anderhalve week later
POV KATHY
Wat een rotzooi zeg. Ik haat dit. Ella negeert me. Ik heb echt al duizend keer geprobeert met haar te praten. Oké, ik overdrijf. Maar ik heb het serieus geprobeert. Veel te vaak als je het mij vraagt. Ik hou er niet van om als eerste sorry te zeggen. Ella ook niet. We zijn allebei erg koppig wat dat betreft. We zijn allebei zoiezo al erg koppig.
'Kom op Kath. We moeten naar school.' Ik kreun. Ik heb absoluut geen zin om naar dat martelhok te gaan. Dit jaar zou perfect moeten worden. Alles zou goed moeten gaan. Ella, ik, Connor en Louis zouden lol moeten hebben dit jaar. Maar in plaats daarvan zitten Ella en ik ver bij elkaar vandaan en praten alleen met elkaar via Connor of Louis. Die behoorlijk pissig zijn dat we het niet goed maken. Ik weet dat we het goed moeten maken. Ik wil het ook echt. Ik snap alleen niet waarom Ella niet met me wil praten. Was het echt zo verschrikkelijk dat ik met Jai afgesproken had? Ik heb hem niet meer gezien de afgelopen anderhalve week. Een paar keer smsjes gestuurt en dat was het.
Ik laat mijn voeten op de grond zakken van de barkruk en trek mijn UGG's aan. Ik zie er echt slecht uit. Ik draag een joggingsbroek met daarop een geel t-shirt. Mijn haar is los en hangt futloos omlaag. De enige reden waarom ik het nog borstel is omdat ik anders spijt krijg omdat ik dan helse pijn heb.
'Goed dan.' Ik zucht en loop naar buiten. Ik en Louis volgen gewoon ons patroon, alleen wil ik niet meer autorijden. Louis is zo lief geweest. Hij stelde bijna geen vragen en praatte gewoon tegen me. Ook al negeerde ik hem bijna de hele tijd.
Ik weet dat ik veel te depri klink, maar ik kan echt niet zonder mijn beste vriendin. En nu heeft ze me in de steek gelaten en is ze gezellig samen met die Shawn. Ik vind het verschrikkelijk dat ze nu mij verruild heft voor een jongen. Ze zijn nog aan het daten, maar ik weet zeker dat ze samen komen. Als je gezien hebt hoe die jongen naar haar kijkt. Alsof ze een godin is ofzo. Pfft, godin van de negeer sessies zeker.
Ik stap uit en loop naar binnen. Ik zie Connor zitten en ga tegenover hem zitten. Louis naast hem. Héél fijn Louis, nu moet Ella naast mij komen zitten. 'Hey Kath,' zegt Connor. Ik knik naar hem. 'Niet zo onaardig.' Louis kijkt me streng aan. 'Hoi Connor! Hoe lang ben je hier al?' Ik zeg het alleen omdat ik hem niet wil kwetsen. Maar hij staat aan Ella's kant hier. 'Nog maar een paar minuten. Je ziet er... leuk uit.' Ik kuch. 'Ja ja, zal wel.' Ik staar voor me uit en hoor Louis en Connor praten. Ik heb geen idee waarover, maar het maakt me ook niks uit.
Als ik de stoel naast me over de grond hoor schrapen kijk ik even snel opzij. Ella gaat zitten met een ietwat boze blik op Connor en Lou. Ze weet dat één van hen expres naast die ander is gaan zitten en is daar niet blij mee.
'Hoi Ella,' zegt Connor. 'Hoi Connor!' Ze is te vrolijk voor mijn doen. Ze zegt hoi tegen Louis en negeert mij volkomen. 'Hoe zijn jij en Shawn?' vraagt Louis. Fijn, heel fijn. Bedankt Louis. 'Goed! We hebben al een paar keer afgesproken sinds onze eerste date en ik denk dat ik echt met hem wil zijn. Als hij mij niet vraagt binnenkort vraag ik hem wel.' Ik luister eigenlijk al niet meer. Maar ik ben wel geïnteresseerd. Ik heb al dat soort dingen nog nooit meegemaakt en ik vraag me af hoe dat allemaal werkt. Dus je bent niet gelijk vriendje en vriendinnetje als je gekust hebt? Dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat je dan een relatie had. Hoewel... nee, eigenlijk is het niet zo heel logisch.
'Denk je dat Shawn jou ook leuk vind?' vraagt Connor. 'Ik weet het eerlijk gezegd niet. Hij is altijd heel lief voor me, maar misschien is hij niet klaar voor een relatie? Ik weet het niet.' Ik sta op en loop weg. Ik kan haar gepraat niet langer aanhoren. Ik kan me er ook niet mee bemoeien want alles wat ik tegen haar zeg is verkeerd. Ookal zeg ik alleen maar 'hoi', dan is ze al van: 'O, hoe lang was je al aan het oefenen? Samen met Jai?' zo gaat dat dus. Ik voel me tegenwoordig heel klein tegenover haar, terwijl ik langer ben.