16

244 6 3
                                    

POV KATHY

Ik kan gewoon niet geloven dat alles nu goed is! Ella heeft mij niet vermoord en is eigenlijk volgens mij best wel blij voor me. En ik zat ergens op een wolkje in de zevende hemel. Deze vakantie was eigenlijk veel te snel voorbij.

Maar vandaag was Jai dus bij mij. Nog een voordeel dat we elkaar al kenden: we hoefden elkaar niet aan onze ouders voor te stellen. Ik was best opgelucht. Ouder ontmoetingen zijn altijd zo awkward. 

Toen Jai hier kwam ging mijn vader net weg, naar zijn werk. Hij werkt tegenwoordig veel in de avond, dus ik zie hem niet zo vaak meer. Maar en elk geval, Jai en mijn vader kunne erg goed met elkaar opschieten. En Lou, die weet het nog niet eens. 

En nu lag ik dus opgekruld tegen Jai aan op de bank. De tv stond aan maar we keken allebei eigenlijk niet. 'Ik heb honger!' klaagt Jai. Ik lach. 'Kom maar mee, ik maak wel wat klaar.' Ik sta op en trek hem mee naar de keuken. Zijn hand in de mijne. Het voelt warm en vertrouwd. Ik weet niet waarom eigenlijk.

'Wat wil je?' vraag ik. 'Uhm.. maakt niet zoveel uit.' Ik lach en trek een kast open. Daar ligt chocola. 'Chocola?' stel ik voor. Hij knikt. 'Als je het even weet: ik heb een obsessie voor chocola,' grinnik ik. 'Ach ja.' Zijn hand strijkt over mijn gezicht en hij buigt zich naar me toe. 'Lekker zoet,' zegt hij voordat hij me een kus geeft. Ik moet lachen en sla een arm om zijn nek. De chocola leg ik met mijn andere hand op het aanrecht. Het is nog steeds nieuw voor mij, maar ik begin er gewend aan te raken. Gelukkig bestaat een relatie niet alleen uit zoenen, anders was ik superslecht is relaties. 

Hadden Jai en ik eigenlijk een relatie? Ik dacht van wel. Het was nog maar het begin, maar ik wist dat het wel langer zou duren. Ik ben denk niet het typje dat snel mensen loslaat als ik ze eenmaal heb. 

Ik druk mijn voorhoofd tegen de zijne. 'Jai? Waar staan wij nu eigenlijk met onze... uuh... relatie?' vraag ik onzeker. Als hij nog geen echte relatie wil, sta ik mooi voorschut. 'Waar wil je dat wij staan?' Ik adem even diep in. 'Ik weet het niet, als ik heel eerlijk ben.' Hij stapt achteruit en kijkt me aan. Oh jee, ik heb iets verkeerds gezegt hè? 'Zijn we zegmaar, echt in een relatie?' vraag ik. 'Zou je dat willen?' Ik haal mijn schouders op. 'Alleen als jij dat ook wil, want anders b-' Hij drukt een kus op mijn lippen. 'Ik ben niet zo iemand die het officieel vraagt, maar als het zo gaat... Kathy?' Ik knipper met mijn ogen. 'Waaaaaat?' Ik grijns. 'Wil jij misschien mij-' 'O, kom op, je weet mijn antwoord al,' zeg ik en ik glimlach. 'Mooi, want wilde het toch niet vragen.' Ik spring op hem af voor een knuffel en we draaien een soort rondje terwijl hij me nog een keer kust. 'Na ah, eerst chocola,' zeg ik, terwijl ik mijn vingers tegen zijn lippen druk. 

'Goed dan,' zucht hij en ik lach als ik naar de bank loop.

*

'Kath, ga alsjeblieft mee!' Ella is aan het zeuren. Ik schud mijn hoofd. 'Ella, je weet dat ik daar niet van hou.' Ik zucht en kijk haar aan. 'Ga dan en elk geval voor mij mee! Misschien heb je het nog wel naar je zin ook!' Ze probeert me over te halen om op een dubbeldate te gaan. Dat zie ik dus echt even niet gebeuren. 'Els, alsjeblieft, doe me dit niet aan,' zeg ik. Haar gezicht licht op. 'Maar, je gaat dus mee?' vraagt ze hoopvol. Ze zet grote puppy ogen op. Ik zucht. 'Alleen omdat jij het zo leuk vind,' zeg ik. Stiekem vind ik het ook leuk om samen met Jai te zijn, maar dat zou ik dus nooit zeggen. 

'Jeeeej! Kleed je vanavond netjes aan! Een jurk ofzo.' Ik kijk haar sarcastisch aan. 'Ik en een jurk? Ja, ja. Zie je het al voor je? Nee bedankt.' Ik hou niet zo van jurken. 'Alsje-alsjeblieeeeft?' Ze heeft haar handen in zo'n bid houding. 'Moet dat echt?' vraag ik chagrijnig. 'Ja! Ik zeg ook wel tegen Jai dat hij netjes moet gaan. Als jij gaat, gaat hij zoiezo mee. Weet ik nu al.' Ella glimlacht. Ik ben blij dat ze mij en Jai geaccepteerd heeft. Hoe haar dat gelukt is zou ik niet weten, maar ze heeft het gedaan. 'Ik zou kijken, oké?' zeg ik dan maar uiteindelijk. 

'Waar gaan we heen?' vraag ik nieuwsgierig. Ik was nog nooit op een date geweest. Ik hou er niet zovan en Jai ook niet zo. Thuis zitten is toch veel leuker. Ik heb slechts twee jurken en ik heb zo'n duister gevoel dat Ella me een heel groot schuldgevoel gaat aanpraten. Dus ik vrees voor mijn eiegn goed vanavond. Oftewel: Ik moet een jurk aan.

'We gaan naar een restaurant, daarom de nette kleding,' zegt ze alsof het logisch is. 'Goed dan.' Ze zet haar handen op mijn rug en duwt me haar kamer uit. 'En nu hup, naar huis, je voorbereiden! Om acht uur zijn we bij jou.' Ik zucht. 'Hoe komen we daar dan?' vraag ik. Ik heb een auto, maar Ella niet. 'Shawn heeft een auto, hij rijdt.' Ik knik. 'Goed dan,' zucht ik.

*

Ik bekijk mezelf in de spiegel. Zie ik er goed genoeg uit? Ik hoop van wel. Ik draai een rondje. Ik vind het zo goed genoeg.

Ik loop naar beneden. 'Zo, zo. Iemand heeft zich flink opgedoft.' Louis kijkt verbaast naar mijn jurk. 'Is het mooi?' vraag ik onzeker. 'Ja, ik vind het mooi staan. Maar waarom een jurk? Had je zin om het jezelf ongemakkelijk te maken vanavond?' Ik lach. 'Misschien, weet ik niet. Maar helaas is het wel met een speciale reden,' zeg ik verlegen. 'Oh! En wat is die reden dan? Ga je uit?' Mijn lach verslapt. 'Jep. In één keer goed!' zeg ik. 'Oeeeee, met wie?' vraagt hij. 'Dubbeldate met Ella. Ze gaat met Shawn en ik ben gevraagd.' Ik weet niet waarom ik loog over Jai. 'En zijn naam is...?' Ik aarzel. 'Uuh... Jai?' zeg ik verlegen. Zijn ogen worden groot. 'Jij gaat met Jái?' Ik knik. 'Nou... die zag ik niet aankomen. Uhm... leuk?' Ik lach. 'Ja, ik zag het zelf ook niet. Dingen gebeuren weet je wel... Haha, nou ik moet gaan.' Ik hoorde een auto buiten en de bel ging. 'Veel plezier met je date!' roept Louis. 'Dankje!' roept ik terug. Ik gooi mijn jas over mijn arm en pak mijn handtas. Daar zit geld in en mijn telefoon, mocht er iets fout gaan.

Als ik de deur open doe zie ik Jai staan. Hij heeft een colbert aan en hij ziet er echt anders uit. Zo ben ik hem niet gewend, maar het ziet er wel leuk uit. 'Wow, hey,' zegt hij en ik glimlach verlegen. 'Hey, je ziet er leuk uit Jai,' zeg ik. 'Ja, jij ook.' Hij glimlacht en steekt zijn hand uit. Ik pak hem vast en we lope naar de auto.

'Hey Kath! Wow, jij ziet er goed uit!' zegt Ella. Ik bloos. 'Uhm dankje?' zeg ik. Ik zal er dus niet zo stom uitzien als ik denk. 'Ik meen het! Jai, zeg jij het eens!' zegt ze tegen hem. Hij grinnikt. 'Je ziet er leuker uit dan ik had verwacht Kath,' hij knipoogt. 'Oh, nou bedankt dan hè Jai,' zeg ik zogenaamd beledigt. 'Jai!' zegt Ella verontwaardigt. 'Grapje Els. Je ziet er mooi uit Kath,' zegt hij. Nu moet ik weer blozen. 'Dankjewel,' zeg ik. 'Jij ziet er ook leuk uit trouwens El,' zeg ik snel. Ze glimlacht. 'Dankje! Ik vind deze jurk ook leuk!' Haar jurk is grijs, met een geel lint om haar middel. Shawn glimlacht naar haar. Hij praat niet zo heel veel volgens mij, maar dat kan ook aan mij liggen. 

Het restaurant is niet te groot, maar ik vind het leuk. We gaan zitten. Er loopt een serveerster op ons af. 'Kan ik jullie iets te drinken aanbieden?' vraagt ze. Ze kijkt naar Jai en knippert met haar ogen. Hij kijkt ongeïnteresseert terug en kijkt dan naar mij. 'Wat willen jullie?' vraagt Ella. Eigenlijk wil iedereen water. 'Vier water alsjeblieft,' zegt Jai. Ze knikt en loopt weg. Als ze wegloopt doet ze zoon modellenloopje. Ik kijk chagrijnig. 'Wat is er?' vraagt Jai. Ik kijk hem verveeld aan. 'Ze was aan het flirten met jou. Dat zag je toch wel?' zeg ik. Hij haalt zijn schouders op. 'Niet geïnteresseert.' Ik glimlach. 

*

dat was het! Jeej!

Xx Jenna

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu