01

554 9 0
                                    

POV ELLA:

Met een geeuw trek ik mijn nieuwe zwarte topje over mijn hoofd. Mijn gebruinde buik komt er een stukje onderuit. Maar ik stop het uiteinde in mijn witte korte broek en trek mijn zwarte vestje erover aan. Vandaag begint school weer, joehoee. Not. Gelukkig heb ik mijn beste vriendin Kathy en beste vriend Connor aan mijn zijde. Kathy is al mijn beste vriendin sinds de kleuterklas. We gingen altijd met elkaar om en speelde vaak bij elkaar. In de eerste klas van de middelbare werd onze vriendschap wat minder, maar na een tijdje werd hij net zo sterk als vroeger. Connor is mijn beste jongens vriend sinds de tweede klas. Hij kwam te laat in de eerste les en kwam toen naast mij zitten. Ik en Kathy zaten toen helaas niet bij elkaar in de klas. We praatte wat en kwamen erachter dat we heel veel gemeen hadden. Sindsdien zijn we eigenlijk onafscheidelijk. 

Een gebonk klinkt uit de kamer naast me. Ik zucht en doe mijn haar in een staart. Dat is Jai, mijn twee jaar oudere broer. Hij studeert nu nog niet, maar gaat volgend jaar pas weer leren. Hij heeft een 'tussenjaar' genomen, zoals hij dat noemt. Jai besteed zijn meeste tijd in de sportschool. Als hij thuis is, gaan we meestal naar de stad samen of leest hij een boek. 

Ik doe wat mascara en eyeliner op. Zo zie ik er toch wat frisser uit. 

Op de klok staat dat het al tien voor acht is. Om vijf over vertrek ik, dus ik moet opschieten. Gelukkig heb ik mijn brood gisteravond al klaargemaakt omdat ik wist dat ik in de ochtend mijn bed niet uit kan komen. Één van mijn hobby's is slapen, dus wat wil je? Met een paar sprongen ben ik de trap af en loop richting de keuken. Met een zwier trek ik de koelkast open en vis mijn pakje met brood eruit. Ik werp het in mijn tas en pak een appel waar ik mijn tanden in zet. Ondertussen pak ik mijn iPhone 5 en kijk wat op Twitter. 

Als ik mijn appel op heb ren ik weer naar de badkamer en pak mijn tandenborstel. Ik kijk in de spiegel. Als ik eerlijk ben, zie ik er vandaag best goed uit. Ik grinnik bij mezelf en doe wat tandpasta op mijn tandeborstel. Als ik naar rechts kijk zie ik ineens Jai staan. Ik maak een sprongetje van schrik en spuug mijn tandpasta uit. 

'Wat doe jij nou weer hier? Moet je niet uitslapen ofzo?'. Ik negeer zijn starende blik en veeg mijn mond af. Als ik weer opkijk zie ik dat hij is weggelopen. 

'Laat maar dan.', mompel ik bij mezelf en ik loop naar beneden om mijn jas aan te trekken.

Als ik op de fiets zit moet ik weer aan Shawn denken. Zou hij me dit jaar eindelijk zien zitten? Of kijkt hij het hele jaar weer niet naar me? Ik zucht en zet mijn zonnebril op. Zelfs nu het vroeg in de ochtend is, schijnt de zon nog fel. Als ik een arm op mijn schouder voel, flikker ik bijna op de grond. Met grote ogen kijk ik links van me. Maar als ik Connor zie, ontspan ik weer. 

'Jezus Con, je liet me schrikken!', zeg ik tegen mijn beste vriend. Hij lacht en zijn witte tanden worden zichtbaar. Ik glimlach ook en focus me weer op de weg. Connor vertelt over zijn vakantie naar Curçao. Ik knik en glimlach maar wat maar eigenlijk zit ik met mijn hoofd weer bij Shawn. Hij heeft nog nooit naar me gekeken en ik ben hopeloos verliefd. 

'Uhm.. El? Luister je wel?', Connor haalt me uit mijn gedachten. Ik voel me betrapt en haal mijn schouders op.

'Nee sorry, ik was...', begin ik. Beschaamd houd ik mijn mond. Connor weet dat ik op Shawn verliefd ben, hij was trouwens de eerste die het wist, maar toch vind ik het gênant om erover te praten. Hij heeft nog nooit iets tegen me gezegd dus is het nogal raar om te zeggen dat ik gek op hem ben. Connor houd wijselijk ook zijn mond dicht. Hij weet waar ik het over heb, maar hij is zo lief om er niks over te zeggen. 

Ik vind het jammer als we al bijna bij school aankomen. Nu begint het allerlaatste jaar voor Kathy, Connor, Louis en voor mij. Daarna gaan we allemaal studeren. Kathy, Connor en ik gaan alledrie naar dezelfde universiteit maar Louis gaat naar de kunstacademie. Best jammer dat we niet allemaal bij elkaar zitten, maar natuurlijk gaan we gewoon afspreken en dat soort dingen. 

Ondetussen zijn we bij school aangekomen en rij ik een brugklasser bijna omver. Ik rol met mijn ogen en zucht.

'Wat ben ik blij als ik van die ukkies af ben', zeg ik tegen Connor. Hij lacht en knikt. Ik speur het plein af maar ik zie Kathy nog niet. Misschien is ze al naar binnen. Ik volg Connor naar de fietsenstalling en zet mijn fiets op slot. Gelukkig heb ik nog geen boeken en mijn tas is daarom niet zwaar. Ik trek mijn iPhone uit mijn zak en sms Kathy om te vragen waar ze is. 

-----------------------------------------------------------------------------------

Hi! Dit is Silke haha. Volg mijn andere account ook als je wilt :P @SilkeBruijns . Als het goed is (ik weet niet haha , heb dit nog nooit gedaan) zie je een plaatje van de outfit van Ella :D 

Fijne vakantie! 

Liefs, Silke xx.

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu