POV KATHY
Jeej, eindelijk pauze. Samen loop ik met Louis naar de aula, die zo te zien bijna helemaal leeg is. Beter dan. Oh wacht, daar zit Ella en haar nieuwe vrienden. Nou ja don't care.
Ik ga aan de tafel zitten waar Alex zit en nog meer vrienden. Louis zit naast hem en zijn vrienden kijken een beetje verbaasd, maar voor de rest niet echt zovan: "Wie de fuck zijn jullie losers". Blijkbaar heeft Alex ze echt verteld dat wij hier kwamen zitten.
'Hey! Jullie zijn er eindelijk,' zegt Alex met een glimlach en ik glimlach terug.
'Oké, jongens dit zijn Louis en Kathy, de mensen waarover ik jullie verteld heb, mijn vrienden,' zegt hij naar mij en Louis wijzend en ik probeer een goede eerste indruk te maken, dat is altijd goed toch?
'Kathy en Louis dit zijn Merel, Bella, Joyce, Thomas, Mike en Bruno.' Hij wijst iedereen aan die hij opnoemt en iedereen knikt naar ons. Bruno is duidelijk de leider en zo te zien is Merel zijn vriendin ofzo? Hij zit en elk geval met een arm om haar heen, maar het ziet er niet echt super koppel-achtig uit.
'Oh en Demi natuurlijk! Daar ben je Demi!' zegt Alex en ik kijk met grote ogen op. Ik wist niet dat Demi bij hen hoorde? Tuurlijk doet ze dat wat denk ik nou. Demi knikt even naar mij en gaat dan op de laatste lege stoel zitten.
'Wauw Demi, nieuwe make-up?' zegt Louis en ik moet keihard lachen. De rest lacht mee en zelfs Demi kan er om grinniken. Maar dat mag ook wel. Ze ziet er niet uit! Ze heeft twee blauwe ogen en een soort litteken op haar lip zitten. Ik wist niet dat het zo erg was wat Ella had gedaan. Die meid is sterker dan ze denkt.
Ik kijk om me heen en vang Ella's blik. Dan kijk ik snel weg en trek een nonchelant gezicht. Hashtag awkward... fijn. Nu blijkt dus dat Ella naar me zat te kijken. Leuk zeg. Niet.
'Maar wat was er nou eigenlijk gebeurd?' vraagt Merel en ik focus mijn aandacht op haar. Ze heeft het duidelijk tegen mij en ik zie gewoon dat zij zo iemand is die altijd maar op roddels uit is. Nou roddels kan ze krijgen ook.
'Nou kijk... ik was dus net klaar met lunchen vorige week, en toen hoorde ik geschreeuw uit het muziek lokaal want Demi wilde oefenen voor haar optreden met Shawn. En toen kwam blijkbaar Ella binnen en sloeg ze haar, en nu dus... dit,' zeg ik en ik wijs naar Demi's gezicht en daarna naar Ella. Ook een paar anderen wijzen en Merel trekt een oooh gezicht. Het is één van de domste dingen die ik ooit gezien heb en dus moet ik keihard lachen.
'Nou en toen zei ze dus tegen mij dat als ik ooit iets verkeerds zei dat ze mij dan ook zou slaan,' zeg ik en iedereen kijkt weer even naar mij.
'Oh ja, en ze noemde Demi een "vieze flapnaad"' zeg ik en ik kan gewoon mijn lachen echt niet inhouden. Het is zo belachlijk.
Bruno lacht en wijst naar Ella, die zoiezo al haar aandacht op ons gevestigd had. 'Vieze flapnaa!' roept hij en iedereen lacht.
'Kijk maar uit hoor want daarlijk slaat ze je nog,' zegt Bella spottend en ik grinnik.
'Ze heeft me ook geslagen,' zeg ik en iedereen kijkt me even aan.
'Het is waar,' stemd Louis in en mensen mompelen iets naar me dat klinkt als: 'Die bitch zuo niet durven'.
Dan staat Shawn opeens bij onze tafel en ik kijk hem verbaasd aan. Maar hij merkt me niet op en kijkt naar Bruno, wiens gezicht overgaat op onweer.
'Hoe je bek, vieze hufter,' zegt Shawn en Bruno lijkt even uit het veld geslagen te zijn. Dan komt hij weer bij zinnen en staat op.
'Je houdt je bek over Ella want ze heeft helemaal niks fouts gedaan.' Ik kuch en hij merkt het gelukkig niet. Bruno wel en kijkt me even snel, bedenkelijk aan. Zo te zien heeft hij één of ander plan bedacht.
'Niks gedaan? Ze heeft iemand in elkaar geslagen hoor! Vind je dat niks? Of doet ze dat ook altijd bij jou?' zegt Bruno en heel even heb ik leedvermaak om Ella's gezicht.
Ik moet grinniken als Shawn zijn vuisten bald en zijn gezicht roder wordt. Oh dat ziet er echt stom en hilarisch uit op hetzelfde moment.
'Jij moet je met je eigen zaken bemoeien want dit gaat je helemaal niks aan. En Kathy, jij bent echt niet grappig hoor want jij hebt net zoveel fout gedaan als Ella.' Ik kijk hem nietbegrijpend aan. Waarschijnlijk zou Ella het de blik van waar the fuck heb jij het over noemen. Iedereen achter me lacht en ik sta op en sla mijn armen over elkaar.
'Ze heeft me wel geslagen hoor,' zeg ik meer tegen Shawn dan tegen de rest, maar iedereen hoort me toch wel.
Vanuit mijn ooghoeken zie ik Bruno naar hun tafel sluipen en dan pakt hij Ella bij haar haar vast en trekt haar overeind. Even sta ik verstijfd. Thomas en Mike houden Shawn vast en de rest kijkt toe.
'Laat me los, vieze klootzak,' zegt Ella met haar tanden op elkaar van de pijn. Het klinkt een beetje als sissen. Ze probeert hem tegen zijn been te trappen maar het lukt niet en hij pakt haar arm vast. Het moet vast pijn doen, maar ze zegt niets.
'Laat haar los!' roept Shawn en hij probeert los te komen maar Thomas en Mike zijn te sterk en even ziet het er allemaal zo grappig uit in mijn ogen. Alsof dit allemaal een toneelstuk is en dat iemand dan opeens zegt: "Grapjeeee!" Maar dat gebeurt waarschijnlijk niet.
'Bruno, je blijft van haar af.' Connor staat op en zet een paar stappen in zijn richting. Bruno trekt haar me achteruit en gaat voor haar staan. Hoewel hij nog wel steeds haar haar vastheeft.
'Nee, ze blijft hier. Ik vind dat Kathy haar terug mag slaan.' Dat Kathy haar wat? Sinds wanneer sla ik mensen ook alweer? Ook Louis kijkt me even geschokt aan en dan kijkt hij weg en gaat hij zitten. Hij wil zich er niet mee bemoeien.
Ik staar in Ella's ogen en langzaam loop ik dichterbij. De angst wordt zichtbaarder naarmate ik dichterbij kom. Connor komt op me af en gaat voor me staan om me te blokkeren.
'Nee, Kath. Dit ga je niet doen. Als je haar pakt dan wil ik je nooit meer zien.' Hij pakt mijn arm vast maar ik trek hem los. Wie denkt hij wel niet dat hij is? Zomaar zeggen dat hij mij nooit meer wil zien terwijl hij toch al gekozen had voor die bitch daar. Mij zomaar aanraken.
'Je hebt toch al voor haar gekozen? Wat is dit dan voor vriendschap? Laat me met rust man,' zeg ik en ik loop nog iets dichter naar Ella toe. Ik weet wel dat ik haar niet moet slaan. Ik weet wel dat ik haar moet vergeven en moet luisteren naar wat ze te zeggen heeft. Ergens weet ik het allemaal, maar ik ben op het moment veel te boos om daar aan te denken.
'Doe niet Kathy. Dit wil jij toch ook niet? Ik wil niet dat je dit doet. Laat haar met rust!' Het is Shawn. Hij roept naar me maar ik reageer amper. Ik kijk even om. Net lang genoeg om te zien dat Thomas en Mike hem nog verder naar achteren trekken terwijl hij los probeert te komen.
Ik focus mezelf weer op Ella en doe nog een stap dichterbij. Ze staat binnen mijn bereik en ik hef mijn hand op.
Er rolt een traan over Ella's gezicht en het laat me even aarzelen. Het is inderdaad een traan die me laat aarzelen. Die me even weer terug brengt naar vroeger toen we beste vriendinnen waren en alles voor elkaar overhadden. Hoe zijn we hier ook alweer beland?
Achter me hoor ik Shawn roepen maar ik draai me niet snel genoeg om. Voordat ik me kan realiseren wat er gebeurd word ik omver geduwd door Shawn en bots ik tegen Bruno aan. Bruno verliest zijn evenwicht en valt achterover op Ella. Maar als Ella snel wil wegduiken komt haar hoofd tegen te tafelpunt aan en vallen haar ogen dicht.
Ik zit hier op de grond in complete shock. Wat is er zojuist gebeurd? Ik snap het echt allemaal niet meer. Wat een rotzooi is dit zeg.
Om me heen hoor ik de vage geluiden van schreeuwende mensen. Er wordt aan mijn schouder geschud maar ik reageer niet. Ik blijf op mijn knieën op de grond zitten en staar naar Ella. Ze ligt bewusteloos op de grond en er ligt bloed achter haar.
Bloed? Betekent dat dat ze gewond is? Bloed is dat rode spul dat zo vies ruikt en waar ik niet tegen kan, weet je wel. Oh ja, ik kan niet tegen bloed.
Ik sta op en wankel weg. Ik weet niet waarheen, maar weg van hier. En hopelijk word ik niet gevolgd.
*.*.*.*.
GIF aan de zijkant van Kathy als ze schrikt van wat Bruno zegt over dat ze Ella moet slaan
-Jenna, xx