11

242 7 3
                                    

POV ELLA

Eigenlijk heb ik hier totaal geen zin in. Ik heb met Shawn afgesproken en we zouden naar het park gaan. Ouch, het park. Wat toepasselijk. Kathy zit daar met grote ogen naar me te kijken. Ik schraap mijn keel en beweeg wat heen en weer. Wat zou ik moeten zeggen? Hey, ik vergeef je maar je mag niet meer met mijn broer omgaan! Nou, dat klinkt leuk. Kathy knijpt ineens haar ogen dicht en klemt haar handen om haar buik. 'Gaat het wel?', vraag ik voorzichtig aan haar. Ze knikt haar hoofd en opent haar ogen. 'Ja, het gaat.'  Ik zucht en pak mijn mobiel. Even Shawn sms'en dat we morgen moeten afspreken omdat er iets 'belangrijks' tussen is gekomen. 'Wat doe je?', Katy's stem laat me opschrikken. 'Even Shawn sms'en om te zeggen dat ik niet kan vandaag.' Ik kijk haar kant op. 

Jai's woorden waren wel hard. Ik heb al die tijd niks tegen hem gezegd en nu laat hij me kiezen. Natuurlijk mis ik Kathy maar ik wil niet dat Jai haar van me afpakt. Waarom we dan ruzie maken weet ik ook niet meer. Op dit moment weet ik niks meer. 'Je hoeft je afspraakje niet af te zeggen hoor. Ik kan zo wel weer naar huis gaan.', zegt Kathy. Ik zeg niks. Hoe graag ik ook af wil spreken met Shawn, ik moet bij haar blijven. Opeens valt het me op dat haar wangen heel erg ingevallen zijn. Je ziet haar botten gewoon. 'Ben je afgevallen?' Beschaamd knikt ze. Ik frons mijn wenkbrauwen en loop naar mijn bureau. Daar ligt een reep melkchocolade met nootjes. Als ik hem pak en hem voor haar neus houd kijkt ze me aan. In haar ogen zie ik zoveel emotie. Verdriet, boosheid, verbaasdheid maar ook iets warms. Opeens mis ik haar heel erg. Ik mis onze vriendschap die wel al sinds de kleuterklas hebben. Met een plof zak ik naast haar neer en sluit mijn ogen. Met gespitste oren luister ik naar haar en hoe ze de chocola openmaakt en er happen van neemt. Ze moet iets eten want volgens mij heeft ze zich uitgehongerd. Ineens voel ik me schuldig as hell. Dit is allemaal mijn schuld. 'Ik weet niet wat ik nu moet doen.', beken ik met schorre stem. Kathy kijkt me aan en ineens rolt er een traan over haar wang. Met een geschrokken blik kijk ik haar aan en veeg dan zachtjes de traan van haar gezicht af. Ze deinst een beetje terug maar laat het dan toe. 'Ik ook niet. Ik wil het zo graag goedmaken maar ik weet dat jij dat niet wilt.', de tranen beginnen nu te stromen. Nog even en ik houd ze ook niet meer. 'Natuurlijk wil ik het wel goedmaken. Je weet dat ik niet zonder je kan.''Maar waarom zei je dan niks tegen me? Die dagen dat ik je zag deed je alsof ik er niet was of zei je iets gemeens.' Ik sla mijn ogen neer en trek me een beetje terug. Ik weet dat ik een bitch was, maar ik wilde haar gewoon even laten voelen hoe ze me had laten vallen. 'Het spijt me dat ik niks tegen je gezegd heb over dat Jai en ik gingen afspreken maar ik wist dat je het toch niet goed zou vinden. Het zou sowieso op ruzie uitdraaien.' Gaat Kathy verder. 'Maar dan kon je het toch gewoon zeggen, en niet niets zeggen en toch gewoon gaan?', ik trek nu ook mijn mond open. Kathy haalt haar schouders op en neemt nog een hap chocola. 'Je weet toch dat ik het tegen je zou zeggen als ik op Jai verliefd ben of als we echt op een date gingen. Ik zou het nooit achterhouden.' Kathy raakt me met haar woorden. Ze zou nooit tegen me liegen of iets achterhouden. Misschien was het dan toch geen date. 'Vind je hem leuk?', vraag ik dan na een tijdje stilte. 'Wat?', Kathy's stem zit vol verbazing. 'Of je hem leuk vind?' Ik kijk op en zie de tranen weer rollen. Ohmijngod. 'Wat is er?', ik weet niet wat ik moet doen. Ze haalt haar schouders op. 'Ik weet het niet. Misschien wel. En wat zou je doen als dat wel was?'. Nu haal ik mijn schouders op. 'Boos zijn, denk ik?' Shit, lekker antwoord Ella. Nu voelt ze zich nog onzekerder. 'Ligt eraan of hij jou ook leuk vind. Ik bedoel, jullie mogen elkaar leuk vinden maar ik wil gewoon niet dat Jai tussen ons in komt.' Beken ik. 'Nou, volgens mij is dat al aardig gebeurt.' Kathy schiet in de lach. Hoe raar het ook is, ik moet ook lachen. Met betraande ogen kijkt ze me aan. 'Zijn we weer goed?', vraagt ze dan na een tijdje. Ik knik en glimlach. Niets kan er tussen ons komen. We zijn vriendinnen voor altijd.

Mijn ringtone gaat af en ik kijk naar het beeldschermpje.

Geeft niet. Kan je morgen wel? x Shawn

Ik glimlach en antwoord dat ik morgen wel kan. We spreken af om half 2 bij mij thuis. 'Was dat Shawn?', Kathy klinkt nieuwsgierig. Ik knik en laat haar het sms'je zien. 'Je vind hem echt leuk hè?' Ze kijkt me nieuwsgierig aan. Ik knik en zucht van opluchting. Ik ben blij dat alles weer goed tussen ons is. 'Je moet me wel een ding beloven.', ik kijk haar ernstig aan. Haar gezichtsuitdrukking veranderd en haar handen beginnen te trillen. Volgens mij denkt ze dat ik haar ga verbieden om Jai te zien. Eigenlijk wil ik dat wel doen maar dat kan ik natuurlijk niet maken. 'Je moet beloven dat je me verteld als je iemand leuk vind.' Kathy geeft me een duw en knikt. 'Natuurlijk gek. Je liet me echt heel erg schrikken!' Ik moet ineens heel hard lachen en Kathy doet met me mee. Ineens gaat mijn deur open en houden we allebei op. Jai komt om het hoekje kijken en glimlacht als hij ons samen ziet. 'Dus het is weer goed met de twee dames?' We kijken elkaar aan en knikken tegelijkertijd. Jai kijkt me recht aan en knipoogt. Voor de lol knipoog ik terug en geef dan Kathy een knuffel. Ik ben blij dat we weer vrieninnen zijn. 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hier is Silke weer :D *applaus applaus* hahahaa lol.

Jenna hiero, liet mij de ruzie opknappen en ik had geen idee hoe ik het moest beschrijven maar het is me toch gelukt! Ondertussen zit Jenna me allemaal te whatsappen van:' SCHIET OP SCHIET OP KOM OP IK WIL LEZEN' hahahahahha, bedankt voor je steun Jenna! ;P

Hiernaast zie je een plaatje van Ella als zij en Kathy ineens moten lachen :)

x Silke

Our Second LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu