer vandaan?' vraag ik verbaasd. 

'Beetje bij Shawn enzo,' zegt ze om zich heenkijkend. Ze ziet er afgeleid uit.

'Ella, wat is er?' vraag ik en ze kijkt weer naar mij.

'Niks? Hoezo?' vraagt ze verbaasd en ze zet van die grote onschuldige ogen op. Ik heb het gevoel dat ik er maar niet over door moet zeuren en het hierbij moet laten zitten.

'Ow niks... je lijkt een beetje afgeleid,' zeg ik en ze antwoord niet. Ze drinkt van haar milkshake en kijkt nog steeds om zich heen. Ik snap het niet maar ja...

Ze merkt het niet eens als Connor naast Louis gaat zitten en hallo zegt. Ze mompeld iets vaags en staat op. Als ze dan wegloopt kijke we haar verbaasd aan voordat ik me weer focus op Connor.

'Hey Connor! Wazzup?' vraag ik en ik kijk heel even nadrukkelijk naar Louis voordat ik weer naar Connor kijk.

'Ik weet niet...' zegt hij en hij staart naar de andere kant van de aula. Ik draai me om, om te zien waar hij naar staart en zie Andy zitten naast haar vriendinnen. Ze lacht om een grapje dat waarschijnlijk gemaakt is door één van haar vriendinnen.

'Oh, ik snap het al,' grinnik ik en Connor bloost.

'Niet grappig,' zegt hij en ik moet lachen om zijn toon.

'Eigenlijk wel... maar wat zie je eigenlijk in haar? Is ze geen vijfde jaars ofzo?' vraag ik en ik grijns.

'Nou.... gewoon... ze is zo lief als ze lacht en haar stem brengt me gewoon tot rust en ze is super mooi en grappig en gewoon... alles...' Hij zucht en ik moet giechelen.

'Nou... volgens mij is hier iemand tot over zijn oren verliefd hè Lou?' zeg ik en Louis grinnikt.

'Niet grappig Lou, jij hebt niet eens een vriendin,' zegt hij en hij geeft hem een elleboog stoot.

'Nee, dat klopt. Maar ik ben wel verliefd...' zegt Louis aarzelend en ik knik heel lichtjes naar hem. Hij ziet eruit alsof hij een beetje meer zelfvertrouwen heeft en hij weet dat ik voor hem op kom als het mis gaat.

'Oeeeee, wie dan?' vraagt Connor en Louis draait zich om. 

Hij wijst naar iemand en ik volg zijn vinger. Hij wijst naar Alex en even vangt Alex mijn blik. Ik glimlach naar hem en hij glimlacht even terug.

'Hij, met dat blonde haar,' zegt Louis en Connor knippert met zijn ogen.

'Wacht... als in een... gast? Een jongen?' vraagt hij langzaam en Louis knikt. Hij kijkt gespannen en Connor lijkt even niks te kunnen bedenken om te kunnen zeggen.

'Oh, oké. Mij maakt het niks uit hoor, maar... Alex? Je weet dat hij een van de populairste jongens van de school is hè,' zegt hij en Louis kijkt bedenkelijk.

'Ze zijn al samen,' fluister ik naar Connor.

'Oh! Ohh, laat dan maar zitten. Maar ey, leuk voor je man. Maar dan mag je mij nu wel helpen met Andy,' zegt Connor en hij slaat Louis op zijn schouder. Louis blaast zijn adem uit die hij inhield en hij lacht even kort.

'Dus je haat me niet?' vraagt hij zachtjes en Connor lacht.

'Nee! Natuurlijk niet! Waarom zou ik? Het is niet alsof je mij nu geslagen hebt ofzo. Of dat je iets heel ergs gedaan hebt? Je bent neem ik aan toch nog gewoon die stomme Louis die van die stomme grapjes maakt? Die idioot die ik één van mijn beste vrienden noem?' zegt hij en ik lach. Typisch Connor om zoiets te zeggen. Louis lacht ook en even geven ze elkaar zo'n knuffel die mannen elkaar altijd geven. Wat ik nooit snap, maar ja.

'Maar jullie moeten me eigenlijk helpen met Andy, oké?' vraagt Connor en wij knikken.

'Dus ik wil haar eigenlijk uitvragen, maar ik weet niet hoe en ik weet niet wat ik ga doen,' zegt hij en Louis haakt gelijk maar af. Ik daarintegen belsuit om Connor wel te helpen aangezien ik dat wel leuk vind om te doen.

'Oké, vertel eerst eens waar ze van houdt en wat voor karakter ze heeft. Is ze heel meisjes-achtig, of meer half meisje half jongen-achtig, en dat soort dingen?' vraag ik en Connor begint te vertellen.

'Oké... nou ze is zoiezo geen heel erg meisje-meisje. Niet van de rokjes enzo. Maar ook niet te veel naar de jongens kant. Meer zoals Ella. Alleen houdt ze niet van luide muziek en ze doet altijd haar eigen ding. Ze is heel zelfstandig.' En zo gaat het maar door. Maar ik denk dat ik wel weet waar ik hem mee kan helpen.

'Oké, dus ten eerste, je moet haar de ruimte geven om dingen zelf te beslissen. De meeste meisjes haten het als ze niks meer zelf mogen beslissen in een relatie. Ook moet je het langzaamaan doen met haar. Je weet niet of ze al klaar is voor een relatie en dus niet gelijk zoenen ofzo. Gewoon iets leuks doen en dan kijken of ze op het einde doei zegt, of dat ze wilt dat je haar naar huis loopt, of dat ze je een kusje op je wang geeft, of dat soort dingen. Maar ik kan je alleen helpen hè, ik ga niks voor je doen, je moet het echt zelf doen. Oh, nog iets wat meisjes leuk vinden aan jongens: dat ze origineel zij-' Ik hoor geschreeuw komen uit een andere gang en ik sta op.

'Ik ben zo terug!' zeg ik en ik ren snel toe waar het geluid vandaan kwam. Het klonk alsof er een kat vermoord werd ofzo, maar ik denk niet dat dat het geval was.

Het komt uit het muziek lokaal en ik ren naar binnen. Ik ben de eerste die erop af is gekomen en er zijn ook nog geen leraren. Alleen een meisje met blond haar dat op de grond ligt met een bloedende neus en een meisje met bruine haren die helemaal door de war zitten. 

'Ella?' vraag ik verbaasd en dan schopt Ella tegen het blonde meisje haar zij aan. Oh jee.

*.*.*.*.

O jee.

GIF aan de zijkant van Kathy als ze Ella ziet

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu