POV ELLA
Ik ren bijna terug naar huis. Jai zit op mijn hielen maar het maakt me niet uit dat hij me niet bij kan houden. Hoe kunnen ze? Gewoon afspreken zonder dat ze het mij laten weten en dan keihard in mijn gezicht liegen. Fijn hoor, ik had net de beste avond van mijn leven, moet die bitch het weer verpesten. 'Ella, wacht nou is even! Zo kunnen we toch niet praten.', roept Jai achter me. Zijn onschuldige stem maakt me juist bozer en ik ruk mijn sleutels uit mijn zak als we bij ons huis aangekomen zijn. Ik voel Jai's armen om me heen maar boos ruk ik me los. Pas als mijn zicht wazig word besef ik dat ik keihard aan het huilen ben. Als Jai mijn pols durft vast te pakken draai ik me om. 'Wat is jouw probleem?', ik roep het gewoon uit. Alle woede stroomt uit me en ik kan het niet stoppen. Met grote ogen kijkt Jai me aan en strekt zijn arm uit om de tranen van mijn wangen te halen. Daar heb ik dus echt geen zin in. Met een woest gebaar trek ik mijn hoofd terug en ren ik zo snel als ik kan de trap op. Als ik op mijn kamer ben sla ik de deur dicht en doe hem meteen op slot.
Ik kijk in de spiegel. Mijn wangen zijn rood van de koude wind en mijn wangen zijn nat van de tranen. Ik weet niet waarom ik precies boos ben. Ohja, mijn beste vriendin sinds eeuwig zit altijd te zeiken dat ze nooit verliefd is en dat het gezeik is, maar zit dan wel bijna te bekken met mijn bloedeigen broer. Wat een rotkind is dat zeg. Ik breng mijn handen naar mijn hoofd en sluit mijn ogen. Mijn hoofd draait en ik moet even gaan zitten. Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik laat me achterover op mijn bed vallen en zucht diep. Zachte voetstappen klinken op de gang en na een paar seconden klopt er iemand op mijn deur. 'El, ik weet niet waarom je zo boos bent. Er is helemaal niks gebeurd en als jij niet was gekomen was er ook niks gebeurd. We zijn gewoon vrienden net zoals jij en Connor.' Jai probeert me te kalmeren maar het heeft geen effect. Ik schiet overeind. Connor! Ik moest hem meteen bellen als ik thuis was gekomen. Hij wilde alles weten over mijn date.
Shawn. Kut. Wat moet ik tegen hem zeggen?
Als Jai het lef heeft om nog een keer op mijn deur te kloppen hou ik het niet meer. Voor ik het weet zijn de woorden al uit mijn mond. 'Rot nou is op man! Zie je niet dat ik dan niet wil praten? Je hebt me gewoon voorgelogen met je domme verhaaltjes over dat jij en Kathy gewoon vrienden zijn. Volgens mij hebben jullie, toen ik naar het concert was gegaan, ook gewoon gezoend en weet ik veel wat. Jullie zijn mijn beste vrienden, buiten Connor en Louis dan en jullie hebben me gewoon laten vallen. Weet je wat het is Jai? Jullie hadden me ook gewoon kunnen vertellen dat jullie ging afspreken of dat jullie naar het park gingen om geen reden, maar dat hebben jullie ook niet gedaan. Vind je het gek dat ik dan boos word als jullie ineens super dicht bij elkaar staan bij een godverdomme rivier!'. Terwijl ik het zeg rollen de tranen weer over mijn wangen en hoor ik gerommel aan de deur. Shit, Jai heeft ook een sleutel. Ik probeer nog naar de deur toe te lopen om hem dicht te houden, maar hij heeft hem al opengedaan. Als hij ziet hoe boos ik eruitzie schrikt hij. Mijn handen hangen langs mijn lichaam en ik heb ze tot vuisten geknepen. Hij probeert naar me toe te lopen maar ik schud mijn hoofd. 'Laat me met rust. Ik heb je wel genoeg gezien voor vanavond.' Ineens rolt er ook een traan over de wangen van Jai. Ik frons mijn wenkbrauwen maar draai me toch om. 'Alsjeblieft El, laat me nou even...''Ik zei, rot op!'. Het komt er gemener uit dan het moest, maar anders gaat hij niet weg. 'Je weet dat Kathy nooit zoiets zou doen bij je. Je moet haar gewoon vertrouwen en ons vrienden laten zijn.' Ik rol met mijn ogen en loop naar Jai toe. Hij heeft zijn samengevouwen en kijkt me aan. Zijn gezicht staat verdrietig maar zijn ogen hebben geen enkele emotie. Ik weet niet wat ik moet zeggen maar wel wat ik moet doen. Ik doe nog een stap dichter naar hem toe en duw hem richting de deur. 'Oprotten Jai.' Eindelijk geeft hij toe en verlaat mijn kamer. Ik sla de deur dicht en leun er dan met mijn rug tegen. Wat een zooi is dit. Mijn mobiel trilt in mijn zak en ik pak hem eruit. Kathy's naam staat op mijn scherm maar ik druk haar weg. Al was het Koningin Beatrix nam ik nog niet op. Ik heb even geen behoefte om te praten. En voor de zoveelste keer deze avond rollen de tranen over mijn wangen.
Met knallende koppijn doe ik mijn ogen open. Het is al half 12 in de ochtend. Ik lig op mijn bed zonder deken en met kleren aan. Gisteravond ben ik gewoon op bed gaan liggen zonder mijn pyjama aan te doen of mijn make-up eraf te halen. Ik zie er echt niet uit volgens mij maar dat maakt me niks uit. Hoe erger ik eruitzie, hoe minder mensen tegen me durven te praten. Beneden hoor ik iemand rommelen met glazen dus ik denk dat het mama is die het ontbijt maakt. Ik sta op en voel meteen mijn hoofd bonken. Voor de zekerheid check ik nog even of ik nog berichtjes gehad en pak mijn mobiel. Connor heeft gebeld en Shawn heeft me een sms gestuurd.
Hey, gaat alles goed? Hoe is het afgelopen met Kathy? We kunnen vandaag afspreken als je wilt. x
Ik glimlach en antwoord dat hij rond drie uur kan komen. Daarna slof ik zo langzaam mogelijk naar beneden. De hele tijd blijf ik naar mijn voeten staren en zucht ik diep. 'Hey', Jai kijkt me hoopvol aan. Heeft geen zin vriend, ik ben vandaag niet te pruimen. Ik geef hem een dodelijke blik en pak een banaan van de fruitschaal. 'Ga je nou de hele tijd boos kijken en me negeren? Lekker kinderachtig.' Ik draai mijn rug naar hem toe en pel mijn banaan af. Als hij weer wat wil zeggen sta ik op en loop richting de huiskamer. Helaas volgt hij me en blijft me aanstaren terwijl ik een hap neem. Ik rol met mijn ogen en kijk arrogant terug. 'Je zei gister wel gemene dingen tegen Kathy.' Kan hij nou nooit even zn bek houden? Als ik niks terug zeg draait hij zich weer om en loopt terug naar de keuken. 'Klootzak', mompel ik binnensmonds. 'Weetje, Kathy zou nooit zoiets doen en anders zou ze het wel vertellen.' Met een klap sla ik de huiskamer deur dicht en stamp naar de badkamer. Hopelijk frist een douche me op.
----------------------------------------------------------------------------
Heyy! Silke hier.
Hopelijk vonden jullie het hoofdstuk een beetje leuk want er gebeurde niet echt veel haha. Rechts zie je een gif van Ella die huilt. Ik kon niet echt een goed plaatje vinden waar ze heel boos keek, en anders was het wel heel overdreven, dus heb ik maar een huilplaatje gezocht.
x Silke