08

238 9 0
                                    

POV KATHY

Ik kijk haar aan. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Hoi! Ella! Wat leuk dat je hier ook bent! Hoe ging je date? Dat kan ik toch niet maken? 'Uhm, hoi?' zeg ik dan maar. Ze slaat haar armen over elkaar. 'Nou, hallo Kathy. Wat een toeval dat ik jou hier zie? Ook op een date?' Ze staart naar Jai, die naar zijn niet zo interessante schoenen staart. Nu sta ik er dus alleen voor. Fijn. Heel fijn. 'Misschien is het wel toeval, maar ik ben niet op een date als je het per se wilt weten.' Ze kijkt me sceptisch aan. 'Ja, dat zou het zijn.' Ik knik, niet lettend op haar sarcasme. 'Maar wat doe jij hier Ella?' Ze kijkt me aan en pakt Shawn's hand. Ik staar ernaar.

'Oh...' is het enige wat ik ik kan zeggen. 'Ja. Verrast?' Ik haal mijn schouders op. 'Misschien een beetje. Ik ben blij voor je.' Ik probeer zo aardig te zijn. 'Zal wel. Alsof jij je dat kan voorstellen, hoe dat voelt.' Ik zeg niks en staar haar aan. Dat ze me daar op gaat aanvallen! Maar ik wil geen ruzie maken.

'En waarom heb je zíjn jas aan?' vraagt ze. Ze klinkt echt heel boos nu. 'Ella,' onderbreekt Shawn me, 'ik kan denk ik maar beter naar huis gaan. Ik wil hier niet tussen komen. Ik hoor hier niet tussen te komen.' Ze kijkt hem aan. 'Blijf alsjeblieft,' smeekt ze bijna. 'Echt, ik kan beter gaan. Ik zie je morgen, oké?' Hij geeft haar snel een kus op haar wang en loopt dan in de richting waaruit ze gekomen waren. Ella kijkt hem na.

Als hij uit het zicht is kijkt ze me aan met waterige ogen. 'Kijk nou wat je gedaan hebt!' Ze wijst naar het nu lege pad en ik staar voor me uit. Ik wil niet reageren. Het was niet mijn schuld. 'Je hebt echt alles verpest Kathy!' Ze haalt haar hand door haar haar en kijkt dan weer boos naar mij. 'Moest je echt, van alle jongens die er zijn, mijn broer gaan daten?' Dat is waar het knapte. 'Ik bén niet op een date. Weetje, ik dacht altijd dat jij het wel zou begrijpen als een jongen en meisje gewoon vrienden waren. Je beste vriend is notabene een jongen! En ik heb toch nooit gedacht dat jij en Connor iets hadden? Je bent wel een beetje dramatisch aan het doen hoor Ella.' 

'Ik? Ik doe dramatisch? Kijk wie het zegt. Met haar "O, verliefd worden is gewoon stom. Ik word nooit verliefd".' Dat deed pijn. 'Of moet ik je erop wijzen dat ik zojuist gezoend heb met de jongen waar ik al drie jaar lang een crush op had? En jij nog nooit? En je bent achttien! Pfft.' Ik kijk naar mijn voeten, tranen in mijn ogen.

'Ja, ga maar huilen. Je wilt vast niet dat iedereen nu te weten komt dat je nog nooit gekust bent-' Jai onderbreekt haar. 'Zo kan ie wel weer Ella,' zegt hij. Ik kijk niet op. 'Ga je het nou ook nog opnemen voor haar ook? Voor die trut? Lekker ben jij zeg! Wat voor broer ben jij? Je gaat met mijn beste vriendin en dan neem je het ook nog voor haar op. Wat komt hierna? Handje vasthouden en romantische afspraakjes. O, wacht! Dit is al romantisch! Waarom zoenen jullie niet gelijk?' Jai kijkt haar aan en ik kijk op. Zegt ze nou dat ze wil dat we zoenen? Maar dat is mijn eerste kus! Dat kan ik niet zomaar doen. Ik schud mijn hoofd. 'O, en nu wil je niet meer? Ben je bang voor mijn grote broer? Maar ik dacht dat je hem leuk vond?' vraagt ze poeslief. Ik weet dat ze het uit me wil lokken zodat ze me ergens van kan beschuldigen, maar ik wil niet zomaar met Jai zoenen. Hij kijkt me aan.

'Toe maar Jai, ik weet dat je het wilt.' Ik weet niet wat ze daar mee bedoelt. 'Dus je bent pussy Kathy? Kom op zeg. Als je mijn broer niet eens durft te kussen...' Ik kijk naar de grond. 'Awww, wil je niet? Hoezo niet? O, is dit je eerste kus? En is die voor iemand in het speciaal?' Een traan rolt over mijn wang. 

'Ella, stop,' zegt Jai. Ella moet lachen. Het klinkt best wel boosaardig. En ik ben nog nooit zo klein geweest. Ik voel me kwetsbaar. Ella weet al mijn geheimen en ze gebruikt ze tegen me. 'Nou als je niet durft moeten wij maar eens gaan.' Ik kijk met een ruk op. 'O, toch wel?' Ik weet niet waar mijn vertrouwen vandaan komt, maar opeens kan ik weer praten. 'Weetje Ella, ik zou met alle plezier iemand zoenen als jou dat gelukkig maakt, maar niet jouw broer en mijn vriend. Gewoon een vriend. Zoals Connor. Stel je voor dat jij Connor moest zoenen. Nee bedankt zou je dan zeggen. Dus rot maar op ofzo, want als je zo gaat doen. Ga maar naar je date ofzo. Maar laat mij met rust. Ik heb niks verkeerd gedaan.' Ze kijkt me aan.

'Ga je nog weg of niet?' Ik kijk haar arrogant aan. 'Jai, we gaan naar huis,' zegt ze. Ze draait zich om van mij en loopt weg. 'Jai! Meekomen!' Ze roept hem na. 'Het spijt me echt heel erg Kathy,' zegt hij. Ik kijk hem aan en nog een traan rolt over mijn gezicht. Hij haalt hem van mijn gezicht met zijn duim. 'Echt heel erg. Ik moet nu gaan. Ik zie je nog wel oké?' Hij draait zich om en loopt weg. Ik blijf achter.

Na zo'n vijf minuten kan ik weer nadenken. Ik heb zojuist ruzie gehad met mijn beste vriendin en ik had niks gedaan. Ik begin rond te lopen. Ik weet dat ik naar huis moet gaan, maar ik wil niet dat Louis me zo ziet.

Na nog zo'n vijftien minuten begin ik naar huis te lopen. Tranen stromen nog steeds over mijn wangen en ik doe geen moeite om ze af te vegen. Er blijven toch steeds nieuwe komen. Als ik doorloop kom ik langs Ella's huis. Er branden lichten, maar ik negeer het verlangen om met Ella te praten en loop door. Als ik bij mijn huis kom doe ik de deur open en stap naar binnen.

'Kathy? Ben jij dat?' roept Louis. Wie anders, denk ik. Mijn vader is niet thuis en daar ben ik blij om. Ik loop door. 'Ik ben het Lou.' Mijn stem is rouw en Louis kijkt op van zijn telefoon. Als hij mijn gezicht ziet staat hij geschrokken op en knuffelt me. Ik leg mijn hoofd tegen zijn borst en mijn tranen druppen op zijn shirt. 'Wil je erover praten?' vraagt hij. Ik schud mijn hoofd en hij respecteert dat. 'Ik weet zeker dat het goedkomt Kath, wat het ook is.' Ik schud mijn hoofd. 'Het kan nooit goedkomen. Ik moet kiezen en ik wil niet kiezen.' Hij wrijft over mijn rug. Ik weet dat hij dolgraag meer wil weten, maar ik kan het gewoon niet opbrengen om erover te praten.

Ik weet dat ik vroeger of later moet kiezen tussen Ella en Jai. Ik kan niet met allebei omgaan als ik wil dat mijn hoofd op mijn nek blijft zitten. En ik heb geen flauw idee hoe ik moet kiezen. 

'Ik ga naar bed Lou.' Ik loop naar de trap en loop naar mijn kamer. Als ik in mijn kamer ben doe ik hem opslot en ga op mijn bed liggen. Ik weet dat ik mezelf niet in slaap moet huilen, maar wat moet ik anders doen? 

Ik leg mijn hoofd in mijn kussen en al mijn tranen vallen daarin. Als ik uitgehuild ben ga ik op mijn zij liggen en doe mijn ogen dicht. Ik hoop dat ik in een droomloze slaap val.

--------------------------------------------------------------------

Gelukkig nieuw jaar! Wat een drama! Wat een drama! Ella, je moet er niet zo'n drama van maken, Kathy, wees voortaan een beetje eerlijker. 

Jenna hier :D Woopwoop^^

GIF aan de zijkant is Kathy aan het huilen aww :(

Thank youuuuuuuuuxxx

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu